112 16 v mallissa ajoittain palavan kumin hajua

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
ipronin

112 16 v mallissa ajoittain palavan kumin hajua

Viesti Kirjoittaja ipronin »

Muistelen lukeneeni 112 mallin kumiletkuongelmista jossain, mutta ne oli siellä jotenkin laitettu "Huonon" kumilaadun tiliin. Onko vastaavia kokemuksia. Olen yrittänyt löytää paikkaa jossa joku kumiletku makaa kuuman pakosarjan tai moottorinpäällä mutta en ole löytänyt mitään selvää paikkaa. Silti aina välillä haisee selvästi palava kumi, kerran jopa tuli lievää savuakin (vaiko höyryä?) konepellin alta, mutta kun olin klo 16 ruuhkassa liikennevaloissa en oikein hennonnut heti pysähtyä. Jäähdytysveden lämpötila oli kuitenkin ihan normaalilukemissa mittarin mukaan. Kun sitten sopivalla sivukadulla pysähdyin kotvasen kuluttua mitään savua ei enää noussut eikä mitään palanutta tai palavaa paikkaa näkynyt.

No, nyt olen lisännyt varmuuden vuoksi auton varustuksiin palosammuttimen ;)

Tietääkö kukaan onko tässä vuoden 2002 112 1,5 16v mallissa joku letku rakenteellisesti vedetty huonosta tai väärästä paikasta ja on siinä altis kuumuudelle.
BA3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Oletko muuten varma ettei se palaneen kumin käry tule sinne kabiiniin aina kiihdytyksen jälkeen, kun etu renkaat pyörivät tyhjää vielä kolmosellakin rajummassa kiihdytyksessä... :wink: :roll:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
ipronin

Viesti Kirjoittaja ipronin »

[quote="BA3"]Oletko muuten varma ettei se palaneen kumin käry tule sinne kabiiniin aina kiihdytyksen jälkeen, kun etu renkaat pyörivät tyhjää vielä kolmosellakin rajummassa kiihdytyksessä... :wink: :roll:[/quote]

Kyllä joskus saatan revitellä. Erityisesti jos on joku Lada-"epäilijä" kyydissä, mutta kyllä normaaliajossa pyrin olemaan revittämättä renkaita. Kyllä noiden epäilijäöiden ilmeet on välillä olleet aika hauskoja katsella.
larssi21074

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Paisuntasäiliöstä tulee joskus höyryä joka näkyy tuulilasin kulmassa jopa huuruna. Sitä voi helposti luulla savuksi. Johtuu siitä että vesi kiertää lämppärin kennolta säiliöön ja höyryää.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
KALERVO 1963

Muovin haju 110

Viesti Kirjoittaja KALERVO 1963 »

110 tulee omituinen muovin haju kun laittaa lämmön puhaltaan jalkatilaan on tullut uudesta saakka,olin tässä taannoin Samaran kyydissä sama haju tuli siinäkin kun lämmitys pistettiin puhaltaan jalkatilaan,ilmeisesti "ominaisuus"
Vastaa Viestiin