Vikakoodi 0340
Vikakoodi 0340
Missä vika ? Voiko jatkaa ajoa? Vikakoodi 0340 = ruiskutus tunnistin virhe.
T: Osku
T: Osku
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
deltassa ainakin tietäsivät... minä antasin mennä vaan.. mutta jos alkaa käymään kolmella tai sytyttelee jotain ö-paine valoa tai lämmöt nousee niin sit varmaan olis parempi pysähtyä.. mutta niin kauan kun vaan käy normaalisti ja lähtee hyvin käyntiin niin itse ajaisin..
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
toisessa vikakoodistossa sanotaan 340 nokka-akselin asentotunnistimen toimintahäiriö. tutun tutulla oli juuri samaa, mutta ei nähtävästi käyntiin vaikuttanut, eli toimintahäiriö ei voinut olla kovin vakava. CE palaa tietysti aina jos on vikaa. aluksi kannattanee vaikka tarkastella tunnistimen liitokset, kiinnitys ja puhtaus.
ite en nyt oikein hoksannut missä moinen tunnistin oikein on. Ainakin ruiskusamarassa (GM) on kampiakselin asennon tunnistin siellä kampiakselin hihnapyörällä, mutta periaatteessa kertoohan se nokankin asennon eli onkohan kyse samaisesta vai löytyykö vielä erikseen nokan asennon tunnistinkin?
ite en nyt oikein hoksannut missä moinen tunnistin oikein on. Ainakin ruiskusamarassa (GM) on kampiakselin asennon tunnistin siellä kampiakselin hihnapyörällä, mutta periaatteessa kertoohan se nokankin asennon eli onkohan kyse samaisesta vai löytyykö vielä erikseen nokan asennon tunnistinkin?

niin just, samaa asiaa noi kai käytännössä tarkoittaa. Sama tunnistin "hoitaa molempien tunnistuksen".
Jossain autossa muistan kun puhuttiin "kampiakselin asennontunnistimesta", niin sen paikka oli ohjeen mukaan nokka-akselin päässä.
Jossain autossa muistan kun puhuttiin "kampiakselin asennontunnistimesta", niin sen paikka oli ohjeen mukaan nokka-akselin päässä.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
olisko se tässä tämä osa 2112-3706040-01/Датчик фаз? Tossa 16V:ssä ei taida sitten taas kampurassa olla mitään tunnistimiasamara88 kirjoitti:Ainakin 16V-mallissa tuo nokka-akselin asentotunnistin on sen muovisen hihnasuojan "alla" melkein kannen vieressä, kun konetta tarkastelee päältä päin. 8V-mallista en osaa sanoa.

PS: tuli toi 16V pihaan, niin täyty tarkistaa- kyllä siellä kampurassakin oma tunnistin. Taitaa toi tuplanokka tarvii molemmat.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eikös toi tunnistin liity tuohon Euro-3 malleissa käytettyyn "monivaiheiseen" ruiskuun, vaik tiedä sit jos se juuri nokalta lukee jotain. Sitä ei kai Euro-2 malleissa vielä olekaan?samarai kirjoitti:olisko se tässä tämä osa 2112-3706040-01/Датчик фаз? Tossa 16V:ssä ei taida sitten taas kampurassa olla mitään tunnistimiasamara88 kirjoitti:Ainakin 16V-mallissa tuo nokka-akselin asentotunnistin on sen muovisen hihnasuojan "alla" melkein kannen vieressä, kun konetta tarkastelee päältä päin. 8V-mallista en osaa sanoa.
PS: tuli toi 16V pihaan, niin täyty tarkistaa- kyllä siellä kampurassakin oma tunnistin. Taitaa toi tuplanokka tarvii molemmat.

joo varmaan on, itse en tiedä noista, mutta tutkimalla yleensä jotain ainakin selviääLada-Jussi kirjoitti:
eikös toi tunnistin liity tuohon Euro-3 malleissa käytettyyn "monivaiheiseen" ruiskuun, vaik tiedä sit jos se juuri nokalta lukee jotain. Sitä ei kai Euro-2 malleissa vielä olekaan?


tossahan toi kuva olisi, kampuran tunnistin toi nro: 24
nro 6: - заглушка головки блока цилиндров

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo tossa kuvassa on vaan peitelevy kannessa. Tuli mieleen kun eurokolmessa on ruisku joka ruittaa joka sylinterille erikseen, vanhemmissa kun ruittas aina kahdelle kerralla eli yhteen sylinteriin ihan turhaa. Sytytyshän taitaa kaikissa olla sellainen että puola antaa kipinää kahdelle sylinterille kerralla, eli yhdelle sylinterille turhaa. Elikkä tarviiko tämä uusi systeemi polttoainepuolta varten oman tunnistimen nokka-akselilla ja kampiakselilla on sytytystä varten omansa.samarai kirjoitti:joo varmaan on, itse en tiedä noista, mutta tutkimalla yleensä jotain ainakin selviääLada-Jussi kirjoitti:
eikös toi tunnistin liity tuohon Euro-3 malleissa käytettyyn "monivaiheiseen" ruiskuun, vaik tiedä sit jos se juuri nokalta lukee jotain. Sitä ei kai Euro-2 malleissa vielä olekaan?Toi oma 16V on just euro3 (2lambdaa) ja siinä näköjään on noi molemmat tunnistimet. Tosta GM-Samarasta olen tutkinut autosta ja kuvista niin ei siitä oikein löydy "järkevää nokka-akselin tunnistinta" niin kuin se kampuran tunniste. Siellä "virranjakajapäädyssä" on kyllä nippu ruskeita piuhoja mutta ei ne ole ainakaan samaa sarjaa noiden ruiskujohtojen kanssa
![]()
tossahan toi kuva olisi, kampuran tunnistin toi nro: 24
nro 6: - заглушка головки блока цилиндров
