Check Engine valo

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Kettunen

Check Engine valo

Viesti Kirjoittaja Kettunen »

Auttakaa tietämätöntä ja mistä voisi johtua kun tuo kyseinen valo palaa. autossa en ole huomannut ainakaan vielä mitään erikoista.
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Kerroppa ensin minkä tyyppinen ja mikä vuosimalli. Auttaa diagnoosissa.
Lada rules
Kettunen

-92 axtec 1.5 Beige 92tuhatta ajettu
RTJN65

Huonopi homma. Katso nuo: USEIN KYSYTYT KYSYNYKSET ja sieltä ASTEK ogelmat.

Eli sulla on sähköohjattu kaasari ja vähäpäästöinen LADA. Ton valon syttyminen kertoo todennäkoisesti että on käynyt pitkään rikkaalla ja nyt on aihetta korjaustoimenpiteisiin ja pikaisesti.

Todennäköisesti kaasari vaatii huoltoa.

Osaatko itse korjata??
Lada rules
Kettunen

on kaasuttimia tullut purettua mutta tuollaseen sähköohjattuun en ole ennen törmännyt.. onko mitään tehtävissä.? onko katalysaattori nyt paskana?
RTJN65

Ei välttämättä. Toki voi olla karstaantunut ja tukossa mutta seoksien muututtua halutuiksi niin katti voi puhdistua (käy riittävän kuumana ja samalla sopivalla säädöllä) jotta kattiin tarraantunut karsta voi palaa ja poistua.

Soitappa niin jutellaan 041-4541455.
Lada rules
teepee

Re: Check Engine valo

Viesti Kirjoittaja teepee »

Kettunen kirjoitti:Auttakaa tietämätöntä ja mistä voisi johtua kun tuo kyseinen valo palaa. autossa en ole huomannut ainakaan vielä mitään erikoista.
Ootko käyny esim. moottorin pesussa. Joku piuha irti. Mulla oli samanlaisia ongelmia. Mutta jos laatokka pelittää, seuraa tilannetta muutama päivä.
Tyhmyyden edessä itse jumalatkin omat voimattomia
Kettunen

Nyt on valo hävinny... ihmeellistä. Onneksi LADA näköjään osaa korjata itse itsensä. :D
Vastaa Viestiin