Vikakoodi 0340

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Osku
Viestit: 128
Liittynyt: 27.9.2003 14:02
Paikkakunta: Turku

Vikakoodi 0340

Viesti Kirjoittaja Osku »

Missä vika ? Voiko jatkaa ajoa? Vikakoodi 0340 = ruiskutus tunnistin virhe.

T: Osku
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

deltassa ainakin tietäsivät... minä antasin mennä vaan.. mutta jos alkaa käymään kolmella tai sytyttelee jotain ö-paine valoa tai lämmöt nousee niin sit varmaan olis parempi pysähtyä.. mutta niin kauan kun vaan käy normaalisti ja lähtee hyvin käyntiin niin itse ajaisin..
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Osku
Viestit: 128
Liittynyt: 27.9.2003 14:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Unohtui vielä että " Check engine" lamppu palaa myös.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toisessa vikakoodistossa sanotaan 340 nokka-akselin asentotunnistimen toimintahäiriö. tutun tutulla oli juuri samaa, mutta ei nähtävästi käyntiin vaikuttanut, eli toimintahäiriö ei voinut olla kovin vakava. CE palaa tietysti aina jos on vikaa. aluksi kannattanee vaikka tarkastella tunnistimen liitokset, kiinnitys ja puhtaus.

ite en nyt oikein hoksannut missä moinen tunnistin oikein on. Ainakin ruiskusamarassa (GM) on kampiakselin asennon tunnistin siellä kampiakselin hihnapyörällä, mutta periaatteessa kertoohan se nokankin asennon eli onkohan kyse samaisesta vai löytyykö vielä erikseen nokan asennon tunnistinkin?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

niin just, samaa asiaa noi kai käytännössä tarkoittaa. Sama tunnistin "hoitaa molempien tunnistuksen".

Jossain autossa muistan kun puhuttiin "kampiakselin asennontunnistimesta", niin sen paikka oli ohjeen mukaan nokka-akselin päässä. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Ainakin 16V-mallissa tuo nokka-akselin asentotunnistin on sen muovisen hihnasuojan "alla" melkein kannen vieressä, kun konetta tarkastelee päältä päin. 8V-mallista en osaa sanoa.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

samara88 kirjoitti:Ainakin 16V-mallissa tuo nokka-akselin asentotunnistin on sen muovisen hihnasuojan "alla" melkein kannen vieressä, kun konetta tarkastelee päältä päin. 8V-mallista en osaa sanoa.
olisko se tässä tämä osa 2112-3706040-01/Датчик фаз? Tossa 16V:ssä ei taida sitten taas kampurassa olla mitään tunnistimia :roll:

PS: tuli toi 16V pihaan, niin täyty tarkistaa- kyllä siellä kampurassakin oma tunnistin. Taitaa toi tuplanokka tarvii molemmat. :roll:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:
samara88 kirjoitti:Ainakin 16V-mallissa tuo nokka-akselin asentotunnistin on sen muovisen hihnasuojan "alla" melkein kannen vieressä, kun konetta tarkastelee päältä päin. 8V-mallista en osaa sanoa.
olisko se tässä tämä osa 2112-3706040-01/Датчик фаз? Tossa 16V:ssä ei taida sitten taas kampurassa olla mitään tunnistimia :roll:

PS: tuli toi 16V pihaan, niin täyty tarkistaa- kyllä siellä kampurassakin oma tunnistin. Taitaa toi tuplanokka tarvii molemmat. :roll:
eikös toi tunnistin liity tuohon Euro-3 malleissa käytettyyn "monivaiheiseen" ruiskuun, vaik tiedä sit jos se juuri nokalta lukee jotain. Sitä ei kai Euro-2 malleissa vielä olekaan?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
olavi2101
Viestit: 165
Liittynyt: 6.5.2004 11:18
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja olavi2101 »

on siinä nokkaakselin takana missä vanhaan aikaan oli jakaja joku tunnistin sekä kampiakselin päässä hihnapyörän luona velipoika ihmetteli koko asiaa miksi olisi kaksi auto siis8v
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:
eikös toi tunnistin liity tuohon Euro-3 malleissa käytettyyn "monivaiheiseen" ruiskuun, vaik tiedä sit jos se juuri nokalta lukee jotain. Sitä ei kai Euro-2 malleissa vielä olekaan?
joo varmaan on, itse en tiedä noista, mutta tutkimalla yleensä jotain ainakin selviää :) Toi oma 16V on just euro3 (2lambdaa) ja siinä näköjään on noi molemmat tunnistimet. Tosta GM-Samarasta olen tutkinut autosta ja kuvista niin ei siitä oikein löydy "järkevää nokka-akselin tunnistinta" niin kuin se kampuran tunniste. Siellä "virranjakajapäädyssä" on kyllä nippu ruskeita piuhoja mutta ei ne ole ainakaan samaa sarjaa noiden ruiskujohtojen kanssa :roll:

tossahan toi kuva olisi, kampuran tunnistin toi nro: 24

nro 6: - заглушка головки блока цилиндров :?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:
eikös toi tunnistin liity tuohon Euro-3 malleissa käytettyyn "monivaiheiseen" ruiskuun, vaik tiedä sit jos se juuri nokalta lukee jotain. Sitä ei kai Euro-2 malleissa vielä olekaan?
joo varmaan on, itse en tiedä noista, mutta tutkimalla yleensä jotain ainakin selviää :) Toi oma 16V on just euro3 (2lambdaa) ja siinä näköjään on noi molemmat tunnistimet. Tosta GM-Samarasta olen tutkinut autosta ja kuvista niin ei siitä oikein löydy "järkevää nokka-akselin tunnistinta" niin kuin se kampuran tunniste. Siellä "virranjakajapäädyssä" on kyllä nippu ruskeita piuhoja mutta ei ne ole ainakaan samaa sarjaa noiden ruiskujohtojen kanssa :roll:

tossahan toi kuva olisi, kampuran tunnistin toi nro: 24

nro 6: - заглушка головки блока цилиндров :?
joo tossa kuvassa on vaan peitelevy kannessa. Tuli mieleen kun eurokolmessa on ruisku joka ruittaa joka sylinterille erikseen, vanhemmissa kun ruittas aina kahdelle kerralla eli yhteen sylinteriin ihan turhaa. Sytytyshän taitaa kaikissa olla sellainen että puola antaa kipinää kahdelle sylinterille kerralla, eli yhdelle sylinterille turhaa. Elikkä tarviiko tämä uusi systeemi polttoainepuolta varten oman tunnistimen nokka-akselilla ja kampiakselilla on sytytystä varten omansa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
esses

Viesti Kirjoittaja esses »

Se nokka-akselin tunnistin on siitä syystä, että pystytään määrittämään missä sylinterissä on sytytyshäiriötä noin karkeasti ottaen.
Vastaa Viestiin