1200l kampuran stefa?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
vivados

1200l kampuran stefa?

Viesti Kirjoittaja vivados »

mites tollasen nappiksen -86 1200l, kampiakselin etu stefa on helpoin vaihtaa??kun näyttäis öljyä ruiskivan sieltä laturin päälle ja sekä pohja levylle vuotava?kokemuksia?ja jos jollakin on käynnistys kampi jouten voipi ottaa yhteyttä
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No ensimmäinen hommahan on taistella kampuran hihnapyörän mutteri irti...sen irrottaminen on sitten oma lukunsa jos se tiukalla, joko se aukeaa helposti tai sitten ei. Kun saat mutterin irti niin sen jälkeen itse hihnapyörä lähtee vetämällä pois. Ja mikätahansa räikkä+hylsy ei mahdu sinne väliin, joko tekee hylsyyn oikein matalan vääntövarren latasta tai sitten purkaa syylärin edestä pois jolloin tilaa piisaa.

En nyt muista paljonko se pakkoflekti vie siellä tilaa, mutta jakopään kopan mutterit&pultit pitäisi kyllä saada pois ilman syylärin irroitusta, tosin ahdasta siellä on. Sitten ei muutakuin koppa pois tiivisteineen. Stefa lähtee pois tasaisesti joka kohdasta naputtelemalla. Uusi stefa kannattaa tosin laittaa paikalleen jollain sopivalla putkenpätkällä tms.

Sen jälkeen vain kamojen kasaus. Ja muista uusia myös se jakopään kopan paperitiiviste. Ja hihnapyörän mutterille kunnon kiristys, ohjearvohan on 122 Nm eli aika paljon. Eli ihan simppeli homma jopa meikäläisen taidoille :D
Viimeksi muokannut Jokari, 8.7.2006 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Ja mikäli se lujalla on niin startilla saa hyvin lyötyä auki sen mutterin.

Uuden stefan saa toki paikoilleen kun tuurnalla sievästi naputtelee tasaisesti joka reunalta mutta tuo putken pätkä tai sopivan kokonen hylsä ois kaikista paras niin saa tasaseen lyötyä sen. Ja vähän kun vaseliinia laittaa stefan ympärille niin menee helpommin paikoilleen se.

Niin ja kun sitä koppaa irrottaa niin se on vielä sieltä alta kiinni kolmella pultilla eli ne kolme öljypohjan pulttia on siinä kopassa kiinni.

Tuon jakokopan tiivisteen saa motonetistä yksittäis kappaleinakin niin ei tarvii alkaa ite tekeen.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ja jos hihnapyörän mutteri on ihan helevetin lujassa, niinkuin mulla oli, niin siinä saa vaan startin polttavan kuumaksi ja akun tyhjäksi :D Joten 2&3 pytyistä (tai 1&4, aivan sama) tulpat pois ja pyöritä konetta niin että männät tulevat yläkuolokohtaan ja lähtevät menemään hiukan alas. Sitten vain sopivaa pehmoista narua pyttyihin niin paljon kuin menee. Ja eikun vääntöä, kyllä se aukeaa kun ottaa sen 1,20m vääntövarren räikän perään ja sitten vain kaksi 90+ kg jannua kiskomaan varresta niin paljon kuin lähtee :D Ja muista laittaa käsijarru ja iso vaihde päälle vielä avuksi.

Tuo nyt oli aika ääritapaus, tuskimpa ne ihan noin lujassa joka ladassa on.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
vivados

Viesti Kirjoittaja vivados »

sehän irto ihan keposeen ja ei tarvinnu edes ottaa sitä jakokoppaa irti kun se stefa on ihan siin alussa heti kiilapyörän jälkeen,se meni siten hyvin puskuri irti hylsy mutteriin ja jatko varsi veivin reijäst ulos,,,,ja sit se olikin jo auki,meisselil stefa pois.
el-lada

Viesti Kirjoittaja el-lada »

hyvä tietää
vivados

Viesti Kirjoittaja vivados »

nooh sielt sitä öljyy kait edelleen tulee tai jostakin muusta ruiskii,,,, :cry:
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Suosittelen nyt peseen moottorin niin näkee kunnolla että mistä se öljy tulee.
Vastaa Viestiin