Rhmotor kirjoitti:Kyllä noi spollien käytössä olleet autot saavat varmasti kaikista kovinta kohtelua...
Ite olin aikanaan vuoden autopuolella ja tuntu et sama minkä vehkeen spollien alle anto, niin aina ne sai rikki ne. Lopulta ruvettiin antaan kaikista huonoimpia autoja alle, kun kuitenkin ne rikotaan. Autoista meni kytkimiä, laatikoita yms...
Noista autojen korjauksista: Riippuu vähän mistä joukko-osastosta autot on. Joissain huolletaan ja pidetään niitä hyvin.
Joo, ei myökään saatu ku defentereitä leireille ku LJK:n tyypit veti sprinttereille joka paikkaan... Ja loppusodassa mällättiin yks defenderi paskaksi...
Ja vartio päälliköt poltti yhes transportterista kytkimen, ja se vietiin huoltoon, tuli muutamanpäivän päästä takas eikä kytkimelle ollu tehty mtn... Et kertoo jotain UtJR:n huollosta...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Kyllä Ladat taisivat saada intissä kovinta kohtelua.Jotku kapiukot ihan tahallaan särkivät niitä .Ehkä nolotti ajaa fakkunappiksella ,kun joku toinen sai esim. pajeron .
veljes kirjoitti:Kyllä Ladat taisivat saada intissä kovinta kohtelua.Jotku kapiukot ihan tahallaan särkivät niitä .Ehkä nolotti ajaa fakkunappiksella ,kun joku toinen sai esim. pajeron .
,_,/ukka kirjoitti:Ja tämmösten käsiin jää tämän maan puolustus
,_,/ukka
Ja onnistuin ajamaan kyllä yhen defenderin loppusodassa ojaan...
Väijymersusta sais startin hajaalle En tiiä miten on mahollista...
Ja onnistuin sen ekoilla liukkailla vetää melkein kyljelleen ojaan... Mut se paska ei kyl varmaan ois paljoo ees maksanu jos siit ois joitan joutunu maksamaan...
Tosiasiahan on se että ei nykypäivänä intissä o mtn järkeä ku porukka vaan pelleilee kokoajan siellä...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Omasta spollinivasta sellainen huomio, että pohja on käytännössä ruosteeton. Ei ole paljon suolassa kylvetetty, ja se on paljon se!
Sitä en sitten tiedä millaista käskyä on saanut. Mittarissa nyt joku 30000, vain kerran mennyt ilmeisesti ympäri sikäli mikäli kone on alkuperäinen.
Perä huutaa aikalailla, ja öljyssä on metallijauhoo. Etuperä näyttää öljyn puolesta huomattavasti paremmalta, ja samoin jakolaatikko. Varsinainen vaihdelaatikko on sitten enemmän samaa luokkaa tuon takaperän kanssa.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Kyllähän spolletkin joutuu valitettavasti oleskeleen hiukan metsässä, meillä PionR:n spolleilla metsäaamuja on reilu 10 kpl, monessa muussa paikassa taitaa olla enemmänkin.. Sotilaspoliisihan on nimenomaan asutuskeskustaistelija, joten ainainen luonnon helmassa ryynääminen ei ole oikein tarkoituksenmukaista. Lisäksi vartiopalveluksen takia jää melko vähän aikaa koulutukselle..
Keuruulla ainakin varusmies-spollet ajavat lähes yksinomaan UAZeilla, kun taas palkattu henkilökunta käyttää Transporteria ja joskus Defenderiä. Meilläkin on ainakin yks vartio-UAZ lauennut!
Nivaismi kirjoitti:Nivoja ei taida olla armeijassa kuin koirilla, ja ne tuskin edes käy metsässä saati yöpyy.
Tuo käsityksesi, että sotilaspoliisit eivät muka olisi mukana/yöpysi metsäleireillä ei pidä paikkaansa, ainakaan maavoimien sotilaspoliisien osalta.
Spol=sotilaspoliisi. Ei koira, eikä sotapoliisi.
Metsäaamuja oli noin 30kpl. Meidän porukalla käytössä oli Uazia, Lantikkaa, transportteria, transhittiä... Yhtään autoa ei 9kk aikana hajonnut. Itse en kuitenkaan ollut ajohommissa