21013 '88
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
niin olikos se niin päin että uudemmassa oli vain kaksi katkaisimen paikkaa ja vanhemassa oli kolme, mutta yksi niistä on peitetty peitelevyllä?
alunperinhän 21011 kojetaulussa (joka siis on 1200L mallissa) on kolme kytkintä, ajovalot, mittarivalot ja lasinpyyhkijä.
myöhemmin kuitenkin (ainakin vientimalleissa, joita 1200L mallitkin pääasiallisesti on) lasinpyyhkijät siirtyi ohjausakselille ja mittarivalojen kytkin yhdistettiin ajovalojen kytkimeen, lisäksi vientiautot varustettiin takalasin lämppärillä joka sai oman kytkimen.
muutosten jälkeen vientimallissa oli siis ajovalokytkin ja takalasinlämppärin kytkin (huom! Combissa kolmantena takalasin pyyhkimen kytkin)
Combin valmistus päättyi 1985 ja nähtävästi alkuperäisen 1300 mallinkin varustelua parannettiin (tosin joidenkin lähteiden mukaan nappista tehtiin 80-luvulla lähinnä vain vientiin edellä mainituin vientivarustein) tällöin jäi kolmas aukko turhaksi ja siitä on kai päätetty luopua.
vähän samanlaista on tapahtunut myös 2103 kojetaulussa.
alunperinhän 21011 kojetaulussa (joka siis on 1200L mallissa) on kolme kytkintä, ajovalot, mittarivalot ja lasinpyyhkijä.
myöhemmin kuitenkin (ainakin vientimalleissa, joita 1200L mallitkin pääasiallisesti on) lasinpyyhkijät siirtyi ohjausakselille ja mittarivalojen kytkin yhdistettiin ajovalojen kytkimeen, lisäksi vientiautot varustettiin takalasin lämppärillä joka sai oman kytkimen.
muutosten jälkeen vientimallissa oli siis ajovalokytkin ja takalasinlämppärin kytkin (huom! Combissa kolmantena takalasin pyyhkimen kytkin)
Combin valmistus päättyi 1985 ja nähtävästi alkuperäisen 1300 mallinkin varustelua parannettiin (tosin joidenkin lähteiden mukaan nappista tehtiin 80-luvulla lähinnä vain vientiin edellä mainituin vientivarustein) tällöin jäi kolmas aukko turhaksi ja siitä on kai päätetty luopua.
vähän samanlaista on tapahtunut myös 2103 kojetaulussa.

Siis kyllähän tuoltakin tunnustelemalla sen kytkimen paikan löytää, peitelevy vaan puuttuu, eli jalopuuteippi on vain vedetty yli. Se kojelaudan osa ei siis ilmeisesti ole muuttunut, mutta peitelevy on ruvettu jättämään pois?Lada-Jussi kirjoitti:niin olikos se niin päin että uudemmassa oli vain kaksi katkaisimen paikkaa ja vanhemassa oli kolme, mutta yksi niistä on peitetty peitelevyllä?
Onkos aropupunkin -88 21013 valmistettu 88, eli XTA210130J*?
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo mitä sitä pohjaa vaihtamaan, halvinta ollut vetää teippi ylitse reijästä.aon kirjoitti:Siis kyllähän tuoltakin tunnustelemalla sen kytkimen paikan löytää, peitelevy vaan puuttuu, eli jalopuuteippi on vain vedetty yli. Se kojelaudan osa ei siis ilmeisesti ole muuttunut, mutta peitelevy on ruvettu jättämään pois?Lada-Jussi kirjoitti:niin olikos se niin päin että uudemmassa oli vain kaksi katkaisimen paikkaa ja vanhemassa oli kolme, mutta yksi niistä on peitetty peitelevyllä?
Onkos aropupunkin -88 21013 valmistettu 88, eli XTA210130J*?

