Männänrenkaitten irrottaminen

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
s.amppa

Männänrenkaitten irrottaminen

Viesti Kirjoittaja s.amppa »

Onko kenelläkään kokemuksia/vinkkejä millä konstilla jumittuneet männänrenkaat saa irroteltua konetta avaamatta?
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Dieseliä/palo- tai polttoöljyä tulpanreiästä pyttyyn ja annetaan vaikuttaa päivän-pari.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Koneeseen on sama jättää vanhat öljyt sisään "käsittelyn" ajaksi.
Poltto-öljy käsittelyn jälkeen pyttyihin moottoriöljyä tippakannulla ja pyörittelyä ilman tulppia joko veivillä tai startilla, koska alaspäin valuva polttoöljy on liottanut öljykalvot sylinterien seinämiltä ja kiertokankien laakereista.
Lopuksi uudet öljyt koneeseen ja sitte vasta käyntiin.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

männänrenkaat

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Yksi konsti jolla ne voi aueta kun samalla putsaa öljykanavat on seuraava. 1:Laske öljyt ulos.2: Laita öljyn tilalle dieselpolttoainetta sama määrä kuin öljyä kuuluu olla. 3:Käytä hetken aikaa. 4:Anna vaikuttaa jonkin aikaa. 5:Käytä vielä hetki. 6:Laske litkut ulos ja vaihda suodatin(halvin mahdollinen). 7:Laita koneeseen öljyt(halvat jälleen). 8:Aja noin 100km jonka jälkeen vaihdat suodattimen ja kunnon öljyt.

Pitäisi toimia.Ainakin kaverin -64 Cadillacissa toimi hyvin.Loppui kaikki ylimääräiset kilinät sekä sinisen savun tulo putkesta.Tuo temppu pesee myös öljykanavat kaikesta töhnästä.Tosin takuuta en anna toimiiko myös Ladan koneessa.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

niin ja on tosiaan sama hinnan puolesta nykyisin käyttää- tupa- vai diisseliä :shock: - ainakin Keravan huoltiksilla erot olivat marginaalisia kun traktoriin tarvi löpöä. Olikohan jotain luokkaa D 1euro ja tupaöljy 0,85 :roll:

Valtio tukee myös jos vaihtaa lämmitysöljystä muuhun "lämpöön".. :roll:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

samarai kirjoitti:niin ja on tosiaan sama hinnan puolesta nykyisin käyttää- tupa- vai diisseliä :shock: - ainakin Keravan huoltiksilla erot olivat marginaalisia kun traktoriin tarvi löpöä. Olikohan jotain luokkaa D 1euro ja tupaöljy 0,85 :roll:
Nykyään on kolmaskin poltto-öljy luokka olemassa: moottoripolttoaineeksi suunniteltu "moottoripolttoöljy", hieman kalliimpaa kuin lämmitysöljy, mutta on terveellisempää diesel-moottorien ruiskupumpuille, kuin lämmitysöljy. Lämmitys öljy alkaa olla jo niin kuivaksi jalostettua, että sen voitelu ominaisuudet ei ole enää riittävät. Tässäkään ei ole veroa, joten tieliikenne käyttöä koskevat samat määräykset kuin lämmitysöljyllä ajoa.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: männänrenkaat

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

ss127 kirjoitti:Yksi konsti jolla ne voi aueta kun samalla putsaa öljykanavat on seuraava. 1:Laske öljyt ulos.2: Laita öljyn tilalle dieselpolttoainetta sama määrä kuin öljyä kuuluu olla. 3:Käytä hetken aikaa. 4:Anna vaikuttaa jonkin aikaa. 5:Käytä vielä hetki. 6:Laske litkut ulos ja vaihda suodatin(halvin mahdollinen). 7:Laita koneeseen öljyt(halvat jälleen). 8:Aja noin 100km jonka jälkeen vaihdat suodattimen ja kunnon öljyt.
Tuotahan voisi kokeilla kun pitäisi yhtä raatoa (ei lada) tekohengittää. Tankilla käydessä tankataan öljy ja tarkistetaan bensa, eli kulutus on kohtuullinen. Venttiilinvarrenkumit tosin on horot, mutta ne nyt vaihtaa äkkiä.
Vastaa Viestiin