Läksin kasaamaan 1500cc koneen alakertaa, ja heti pukkasi kysymyksiä eteen:
Eli Kampiakselin vauhtipyörän puoleiseen päähän tulee lohkon ulko- ja sisäpuolelle ne kampiakselin painelaakerit, eli "päittäisvälyslaakerit". Uudet luonnollisesti löytyy ja ovat oikein pronssista valetut.
Ongelma on se, että ne on ainakin mun lohko + kampura yhdistelmässä liian paksut. Kampura ei siis mahdu paikoilleen. Vanhaan laakeriin verrattuna uudet ovat mauserin mukaan 0,25mm paksummat. Yhteensä siis 0,5mm olis "liikaa" matskua uusissa laakereissa.
Pitääkö ne sitten hioda sopivaan kokoon vai mitä ihmettä?
Kampiakselin painelaakerit
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Eiköhän nuo kasata sopivilla liuskoilla ja niillä haetaan kampuran sopiva päittäisvälys?
Eli niitä lienee useita paksuuksia?
Eli niitä lienee useita paksuuksia?
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa