Ladan korin rakenne
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ladan korin rakenne
Heti aluksi.. Koitin haullakin, mutta en tyytynyt niihin vastauksiin.
Elikkäs ladan korin rakennehan on itsekantava. Jos poistan autosta akselit, moottorin ja sisustan. Irrotan ovet. Tuen auton ilmaan keulasta ja perästä, niin saanko aikaiseksi läjän romu rautaa? Vai onko viisaampi pitää ovet paikallaan tukemassa hökötystä?
Eli kokemukset ois nyt paikallaan. Ehkä ja arvauksia riittää mulla itelläkin.
Kiitän.
Elikkäs ladan korin rakennehan on itsekantava. Jos poistan autosta akselit, moottorin ja sisustan. Irrotan ovet. Tuen auton ilmaan keulasta ja perästä, niin saanko aikaiseksi läjän romu rautaa? Vai onko viisaampi pitää ovet paikallaan tukemassa hökötystä?
Eli kokemukset ois nyt paikallaan. Ehkä ja arvauksia riittää mulla itelläkin.
Kiitän.
yksinkertaisin testi on nostaa ensin autoa perästä tunkilla mahdollisimman ylös
sen jälkeen avaat ovet ja avaamishetkellä katsot tarkasti laskeeko ovi alaspäin
jos ovi laskee niin silloin kori vääntyy
tietysti jos helmoihin vaihdetaan peltejä kannattaisi auto olla tunkinkorvakkeiden kohdalta tuettuna
silloin vääntymää ei tapahdu
sen jälkeen avaat ovet ja avaamishetkellä katsot tarkasti laskeeko ovi alaspäin
jos ovi laskee niin silloin kori vääntyy
tietysti jos helmoihin vaihdetaan peltejä kannattaisi auto olla tunkinkorvakkeiden kohdalta tuettuna
silloin vääntymää ei tapahdu
Onko tarkoitus nostaa ihan perästä ja keulasta, vai jostakin akselien kohdalta? Auton korihan on tehy kestämään kun sen paino lepää akseleiden päällä. Tällöin väittäisin että varmasti kestää, kunhan ei helmoja ja isoa osaa pohjasta rälläköi kerralla auki.
Jos taas autoa on tarkoitus nostaa ihan perästä ja keluasta, ikäänkuin ripustaa se "vartaaseen", niin enempikin epäilisin etu ja taka palkkien kestävyyttä, niitä kun ei ole suunnitelut kestämään koko auton painon kannattelua. Varsinkin jos autoa vielä pyöritellään vartaassa.
Mahtaa olla vaan harvassa ne, jotka ovat noin perusteellisen kunnostuksen Ladalleen tehnyt...
,_,/ukka
Jos taas autoa on tarkoitus nostaa ihan perästä ja keluasta, ikäänkuin ripustaa se "vartaaseen", niin enempikin epäilisin etu ja taka palkkien kestävyyttä, niitä kun ei ole suunnitelut kestämään koko auton painon kannattelua. Varsinkin jos autoa vielä pyöritellään vartaassa.
Mahtaa olla vaan harvassa ne, jotka ovat noin perusteellisen kunnostuksen Ladalleen tehnyt...
,_,/ukka
Autoton on huoleton
"Mahtaa olla vaan harvassa ne, jotka ovat noin perusteellisen kunnostuksen Ladalleen tehnyt...
,_,/ukka"
No täällä on yks semmonen..
Juu eli lada on jo tällä hetkellä vartaassa ja melkeen kaikki purettu. Johto sarjat ja jotain törppöjä konehuoneessa. Sitten tulee painepesu koko rovelle ja alkaa peltien vaihto (jahka niitä alkaa tulemaan venäjältä). Vaihdettavina on ulkohelmat, etupoikittais palkit ja vararenkaan ja tankin pohja. Sit hiontaa ja kaikkea muuta kivaa.
,_,/ukka"
No täällä on yks semmonen..

Juu eli lada on jo tällä hetkellä vartaassa ja melkeen kaikki purettu. Johto sarjat ja jotain törppöjä konehuoneessa. Sitten tulee painepesu koko rovelle ja alkaa peltien vaihto (jahka niitä alkaa tulemaan venäjältä). Vaihdettavina on ulkohelmat, etupoikittais palkit ja vararenkaan ja tankin pohja. Sit hiontaa ja kaikkea muuta kivaa.
Melkeimpä kannatas kysellä kokemuksia vaikka noilta jenkki-harrastajilta:
http://www.overdrive.fi/
Tuolla oli muistaakseni joskus juttua, nyt vaan en äkikseltään löytänyt. Jopa kuvia, joissa joku "säpylä" oli vartaassa. Siinä oli _muistaakseni_ pistetty hyttiin jotakin ristikkäis tukia. Tosin noissahan ei ole itsekantava kori, niin on vähän asia erikseen. Vaan luulis tuolta löytyvän jonkun joka on pyöritellyt itsekantavaa koriakin. Jämäkämpiähän nämä on, mutta jämäkyys on vähän eri kohdassa kuin mitä tuo vartaassa pyörittely vaatii.
,_,/ukka
http://www.overdrive.fi/
Tuolla oli muistaakseni joskus juttua, nyt vaan en äkikseltään löytänyt. Jopa kuvia, joissa joku "säpylä" oli vartaassa. Siinä oli _muistaakseni_ pistetty hyttiin jotakin ristikkäis tukia. Tosin noissahan ei ole itsekantava kori, niin on vähän asia erikseen. Vaan luulis tuolta löytyvän jonkun joka on pyöritellyt itsekantavaa koriakin. Jämäkämpiähän nämä on, mutta jämäkyys on vähän eri kohdassa kuin mitä tuo vartaassa pyörittely vaatii.
,_,/ukka
Autoton on huoleton