21013 '88

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

niin olikos se niin päin että uudemmassa oli vain kaksi katkaisimen paikkaa ja vanhemassa oli kolme, mutta yksi niistä on peitetty peitelevyllä?

alunperinhän 21011 kojetaulussa (joka siis on 1200L mallissa) on kolme kytkintä, ajovalot, mittarivalot ja lasinpyyhkijä.

myöhemmin kuitenkin (ainakin vientimalleissa, joita 1200L mallitkin pääasiallisesti on) lasinpyyhkijät siirtyi ohjausakselille ja mittarivalojen kytkin yhdistettiin ajovalojen kytkimeen, lisäksi vientiautot varustettiin takalasin lämppärillä joka sai oman kytkimen.

muutosten jälkeen vientimallissa oli siis ajovalokytkin ja takalasinlämppärin kytkin (huom! Combissa kolmantena takalasin pyyhkimen kytkin)

Combin valmistus päättyi 1985 ja nähtävästi alkuperäisen 1300 mallinkin varustelua parannettiin (tosin joidenkin lähteiden mukaan nappista tehtiin 80-luvulla lähinnä vain vientiin edellä mainituin vientivarustein) tällöin jäi kolmas aukko turhaksi ja siitä on kai päätetty luopua.

vähän samanlaista on tapahtunut myös 2103 kojetaulussa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Lada-Jussi kirjoitti:niin olikos se niin päin että uudemmassa oli vain kaksi katkaisimen paikkaa ja vanhemassa oli kolme, mutta yksi niistä on peitetty peitelevyllä?
Siis kyllähän tuoltakin tunnustelemalla sen kytkimen paikan löytää, peitelevy vaan puuttuu, eli jalopuuteippi on vain vedetty yli. Se kojelaudan osa ei siis ilmeisesti ole muuttunut, mutta peitelevy on ruvettu jättämään pois?

Onkos aropupunkin -88 21013 valmistettu 88, eli XTA210130J*?
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

aon kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:niin olikos se niin päin että uudemmassa oli vain kaksi katkaisimen paikkaa ja vanhemassa oli kolme, mutta yksi niistä on peitetty peitelevyllä?
Siis kyllähän tuoltakin tunnustelemalla sen kytkimen paikan löytää, peitelevy vaan puuttuu, eli jalopuuteippi on vain vedetty yli. Se kojelaudan osa ei siis ilmeisesti ole muuttunut, mutta peitelevy on ruvettu jättämään pois?

Onkos aropupunkin -88 21013 valmistettu 88, eli XTA210130J*?
joo mitä sitä pohjaa vaihtamaan, halvinta ollut vetää teippi ylitse reijästä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

aon kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:niin olikos se niin päin että uudemmassa oli vain kaksi katkaisimen paikkaa ja vanhemassa oli kolme, mutta yksi niistä on peitetty peitelevyllä?
Siis kyllähän tuoltakin tunnustelemalla sen kytkimen paikan löytää, peitelevy vaan puuttuu, eli jalopuuteippi on vain vedetty yli. Se kojelaudan osa ei siis ilmeisesti ole muuttunut, mutta peitelevy on ruvettu jättämään pois?

Onkos aropupunkin -88 21013 valmistettu 88, eli XTA210130J*?
Kyllä se on valmistettu -88...Mulla on kaksi katkaisijaa,valojen ja takalasin lämppärin ja yksi peitelevy.
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Jaha, kyllä tuo kytkin vaan luistaa, ei siitä mihinkään pääse :evil:.

