kokemuksia liikenteestä

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Nyt kun ovat kai laskeneet tuossa Porin keskustassa rajoituksia kolmeenkymppiin, tuntuu joidenkin olevan pakko ajaa aivan käsittämättömän hiljaa jossain kuuden- ja viidenkympin alueillakin :?. Tosin johonkin Mersuun sain potkittua vähän vauhtia kun ajoin riittävän pienellä vaihteella aivan lähelle, tämän jälkeen huristeltiinkin melkoista ylinopeutta :)
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kyllä on 80-luvun ja uudemmissa länsibiileissä (esim. Corolla 84-86 ja peugeot 205) ihan p:stä alustat kun auto pitää lähes pysäyttää kaupunkinopeudessa, kun tiestä on pieneltä alalta raapaistu asvaltti pois. Oli vähän vaikee tulla kolmion takaa kun iskeevät jarrupolkimet lattiaan siinä suoraa edessä. Onneksi Ladassa (jopa Samarassa) on hyvä alusta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no, ehkä enempi voi olla ylivarovaisten kuskien korvien välissä häikkää, mutta onhan Ladan alustarakenteet yleisen käsityksen mukaan tuplasti vahvempaa tavaraa kuin monien muiden autojen.

esimerkkiä löytyy, ajan aina ladoilla nopeusrajoituksen mukaan hidaste töyssyihin -> ei ongelmaa, kerran ajoin totuttuun tapaan työkaverin -88 Galantilla ja heti pamahti jotain ilkeesti ja sit mulle alettii huutaa :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

[

Ei ehkä erinomainen, mutta toimii paremmin epätasaisella alustalla. Tätähän on jopa testeissä kehuttu. Lisäksi se on tukeva, kun vertaa kumpaan vaan takavetoiseen corollaan mitä mulla on ollut.
Tietenkin se häviää sitten tasaisella asfaltilla hieman noille "länsi autoille", mutta siitähän tässä ei ollut kysymys.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
maitomiäs

alkuperäiseen aiheeseen palaten

Viesti Kirjoittaja maitomiäs »

työmatkalla on 1 voorti, joka ajaa täysin rajoitusten mukaan, paitsi kun mä menen ohitse niin se painaa kaiken irti.

kerrankin ajoin sen perässä motarille, se ajo kiihdytyskaistan aivan hiljaa ja sitte nappas rekan eteen kaasu pohjassa. tähän kiihdytykseenhän en ladallani kyennyt, joten jarrua ja rekan taakse. sitten kun ladani ehti kiihtyä. pääsin voortin ohitse helposti.

seuraavana päivänä sama homma, voorti ajaa edellä kiihdytyskaistaa 60 km/h 120 rajoitus. ohituskaistalla on jo porukkaa. joten ohitan voortin oikealta, se kun oli mennyt jo melkein kokonaan omalle kaistalleen. ja sain ladani kiihtymään kun ajoissa huomioin että taas se £$€@* on tuolla edessä.



:shock: :?: :evil:
Rutinoff

Viesti Kirjoittaja Rutinoff »

Lada-Jussi kirjoitti:kyllä on 80-luvun ja uudemmissa länsibiileissä (esim. Corolla 84-86 ja peugeot 205) ihan p:stä alustat kun auto pitää lähes pysäyttää kaupunkinopeudessa, kun tiestä on pieneltä alalta raapaistu asvaltti pois. Oli vähän vaikee tulla kolmion takaa kun iskeevät jarrupolkimet lattiaan siinä suoraa edessä. Onneksi Ladassa (jopa Samarassa) on hyvä alusta.
Yhen -84 korollan kyydissä istuin 5 vuotta eikä siinä tuota ongelmaa ollut, routakuoppiin ym. monttuihin ei hidasteltu.
Mikko K

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

:)
Viimeksi muokannut Mikko K, 17.8.2006 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
maurichia
Viestit: 708
Liittynyt: 21.1.2005 14:11
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja maurichia »

[:shock: no huh huh... voi olla että tossa vaiheessa jos ois ollu tarpeeksi väkivaltainen lada kuski niin olisi varmaan tullu audi kuskin nenästä verta ja eikä ihan vähääkään! :evil:
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tänään taas moottoritiellä joku Golf kuski luuli että on 1,6:n sijaan pellin alla on joku GTi:n mylly. oli saanu hyvän ylinopeuden kasaan ja hyökkäs perään kun ohitin kahta rekkaa 140 km/h mittarissa (eli aika lähelle 120 km/h oikeaa nopeutta). en sit sinne rekkojen väliiin viittiny ajaa vaan jatkoin ohitusta, Golffi hyökkäs jo oikelle puolelle, mutta eihän se sieltä ohi ehtiny. Kun toinenkin rekka oli ohitettu pääsi Golffi kuski ohitse, ja kokeeksi kiihdytin sen vauhtiin mukaan ja mittari nousi jo itellä 160 km/h, annoin sitten Golfin jatkaa menoaan, olis vaan poliisit sattunu paikalle :lol: 8)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
orlovi

Viesti Kirjoittaja orlovi »

:D On se kumma kun kesällä kaikki tyrkyttää ohi vaikka kuinka ajais larsella mutta mutta kun talvi tulee ja liukasta nii vastaan ei tule kuin perävaloja :lol:
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Tulipa tuossa mietittyä, että onko tuollaisella käytännössä yksikaistaisella tiellä väistämiseen jotain erityistä protokollaa?

Nyt kotiin tullessa ja ennenkin on tullut vedettyä vasemmalle puolelle levennykselle, mutta olisiko se periaatteessa sen toisesta suunnasta tulevan heiniä, kun levennys on hänen oikealla puolellaan?

Pidemmälle ajaessa olisin joutunut peruuttelemaan, ja edellinen levennys on turhan kaukana...
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

[quote="aon"]Tulipa tuossa mietittyä, että onko tuollaisella käytännössä yksikaistaisella tiellä väistämiseen jotain erityistä protokollaa?

Nyt kotiin tullessa ja ennenkin on tullut vedettyä vasemmalle puolelle levennykselle, mutta olisiko se periaatteessa sen toisesta suunnasta tulevan heiniä, kun levennys on hänen oikealla puolellaan?

Pidemmälle ajaessa olisin joutunut peruuttelemaan, ja edellinen levennys on turhan kaukana...[/quote]
Eipä taida olla.Jos lada ja tukkirekka kohtaavat niin väistämisvelvollisuus lienee selvä 8) Entäpä jos ladat kohtaavat, onkohan se tuumaustupakan aika :wink:
warre 353w sedan,
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aon »

Lada-Jussi kirjoitti:kyllä on 80-luvun ja uudemmissa länsibiileissä (esim. Corolla 84-86 ja peugeot 205) ihan p:stä alustat kun auto pitää lähes pysäyttää kaupunkinopeudessa, kun tiestä on pieneltä alalta raapaistu asvaltti pois.
Kaikista eniten ihmetytti kun jollakin uudella Land Roverilla täytyi hiljentää noin 10km/h nopeuteen vastaavassa tilanteessa... itse olin suunnitellut painelevani ihan normaalisti neljääkymppiä samasta kohdasta mutta ei käynyt päinsä :(

Tänään aamulla oli useita "kolme rinnan"-tilanteita, ensin joku vastaantulija päätti lähteä traktorista yllättäen ja varoittamatta ohi ja oli traktorin rinnalla lähes yhtä aikaa minun kanssani jarruttelusta huolimatta, onneksi oli leveät pientareet... Sitten joku nosturi kulki hitaanliikenteen kolmiosta huolimatta varmaan lähes 70km/h ja kuskin vilkuttamassa ohituspaikassa meinasi tulla tiukkaa, tosin joku perässätulijakin kerkesi samaan väliin joten tuskin oli niin paha tilanne kuin miltä näytti. Sitä ennen seurasin edelläajavien jonoa ja esim. kuorma-autojen ohitukset tuosta vehkeestä olivat melko kaoottisen näköisiä. No, tuli samalla opittua käyttämään vaihteita auton vaatimalla tavalla moisissa tilanteissa :)
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
vazili 2107
Viestit: 150
Liittynyt: 3.10.2003 23:31
Paikkakunta: tampere

Alusta

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

No offence! Jos oot sitä mieltä ,että -86 Toiotan koppa on parasta genree
nii ehkä kandee testata myös kunnon merkkejä niin ehkä sitten ymmär-
rät mitä makaronia on Tojon koppa.. No ei silti Tojon tekniikka kyllä vörk-
kii, mut ei se silti tee siitä täydellistä :wink:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Täytyy nyt omien kokemuksien perusteella sanoa että onhan noiden Corollien ja muiden vastaavien riisien alustat ja ajo-ominaisuudet ihan eri planeetalta kuin Ladassa. Sen verta mitä nyt kerran ajoin kaverin carina 2:lla, niin ainakin risteyksissä ja muissa vastaavissa tulee ajettua ihan huomaamattaan kovaa vaikka yhdellä kädellä eikä tunnu missään. Samoissa vauhdeissa Ladalla saa repiä rattia kuin viimistä päivää ja hyvä jos etes selvitään koko paikasta kun tuntuu kaatuvan :D Että onhan noilla riiseillä ihan mukava ajella, keveitä ovat käännellä ja muutenkin helppoja ajaa näin parin eri auton perusteella.

Ei, en ole vaihtamassa Ladaa mihinkään korollaan...johan sitä nyt tylsistyisi kuoliaaksi :D Ja kovaääninen ladahan herättää ansaittua huomiota aina ;)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin