
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Nyt on pakko pressa kysyä että miksi? Ainakin omasta mielestäni 110:i ei vielä lähes 80:in vauhdissa pidä kovaa ääntä nelosvaihteellakaan,eli se tuskin on syy,mitä taas tulee bensankulutukseen niin 5-vaihteella jurruttaminen liian hitaassa vauhdissa lisää kulutusta,tämän olen tarkistanut useammankin auton ajotietokoneelta(jopa yli 2l/100km,riipuen tietysti autosta)tosin en ladan.Eli tämäkään tuskin on syy,ihan vaan mielenkiinnosta tätä kyselen? 

FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
olen pitkiä aikoja katsonut oman ladani ajotietokonetta ajaessani taajamassa 55km/h viitosvaihteella kulutuksen olevan pienempi kuin nelosella
ja se että olen 70-luvun alkupuolskolla aloittanut traktorilla ajamisen en vieläkään ymmärrä kierroksilla huudattamista
eli harvoin ajan millään autolla korkeilla kierroksilla
ja se että olen 70-luvun alkupuolskolla aloittanut traktorilla ajamisen en vieläkään ymmärrä kierroksilla huudattamista
eli harvoin ajan millään autolla korkeilla kierroksilla
Ok,tosiaan itse olen katellut mm.fiatin,toyotan ja renaultin kulutuksia,ja niissä autoissa kulutus on ollut 0,3-2,0l/100km suurempi 5-vaihteella liian pienissä nopeuksissa,mutta kait se on autokohtaista,tosin ainakaan toi mun 110 ei huuda vielä alle 80:in nopeudessa,kait sekin on autokohtasta. 

FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Ymmärrän pressaa tässä asiassa, mutta onhan se myönnettävä että Ladan kone ei ole mikään scanian diesel, eli ei se oikein väännä. Tosin mun ensimmäinen Ladani, 1500 axtekki, oli kyllä ladaksi aika vääntävä, ja sillä sitten ajelinkin isoilla vaihteilla ongelmitta, 160 tkm ajettuna se poistui muualle ja kone ja laatikko oli edelleen hyvässä iskussa (sain sen 120 tkm ajettuna). Eli enpä nyt usko että ne pienestä vedättämisestäkään kovin herkästi hajoo. Asuntovaunun kanssa ei kyllä tulis mieleenkään tarjota vitosta.
Reippaina käymme rekkain alle 

Meidän naapurikunnassa on "laskettelurinne". Hissiasentajat olivat kyselleet, että kumpaan suuntaan veto laitetaanpressa kirjoitti:meillä täällä seinäjoella on oikea vuorikin eli jouppilanvuori
tosin vieressä olevan kyrkösjärven pinta on melkein samalla tasalla vuoren huipun kanssa

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Tänään ajoin taas vitosella.70:n vauhdissa kierroslukumittari näytti 1600r/min.Alle sen laitan neloselle.
Kävin lomareissulla Paltamon Kivesvaaralla.Sinne menevä tie on päätieltä 4km pitkä ja nousua on noin 160m.Keskimääräisessä 4% nousussa tiukissa mutkissa ajoin jo kakkosella,koska en halunnut vedättää.
Kävin lomareissulla Paltamon Kivesvaaralla.Sinne menevä tie on päätieltä 4km pitkä ja nousua on noin 160m.Keskimääräisessä 4% nousussa tiukissa mutkissa ajoin jo kakkosella,koska en halunnut vedättää.
Takalasinpyyhin lopetti viuhtomisen,oli murtunut moottorin ja koneiston välinen kiinnitys.Tekaisin pika patentin http://koti.mbnet.fi/sepesuss/talasinpyyhin.JPG ja taas toimii.Melko halpa korjaus 
Käykö tuohon joku tarvike pyyhkimenvarsi,on tuo entinen umpiruosteessa?

Käykö tuohon joku tarvike pyyhkimenvarsi,on tuo entinen umpiruosteessa?
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt viikonloppuna käydessäni tuolla eestin kokoontumisessa kokeilin oikein ajatuksella että mikä se on omassa ladassa paras vauhti 5-vaihteelle,kokemukseni mukaan jotta vääntö ja moottori melu toimii ihanteellisesti ja todennäköisesti myös taloudellisesti niin 5-vaihdetta ei kannata missäännimessä alle 75km/h laittaa päälle,hiljaisemmassa vauhdissa alkaa ajo muuttua aavistuksen "nykiväksi" koska vääntö ei riitä,mitä moottoriääniin tulee niin ainakin omassa ladassa menee vielä mukavan hiljaisesti 90km/h asti(ei aina edes huomaa että on vielä 4:lla),eli itsellä ihanteellinen 4:lta 5:lle vaihto on noin 80:in nopeudessa.Tämä siis minun 8-venttiilisessä ladassani,sitä en tiedä että miten tossa 16-venttiilisessä menee. 

FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Pikkasen hiot sitä pyyhkimen vartta hiekkapaperilla ja maalaat mattamustalla spreyllä,taas on siisti.Sepesusi kirjoitti:Takalasinpyyhin lopetti viuhtomisen,oli murtunut moottorin ja koneiston välinen kiinnitys.Tekaisin pika patentin http://koti.mbnet.fi/sepesuss/talasinpyyhin.JPG ja taas toimii.Melko halpa korjaus
Käykö tuohon joku tarvike pyyhkimenvarsi,on tuo entinen umpiruosteessa?

FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Samaralla = 110:llä voi ajella viitosella tasaisella ja alamäessä pressan mainitsemassa 55 km/h nopeudessa, ylämäkeen ja sitten kun tarvitaan vääntöä/voimaa lisää pienempää vaihdetta peliin.Festival kirjoitti:Mikä mahtaa olla 110:ssa järkevä nopeus vitosen käyttöön? Ekoautoiluohjeissa suositellaan nopeaa kiihdytystä ja sitten vitoselle vaihtoa kaupunkiajossakin.
Eurosamaralla ajettu 80 000 km tällä tavalla, ja hyvin vaan menee.
Viime kesänä maalasin tuon viimeksi,ei kestänyt kunnolla talveen kun jo puski ruoste läpi.On jo niin huonossa kunnossa ettei saa kaikkea ruostetta edes rälläkän kuppiteräsharjalla pois, ehkä hiekkapuhaltamalla vois lähteä.Jos löytys jostain uusi käypäinen varsi,niin pääsis vähemmällä.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6