Siis voiko luistaminenkin johtua sylintereistä, vai onko edessä levyn/paineasetelman vaihto?
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Voihan se johtua, mutta epätodennäköiseltä vaikuttaa. Parhaiten se selviää kokeilemalla, säädä siitä kytkinkäpälän säätöruuvista kytkin niin "löysäksi" että voit käsin liikuttaa vähän kytkinkäpälää. Nyt kytkintä ei jää mikään rikkinäinen sylinteri tai muu painamaan, vaan kaikki on kiinni kytkimestä itsestään. Jos se vieläkin luistaa niin vika on silloin kytkimessä, joko kuluneisuudessa tai sitten öljyyntymisessä. Itse osien vaihto ei ole paha homma, eikä osien hinnatkaan päätä huimaa.
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

destor kirjoitti:Voihan se johtua, mutta epätodennäköiseltä vaikuttaa. Parhaiten se selviää kokeilemalla, säädä siitä kytkinkäpälän säätöruuvista kytkin niin "löysäksi" että voit käsin liikuttaa vähän kytkinkäpälää. Nyt kytkintä ei jää mikään rikkinäinen sylinteri tai muu painamaan, vaan kaikki on kiinni kytkimestä itsestään. Jos se vieläkin luistaa niin vika on silloin kytkimessä, joko kuluneisuudessa tai sitten öljyyntymisessä. Itse osien vaihto ei ole paha homma, eikä osien hinnatkaan päätä huimaa.
Mietiskelin tuotakin, ja säädin vapaaliikettä sen verran että varmasti piisaa, eikä auta. Kevättä odotellessa siis, en kyllä ala tuolla sohjossa makaamaan auton alla :)

EDIT: Ovatkos muuten motonetin kytkinosat mistään kotoisin?
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

aon kirjoitti: EDIT: Ovatkos muuten motonetin kytkinosat mistään kotoisin?


Noi motonetin osat tuppaa välillä olemaan vähän sitä ja tätä.. Venäläiset on ehdottomasti parhaita. Kannattaa kysellä vaikka Pöho-Andreilta tai RTJN65:lta :wink:
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Tulipa piristettyä naapuruston kirkollisveronmaksajien kärsimysjuhlaa paiskomalla ladan ovia, koitin säätää vähän paremmin kiinni meneväksi kuskinpuolimmaista, mutta ei kovin merkittävää muutosta tapahtunut.

Katsoin myös penkinpäällisten alle, harmi, kun muistin ostaessa niiden käytöstä kysyä, mutta unohdin tarkistaa. Ilmeisesti "aina on pidetty penkinpäällisiä" tarkoittaa, että ensimmäinen penkinpäällinen on ihan normaali penkinpinta, ja toinen on laitettu päälle kun kuskinpenkki on ollut tarpeeksi riekaleina. Eipä tuo sinänsä mitään haittaa, pidetään päällisiä sitten.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Eilen koitin liimailla kuskinpuolen kolmioikkunan salpaa kiinni Loctite Glas Attakilla, mutta näkyy yön aikana tippuneen lattialle, vaikka kuinka koitin puhdistaa ja pitää kauan puristuksissa sitä :evil:
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

eikös tuo liima vaadi 24h kuivua
eli olisi pitänyt olla puristuksissa yön yli
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

pressa kirjoitti:eikös tuo liima vaadi 24h kuivua
eli olisi pitänyt olla puristuksissa yön yli
Ei, vaan on pikaliimaa. Hukkasin paketin, mutta 30sec käskettiin pitämään puristuksissa, ja tuubi varoittaa, että "liimaa ihon ja silmät hetkessä".
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tsori
luulin että käytit sitä lasiliimaa mitä noihin yleensä käytetään
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

pressa kirjoitti:tsori
luulin että käytit sitä lasiliimaa mitä noihin yleensä käytetään
Jep, sitäkin olisi ollut, mutta tämäkin uhosi liimaavansa metallia lasiin, ja oli halvempaa. Saa nyt nähdä, että oliko hukkaostos, rapsuttelin hiekkapaperin kanssa metallia ja koitin uudestaan, jos siinä kuitenkin olisi ollut jotain vanhoja jämiä vielä.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Ei pidä jos kyseessä on pikaliima. Ensimmäisillä pakkasilla tipahtaa viimeistään. Oikeasti kallis lasiliima pitää ihan eri tavalla.
Vastaa Viestiin