Ihme ääniä moottorista/moottoritilasta?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Näin se menee:
- Ensiksi kärkien välyksen säätö ja tarkastus. Mittarilla 55 astetta, +-3. Tai 0,4 mm rakotulkilla. Jos on kärjissä räiskeitä vaihda kondensaattori. Pieni mötikkä johdon kera jakajan alareunassa. Jos kärkipöydässä väljää; osa missä kärjet kiinni. on sekin vaihdettava. Muutama tippa öljyä tyynyyn, joka voitelee akselia. Jos yhtään epäilet kärkien ikää, vaihda uudet; eivät paljoa maksa.
- Ajoituksen tarkastus stroboskoopilla. Kierrosluku 850 on ajoituksen oltava moottorimallin oikeassa kohdassa. Irroita alipaineletku säädön ajaksi. Tyhjäkäyntiä voi joutua säätämään. Ajoitus on siis tarkastettava oikealla kierrosluvulla.
- Ja sitten Ladailua monta tuhatta kilometriä ilman suuria huolia.

Voihan säädöt tehdä korvakuuloltakin, mutta miksei tehdä hommaa oikeisiin säätöihin, mihin Lada on suunniteltu.
Kemppilukko

Viesti Kirjoittaja Kemppilukko »

ladamaster kirjoitti:Näin se menee:
- Ensiksi kärkien välyksen säätö ja tarkastus. Mittarilla 55 astetta, +-3. Tai 0,4 mm rakotulkilla. Jos on kärjissä räiskeitä vaihda kondensaattori. Pieni mötikkä johdon kera jakajan alareunassa. Jos kärkipöydässä väljää; osa missä kärjet kiinni. on sekin vaihdettava. Muutama tippa öljyä tyynyyn, joka voitelee akselia. Jos yhtään epäilet kärkien ikää, vaihda uudet; eivät paljoa maksa.
- Ajoituksen tarkastus stroboskoopilla. Kierrosluku 850 on ajoituksen oltava moottorimallin oikeassa kohdassa. Irroita alipaineletku säädön ajaksi. Tyhjäkäyntiä voi joutua säätämään. Ajoitus on siis tarkastettava oikealla kierrosluvulla.
- Ja sitten Ladailua monta tuhatta kilometriä ilman suuria huolia.

Voihan säädöt tehdä korvakuuloltakin, mutta miksei tehdä hommaa oikeisiin säätöihin, mihin Lada on suunniteltu.
Oikealla kierrosluvulla monesta kohtaa,ennakko siirtymäjousien tarkastamiseksi.Alimmainen,pisinviiva on yläkuolokohta.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Onko edellinen viesti kysymys?
no mutta vastauksen tynkää: muistaakseni/tietääkseni erikokoisissa moottoreissa on käytetty hieman eri ennakkoa. Mikä on määrä, voi tarkistaa vaikka infosta.
veikko_m_

Viesti Kirjoittaja veikko_m_ »

Mullahan on sama ongelma,mut ei auta sytyn säätö mitenkään asiaan....Nokkaketju mun mielestä pitää sitä ääntä kiihdytyksessä :roll:
Vastaa Viestiin