Minkä piuhan päähän Samara laitetaan?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Minkä piuhan päähän Samara laitetaan?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kunhan luotettava kulkupelini alkaa joskus vilkuttelemaan CE-valoa tai nikottelemaan muuten, voiko sen vikakoodin lukea jonkun yleiskorjaamon koneilla, vai onko käytettävä Delta-Auton masiinaa?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
rotsi4

Testeri

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Ainakin bosch-samaraan käy boschin esitronic-testeri jos käyttäjä osaa sen siihen kytkeä.
Joten luulisi myös gm-samaran tottelevan gm-testereitä. Jossain oli myös ohjeet vilkkukoodien lukemiseen ihan omatoimisestikin.

Kaikki ns.piraattitesterit kuten autocom ei taas ladaa tunne, ja tässä kohtaa moni pikkukorjaamo tippuu pois laskuista.

Ohjainlaitteen virtakatkoksesta kertova vikakoodi on muistissa pitkän aikaa jos akun kenkä on irroitettu, (oliko joku p 1601) sitä ei kannata välttämättä pelästyä koodeja lukiessa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

GM:ssä ei ole vikamuistia, eli siitä ei mitään koodia ulos saada. juuri viimeviikolla kävin deltassa Samaran kanssa. Ajanvarauksessa kyllä meinasi että johdon päähän vaan, mutta todellisuus olikin sitten toinen. Valon vilkuttelukaan ei näissä tapauksissa auta jos CE-valo palaa vain auton liikkuessa/käydessä -> GM ruisku on tosi syvältä, amerikkalaista hapatusta, ei siihen enää taida saada kunnolla osiakaan, kun tais mennä koko firma konkurssiin (AC joka tehnyt mm. lamdat noihin)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

No voe helevetti! Minä kun olen antanut itselleni kertoa, että se GM:n härveli olisi se parempi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

No jos tätä foorumia lueskelee, niin paljon enempi ongelmia on ton rusboshin kans, mutta jos GM:stä jotain hajoaa niin alkaa olla osista uupelo.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo siis GM:n osat on kai osoittautunut kestävämmiksi eli parempaa laatua, mutta vian tullessa on Bosch helpompi korjata, eli kumpi sitten parempi, noissa vanhoissa raadoissa arvostaisi tuota helppoa korjattavuutta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin