Samara nykii

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
jarmokivi

Samara nykii

Viesti Kirjoittaja jarmokivi »

Samara vuodelta 91 nykii ajettaessa. Nykimen alkaa pintakaasulla ja kun nopeuden nostaa huippuunsa moottoritiellä, nykimistä ei tapahdu.

Kaupunki ajossa, hiljaiselle nopeudella nykiminen on kiusallista.

Autossa on uudet tulpat, virranjakankansi plus pyörijä. Huomenna ostan varmuudenvuoksi vielä bensansuodattimen.

Olen joskus vastaavanlaisesta ongelmasta selvinnyt vanhalla jipolla, eli ottamalla ilmanputsarin pois ja kaasuttamalla moottoria ja samanaikaisesti tukahduttanut koneen pitämällä kättä kaasarin ilmanotto aukon päällä. Hyvin on tepsinyt ja pienemmät roskat ovat kadonneet.

Nyt tässä tapauksessa ei tämäkään tepsi!

Kotikonstit alkavat loppumaan minulta, ellei teiltä löydy vinkkiä nykimiseen??
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Kaasari auki ja paineilmaa huolellisesti joka koloon.. Itsellä oli samanlaisia ongelmia mutta ne hävisivät itsestään :)
jarmokivi

Mahtaisko

Viesti Kirjoittaja jarmokivi »

Mahtaisikohan riittää, jos ottaisi vain ilmaputsarin pois ja sitten puhaltaa paineilmaa huolellisesti? Tietysti voihan sitä näinkin kokeilla!

En viitsisi availla kaasarista mitään ylimääräisiä suuttimia! Tiedä vaikka ei käynnistyisi sen jälkeen lainkaan:)

Odottelin minäkin aikani, että vika häviäisi itsestään. Näin ei kuitenkaan tapahtunut.


Muita hyviä vinkkejä kenelläkään?
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Onkohan asteekki samara. Vois olla täystehotunnistimen letkussa vuoto.

Eli koko kaasulla ajettaessa ei juuri ongelmaa mutta pintakaasulla nykii.
Lada rules
jarmokivi

Vika on

Viesti Kirjoittaja jarmokivi »

Vika on juuri tuollainen, kuten mainitsit.
Eli koko kaasulla ajettaessa ei juuri ongelmaa mutta pintakaasulla nykii.

Täystehotunnistimen letku? En tiedä mikä letku tuo on? Joku alipaine letku luultavasti?

Mutta taidanpa tarkistaa kaikki kaasuttimeen menevät varmuudenvuoksi.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Jos on kaasari samara ja kuitenkin Katalysaattori malli niin jostain pitäisi löytyä letku joka menee ns. täystehotunnistimelle. Siitä ei lähde letkua eteenpäin vaan 2 kpl johtoja.

Jos letku on irti tai siinä on iso vuoto esiintyy juuri tollasta nykimistä pintakaasulla.
Lada rules
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

-91 voi olla myös euro-kat versio missä on käsiryyppyllinen kaasutin ja katalysaattori. jos käsiryyppyä ei ole niin sitten on axtec versio. saman ikäistä voi olla myös ilman kattia eli ihan samalla kaasarilla kuin tuo euro-kat versio (joka on 5-ovinen 1500 malli, 1500L)

en kyllä koskaan ensimmäisenä alkaisi kaasutinta aukomaan, ensin varmistua että sytkän osat ja venttiilit on säädöissään ja muu perushuolto. Kaasuttimellahan tehdään vain hienosäätö ja yleensä sen turha purkaminen voi aiheuttaa vain enemmän ongelmia.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin