Näin se menee:
- Ensiksi kärkien välyksen säätö ja tarkastus. Mittarilla 55 astetta, +-3. Tai 0,4 mm rakotulkilla. Jos on kärjissä räiskeitä vaihda kondensaattori. Pieni mötikkä johdon kera jakajan alareunassa. Jos kärkipöydässä väljää; osa missä kärjet kiinni. on sekin vaihdettava. Muutama tippa öljyä tyynyyn, joka voitelee akselia. Jos yhtään epäilet kärkien ikää, vaihda uudet; eivät paljoa maksa.
- Ajoituksen tarkastus stroboskoopilla. Kierrosluku 850 on ajoituksen oltava moottorimallin oikeassa kohdassa. Irroita alipaineletku säädön ajaksi. Tyhjäkäyntiä voi joutua säätämään. Ajoitus on siis tarkastettava oikealla kierrosluvulla.
- Ja sitten Ladailua monta tuhatta kilometriä ilman suuria huolia.
Voihan säädöt tehdä korvakuuloltakin, mutta miksei tehdä hommaa oikeisiin säätöihin, mihin Lada on suunniteltu.
Ihme ääniä moottorista/moottoritilasta?
Oikealla kierrosluvulla monesta kohtaa,ennakko siirtymäjousien tarkastamiseksi.Alimmainen,pisinviiva on yläkuolokohta.ladamaster kirjoitti:Näin se menee:
- Ensiksi kärkien välyksen säätö ja tarkastus. Mittarilla 55 astetta, +-3. Tai 0,4 mm rakotulkilla. Jos on kärjissä räiskeitä vaihda kondensaattori. Pieni mötikkä johdon kera jakajan alareunassa. Jos kärkipöydässä väljää; osa missä kärjet kiinni. on sekin vaihdettava. Muutama tippa öljyä tyynyyn, joka voitelee akselia. Jos yhtään epäilet kärkien ikää, vaihda uudet; eivät paljoa maksa.
- Ajoituksen tarkastus stroboskoopilla. Kierrosluku 850 on ajoituksen oltava moottorimallin oikeassa kohdassa. Irroita alipaineletku säädön ajaksi. Tyhjäkäyntiä voi joutua säätämään. Ajoitus on siis tarkastettava oikealla kierrosluvulla.
- Ja sitten Ladailua monta tuhatta kilometriä ilman suuria huolia.
Voihan säädöt tehdä korvakuuloltakin, mutta miksei tehdä hommaa oikeisiin säätöihin, mihin Lada on suunniteltu.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala