valkoiset tulpat

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Lada1200L

valkoiset tulpat

Viesti Kirjoittaja Lada1200L »

Osaatteko sanoo mikä voisi olla hämminkinä kun kaikki sytytystulpat on melko valkoiset tai on niissä pieni viiva ruskehtavaa vaikka sytkä on säädetty srobolla kohdalleen ja kaasarin seossäädöt on hyvät ei käy laihalla. Kannattaako huolestua?
Lada1200L

Viesti Kirjoittaja Lada1200L »

Bp6es tulppia ja jotain denson tulppia oon käyttänyt ja silti on aina valkeet.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kuinkas kauan oot ajanu tulpilla ennekuin oot kattonu?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Lada1200L

Viesti Kirjoittaja Lada1200L »

noin 5000 km välein oon tarkastanu ja aina valkeena
Lada1200L

Viesti Kirjoittaja Lada1200L »

No eipä oo tähän päivään mennessäkään vielä hajonnutkaan niin ei muutakuin kovaa ajoa vaan :lol: :lol: :lol:
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Kaasarin säädöt voi olla kohdalla mutta imusarjasa imuvuoto --> käy laihala.
Hyvin epätodenäköistä mutta vaihtoehto kuitenkin kannattaa tarkista.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Joo voihan se olla että se vetää kierroksilla sen seoksen laihaksi ->pääsuutin liian pieni... :roll:
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Mielestäni silloin on ilmasuutin liian suuri jos kierroksilla menee laihaksi. Todennäköisesti siellä on joku 170 jolloin voi sen vaihtaa 150 kokoiseksi ja uskon että tällöin pitäisi tulpassa väri muuttua.

Toki kannattaa katsoa myös sen pääsuuttimen koko, niitäkin kun on niin monenkokoisia. Mutta jos auto toimii normaalisti eikä nyvi kovin paljoa voi olettaa pääsuuttimen koon olevan oikea.

Edelleen se seosmittari ja lambda-anturin käyttö antaisi suoraan vastauksen tähänkin hommaan ilman arpomista.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ei liene ratkaisevaa, mikä nimi tulpan pakkauksessa lukee, vaan mikä on tulpan lämpöarvo.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Lada1200L

Viesti Kirjoittaja Lada1200L »

Kävin ottamassa päästömittauksen tällaiset tulokset sain

Joutokäyntimittaus

Pyörintänop: 890
Lambda: 1.029
Co: 3.095 %
Co2: 11.89 %
Hc: 525 ppm
O2: 3.22 %
Cocor: 3.098 %

Tulokset
Joutokäyntimittaus:
Pyörintänop.
(700-1000)
Co: (3.50)
Hc: (600)
Eli eikö nuo pitäis olla ihan kohallaan? Kertokaa!
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Kyllähän nuo vielä katsastuksessa kelpaisi, mutta Co ja Hc näyttää olevan melkein raja-arvoissa eli kaasarin säädöt taitaa olla pikkuisen metsässä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jos tulpat ovat valkoisen harmaat hiukan karstoittuneet,mutta eivät lasittuneet niin kaikki on kunnossa.Tulpat sopivat lämpöarvoltaan ja moottori hyvässä kunnossa.Tällaista Haynes opastaa vapaasti suomennettuna.
Lada1200L

Viesti Kirjoittaja Lada1200L »

Nii ei ne lasiutuneen näköiset ookkaan vaan toiselta puolelta mattavalkoinen ja toinen puoli tulpasta kahvin ruskee :roll: Voisko sitä ilma suutinta kokeilla pienentää entä pensapinnan tarkistus? Sitä kun en ole ikinä säätänyt.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hmmh, kävisköhän tähän yhteyteen taas legendaarinen sanonta; "When it works, don't fix it" :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin