1. muovipullo, esim. tyhjä akkuvesipullo.
2. korkkiin reikä
3. reikään letku (tiiviisti ja tarpeeksi pitkä ja letkun sisähalkaisija ei saa olla kovin pieni)
4. öljyä pulloon.
5. letkunpää vaihdelaatikkoon, ja eikun pumppailemaan.
110 on helppo lisätä tosin siihen ei tarvitse lisäillä eipä vuoda toisin oli vanhemmissa Ladoissa öljynlisäys proppu on tosi kinkkises paikassa ja sitä kun joutuu sinne lisäileen vuotaan kun tuppaa,tippakannulla tuli lisäiltyä eikä olut ollenka mukava homma!!!!
Mielestäni nopein konsti on istua kuljettajan jakkaralla, ruuvata vaihdekeppi irti ja kaataa sen reiästä. Toki mun ladas ei oo sisällä ylimääräistä keskikonsolia eikä lattiaverhoilua tiellä.
Joo 5vaihteises on 6 m6 ruuvia joista sisemmällä kehällä olevia ei kannata avata, 4 lovisessa ei ole kuin 3 mutta niissä taas häiritsee se jousi joka pitää kepin 3-4 välillä.
Idän Ihme 1 kirjoitti:En tiiä miten latassa, mut itse vaihtaessani lootaöljyn käytän lisäyksessä puhdasta puutarhaletkua ja suppiloa, letku menee sopivasti reiästä sisälle ja suppilo menee helposti työntämällä letkun sisälle. Helppoa ja nopeaa.
Tätä samaa minäkin olen käytellyt menestyksekkäästi. Toimii hyvin kunhan muistaa ettei kaada loppuvaiheessa kuin pienen tipan kerrallaan
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Menet Biltemaan tms. ja ostat n.10e hintaisen öljypumpun. Jos ei sillä saa nopeasti ja helposti vaihdettua niin ei sitten millään. Itse en edes käytä muita keinoja, toi on niin kätevä. Ulkonäöltään muistuttaa rasvaprässiä.
Yogi kirjoitti:Menet Biltemaan tms. ja ostat n.10e hintaisen öljypumpun. Jos ei sillä saa nopeasti ja helposti vaihdettua niin ei sitten millään. Itse en edes käytä muita keinoja, toi on niin kätevä. Ulkonäöltään muistuttaa rasvaprässiä.
Se maksaa 11,90 eikä kestä edes yhtä täyttöä. IKH:n vastaava tuote on muutaman euron halvempi ja hieman parempi. Ei ainakaan vielä kussut vaikka sillä vaihdoin Nivan perien, laatikon ja jakiksen öljyt.
Nonnis kirjoitti:Se maksaa 11,90 eikä kestä edes yhtä täyttöä. IKH:n vastaava tuote on muutaman euron halvempi ja hieman parempi. Ei ainakaan vielä kussut vaikka sillä vaihdoin Nivan perien, laatikon ja jakiksen öljyt.
Ja tuon IKH:n tuotteen voi ostaa esim. motonetistä, jossa se ainakin 29.4.2006 maksoi 8,20e.