Nivan etuvetoakselin sisempi suojakumi
Nivan etuvetoakselin sisempi suojakumi
Renkaidenvaihdon yhteydessä huomasin ikäväkseni, että Nivan vasemman etuvetoakselin sisempi suojakumi on puhki. Ilmeiseltä näyttää, että vetoakseli pitää irrottaa ja sisempi nivel purkaa, jotta kumin saisi vaihdettua. Kaipaisin vinkkejä mitä ja missä järjestyksessä kannattaisi purkaa. Selviääkö perustyökaluilla?
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Perustyökaluilla pärjää kyllä, ripustus kannattaa melkein purkaa pois tieltä niin mahtuu paremmin.
Keula ilmaan, rengas pois, napakuppi pois, napamutteri auki, iskarin alapää irti, alapallon kolme pulttia pois (kannattaa tukee alatukivarsi tunkin varaan niin ei rävähdä naamalle koko höskä kun pultit aukasee), vetarin ulompi tumppi pois navasta ja naparipustus sivuun niin sit onkin tilaa työstää vetarin suojakumia.
Se vanha suojakumi kannattaa melkeinpä repiä puukolla pois niin näkee mitä siellä tapahtuu sitten kun irrottaa vetaria sisemmästä tumpista, sen irrottamiseen on kaks tapaa, joko vetää vetarin irti kuulakruunusta tai sitten ottaa tumpin reunalta sokan pois ja vetää vetarin murroskuulineen pihalle tumpista ja purkaa sit pöydällä loppuun.
Keula ilmaan, rengas pois, napakuppi pois, napamutteri auki, iskarin alapää irti, alapallon kolme pulttia pois (kannattaa tukee alatukivarsi tunkin varaan niin ei rävähdä naamalle koko höskä kun pultit aukasee), vetarin ulompi tumppi pois navasta ja naparipustus sivuun niin sit onkin tilaa työstää vetarin suojakumia.
Se vanha suojakumi kannattaa melkeinpä repiä puukolla pois niin näkee mitä siellä tapahtuu sitten kun irrottaa vetaria sisemmästä tumpista, sen irrottamiseen on kaks tapaa, joko vetää vetarin irti kuulakruunusta tai sitten ottaa tumpin reunalta sokan pois ja vetää vetarin murroskuulineen pihalle tumpista ja purkaa sit pöydällä loppuun.