Kyllä se on valmistettu -88...Mulla on kaksi katkaisijaa,valojen ja takalasin lämppärin ja yksi peitelevy.aon kirjoitti:Siis kyllähän tuoltakin tunnustelemalla sen kytkimen paikan löytää, peitelevy vaan puuttuu, eli jalopuuteippi on vain vedetty yli. Se kojelaudan osa ei siis ilmeisesti ole muuttunut, mutta peitelevy on ruvettu jättämään pois?Lada-Jussi kirjoitti:niin olikos se niin päin että uudemmassa oli vain kaksi katkaisimen paikkaa ja vanhemassa oli kolme, mutta yksi niistä on peitetty peitelevyllä?
Onkos aropupunkin -88 21013 valmistettu 88, eli XTA210130J*?
Voihan se johtua, mutta epätodennäköiseltä vaikuttaa. Parhaiten se selviää kokeilemalla, säädä siitä kytkinkäpälän säätöruuvista kytkin niin "löysäksi" että voit käsin liikuttaa vähän kytkinkäpälää. Nyt kytkintä ei jää mikään rikkinäinen sylinteri tai muu painamaan, vaan kaikki on kiinni kytkimestä itsestään. Jos se vieläkin luistaa niin vika on silloin kytkimessä, joko kuluneisuudessa tai sitten öljyyntymisessä. Itse osien vaihto ei ole paha homma, eikä osien hinnatkaan päätä huimaa.
Mietiskelin tuotakin, ja säädin vapaaliikettä sen verran että varmasti piisaa, eikä auta. Kevättä odotellessa siis, en kyllä ala tuolla sohjossa makaamaan auton alladestor kirjoitti:Voihan se johtua, mutta epätodennäköiseltä vaikuttaa. Parhaiten se selviää kokeilemalla, säädä siitä kytkinkäpälän säätöruuvista kytkin niin "löysäksi" että voit käsin liikuttaa vähän kytkinkäpälää. Nyt kytkintä ei jää mikään rikkinäinen sylinteri tai muu painamaan, vaan kaikki on kiinni kytkimestä itsestään. Jos se vieläkin luistaa niin vika on silloin kytkimessä, joko kuluneisuudessa tai sitten öljyyntymisessä. Itse osien vaihto ei ole paha homma, eikä osien hinnatkaan päätä huimaa.

EDIT: Ovatkos muuten motonetin kytkinosat mistään kotoisin?
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Tulipa piristettyä naapuruston kirkollisveronmaksajien kärsimysjuhlaa paiskomalla ladan ovia, koitin säätää vähän paremmin kiinni meneväksi kuskinpuolimmaista, mutta ei kovin merkittävää muutosta tapahtunut.
Katsoin myös penkinpäällisten alle, harmi, kun muistin ostaessa niiden käytöstä kysyä, mutta unohdin tarkistaa. Ilmeisesti "aina on pidetty penkinpäällisiä" tarkoittaa, että ensimmäinen penkinpäällinen on ihan normaali penkinpinta, ja toinen on laitettu päälle kun kuskinpenkki on ollut tarpeeksi riekaleina. Eipä tuo sinänsä mitään haittaa, pidetään päällisiä sitten.
Katsoin myös penkinpäällisten alle, harmi, kun muistin ostaessa niiden käytöstä kysyä, mutta unohdin tarkistaa. Ilmeisesti "aina on pidetty penkinpäällisiä" tarkoittaa, että ensimmäinen penkinpäällinen on ihan normaali penkinpinta, ja toinen on laitettu päälle kun kuskinpenkki on ollut tarpeeksi riekaleina. Eipä tuo sinänsä mitään haittaa, pidetään päällisiä sitten.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Jep, sitäkin olisi ollut, mutta tämäkin uhosi liimaavansa metallia lasiin, ja oli halvempaa. Saa nyt nähdä, että oliko hukkaostos, rapsuttelin hiekkapaperin kanssa metallia ja koitin uudestaan, jos siinä kuitenkin olisi ollut jotain vanhoja jämiä vielä.pressa kirjoitti:tsori
luulin että käytit sitä lasiliimaa mitä noihin yleensä käytetään
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110