kaasarin säädöt

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Mage
Viestit: 179
Liittynyt: 27.6.2005 13:42
Paikkakunta: LPR

kaasarin säädöt

Viesti Kirjoittaja Mage »

Kuinkas noita kaasareita kannattaa säädellä siis mistä alkaa ja mihi lopettaa. ku eipä se tunnu oikee nii samalta ku 2-tahtisten kanssa
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Aluksi pitää tarkentaa että mistä kaasarista on kyse, tuplissa on hieman eri säätötavat mitä tavallisessa ladan kaksikurkkuisessa pystyimussa..
Avatar
Mage
Viestit: 179
Liittynyt: 27.6.2005 13:42
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Mage »

no ihan tavallisista. anteeksi moinen vajaamattomuus mut aattelin et osa ainakii ois älynny tosta turbotus topicista :)
v1lh0-

Viesti Kirjoittaja v1lh0- »

Ihan tavallisista tuplista vai ihan tavallisesta ladan omasta kaasarista, minulle ei selvinnyt vieläkään??
Avatar
Mage
Viestit: 179
Liittynyt: 27.6.2005 13:42
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Mage »

ladan kaasarista otettu muistaaksee 1200l malli la-tuskasta
kenzy

Viesti Kirjoittaja kenzy »

Ite säädin 1200L:ni ajoseokset siten, että seosruuvi täysin kiinni, siitä 1½ kierrosta auki ja käyntiin, siitä sitten pikkuhiljaa sääteli suuntaan tai toiseen, kunnes käynti oli tuskatonta ja tasaista :P Konttoria varten sitten kävin aina säädätyttämässä.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Muistetaan sitte vielä pitää valot päällä säädettessä, itte olen pari kertaa unohtanut ja valot päällä tyhjäkäynti on ollut aika ontuvaa täysin lämpöisenäkin :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
DELETED

Viesti Kirjoittaja DELETED »

DELETED
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Vielä kun muistetaan se että noilla säädöillä ette vaikuta kuin tyhjäkäynnin kierroslukuun ja tyhjäkäyntiseokseen.

Muut säädöt tehdään sitten lambda-anturin sekä seosmittarin kanssa hakien oikeat tyhjäkäynti- pää- ja ilmasuuttimien koot. Mahdollisesti myös seosputket menee popitukseen mutta harvemmin. Tällöin voidaan vasta puhua kaasuttimen säätämisestä, eikä täyspainoisesta sellaisesta vieläkään.
Avatar
Mage
Viestit: 179
Liittynyt: 27.6.2005 13:42
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Mage »

nii kyllä mie osaan säätää sopivasti mutta mistä vaan o seos sun muut säätönamikat??
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Tässähän se vitsi nyt tulee, niitä muita säätönamikoita mitä olisi mukava pyöritellä ei ole.

Nyt siis aletaan tinailla ja porailla niitä suuttimia, käydään ajamassa katsotaan seosmittarin näyttöjä ollaanko missä menossa. Ja sitten pitääkin tietää miten korjaillaan mahdollista seoksen heittelyä eli joko pienentämällä tai suurentamalla näitä suuttimia.

tarkoittaa käytännössä siis sitä että kaasaria puretaan ja puljataan useita kertoja ennen toivotun lopputuloksen saavuttamista.

Ja kuten sanoin ei vieläkään puhuta kokonaisvaltaisesta kaasuttimen säätämisestä, vielä on alueita joihin ei ole kajottukaan.
Vastaa Viestiin