92-oktaaninen bensiini

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
XXX

92-oktaaninen bensiini

Viesti Kirjoittaja XXX »

Venäjällä on myynnissä 92-oktaanista bensiiniä. Sopiiko se Axtec-Ladaan? Lada-infossa sanotaan, että pitäisi olla 95-oktaanista, mutta toisaalta katittomaan autoon käy 92-oktaaninen.

Viimeksi katselin huoltiksella kun yksi pappa tankkasi satakymppiin 92-oktaanista kun minä lorottelin 95-oktaanista takavetoisen tankkiin.

Moottoreissa sinänsä ei eroa ole, joten ainakaan nakutusongelmaa ei pitäisi tulla.

Uskaltaako tuota matalampioktaanista Ladaan tankata, kun tuolla itärajan takana tulee silloin tällöin käytyä? 92 on paljon yleisemmin saatavissa maaseudulla kuin 95.
ВАЗ-21053 Жигули
Qulle

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Asiasta mitään tietämättömänä sanoisin, että eiköhän se laatokka käy vaikka vodkalla :D
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

axtecissa voi katalysaattori ottaa itseensä jos polttoineessa lyijyä
kun ilmeisesti vieläkään nuo kaikki 88-92 oktaaniset ole lyijyttömiä
jasu35

Re: 92-oktaaninen bensiini

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

XXX kirjoitti:Venäjällä on myynnissä 92-oktaanista bensiiniä. Sopiiko se Axtec-Ladaan? Lada-infossa sanotaan, että pitäisi olla 95-oktaanista, mutta toisaalta katittomaan autoon käy 92-oktaaninen.

Viimeksi katselin huoltiksella kun yksi pappa tankkasi satakymppiin 92-oktaanista kun minä lorottelin 95-oktaanista takavetoisen tankkiin.

Moottoreissa sinänsä ei eroa ole, joten ainakaan nakutusongelmaa ei pitäisi tulla.

Uskaltaako tuota matalampioktaanista Ladaan tankata, kun tuolla itärajan takana tulee silloin tällöin käytyä? 92 on paljon yleisemmin saatavissa maaseudulla kuin 95.
empä minä ainakaan lähtisi katalysaattoria 92 okt. rikkomaan,papalla on kyllä 110:ssä katti rikki jos tankkasi 92:lla,tietysti en tiedä vaatiiko ne edes venäjällä että katti toimii.Niin ja 110:ssä ja takavedossa on muuten täysin erinlaiset koneet. :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Vastaa Viestiin