Madallus
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmmm
no eihän se auto siitä tietysti toiseksi muutu jos koneen irroittaa, koriin on kuitenkin lyöty XTA210130 eli se on silloin 1200L vaikka mitä tekis.... kun oikein miettii ja miettii ei siinä muuta eroa pitäisi olla 1300 malliin nähden kuin kone. tietysti vuosimalleista johtuvat erot, 1300 mallia kun ei suomessa enää myytykään vuoden 1980 jälkeen ja jos vertaillaan alkuperäisiin Neukkuversioihin ilman vientivarustelua niin löytyy jo 1200L:stä kaikkia liikavarusteita....

Samaraan muuten saa Suplexilta 45mm madallussarjoja. Edustajana Arwidson. Hintaa satsille tulee pikkasta rapiat 250€.
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Do di tuli 2102 taas ajettava eli Mäbän jouset katkes viä kaks kiäppiä lisää eli oisko niihin jääny 7 kiarrosta viälä jäljelle..... no paikalleen meni jo "tiputtamalla" ilman puristimia....ajo korkeus on 20 -30 mm matalampi kuin alkuperäinen eli ihan mulle sopiva kun ajaa täällä mettäpoluilla
Iskareina on persaukisen valinta eli motonetin (QH) matalapainekaasut eikä se ny kauheesti pompi kun ne on uudet taakke täytyy viä hakee samanlaiset ja laittaa sedanin jouset ko noi farmi jouset on liian pitkät noihin vanhoihin farmeihin.....
Nastat vaan taitaa tykätä kyttyrää kun ei ol vielä kesäkumeja vanteella.....on vaan sen verra hauskaa ajella kun tiet on vielä irtosoralla ja 1200:kin jaksaa hiukan vetää sladia ko kiarroksia 5000
EDIT: Hokasin sitte että kannattaa kattella niitä iskareita useemmin eli toinen takaiskari oli ihan selvä jo....No joku edellinen omistaja oli sijoittanut Biltema "laatuun", hyvän näköiset vielä eli maalitkin kiinni......Ny tuli KYB matalapainekaasut ja taas kiva pätkiä
Kotopihaankin kiva vetää vastiksella vaikken ajaa osaakaan 

Nastat vaan taitaa tykätä kyttyrää kun ei ol vielä kesäkumeja vanteella.....on vaan sen verra hauskaa ajella kun tiet on vielä irtosoralla ja 1200:kin jaksaa hiukan vetää sladia ko kiarroksia 5000

EDIT: Hokasin sitte että kannattaa kattella niitä iskareita useemmin eli toinen takaiskari oli ihan selvä jo....No joku edellinen omistaja oli sijoittanut Biltema "laatuun", hyvän näköiset vielä eli maalitkin kiinni......Ny tuli KYB matalapainekaasut ja taas kiva pätkiä


124/2101 practical beauty
Do di, tuli si heitettyä Kpään keikka ja kun tiet on aika röykkyisiä alusta loppuun ja takaisin niin iskareistakin sai jotain hajua.....
Takapää lienee ihan ok...Etupää kyä alko pomppaan (isoissa routaheitoissa) kun päivällä menin tuonne päin....eli ei oikke riitä teho noille jousille....tänä-aamuna kun palailin niin lämpötila oli hiukan matalampi ja iskarit jo melkein toimi edessäkin eli luulis että talvella vois riittääkin noi.....kesän lämpöisille keleille tarttis saada tuhdimmat tai jäykemmillä öljyillä eli tarvii vissiin kokeilla jotain normi öljyiskareiden tuunausta/öljyn vaihtoa.....
No ei se paha ajaa ole vaikka etupää kerran keinahtaakin röykyn jälkeen kun ei se pitempään jää heilumaan
Takapää lienee ihan ok...Etupää kyä alko pomppaan (isoissa routaheitoissa) kun päivällä menin tuonne päin....eli ei oikke riitä teho noille jousille....tänä-aamuna kun palailin niin lämpötila oli hiukan matalampi ja iskarit jo melkein toimi edessäkin eli luulis että talvella vois riittääkin noi.....kesän lämpöisille keleille tarttis saada tuhdimmat tai jäykemmillä öljyillä eli tarvii vissiin kokeilla jotain normi öljyiskareiden tuunausta/öljyn vaihtoa.....
No ei se paha ajaa ole vaikka etupää kerran keinahtaakin röykyn jälkeen kun ei se pitempään jää heilumaan

124/2101 practical beauty
madallus..
No eipä taidakaan aika riittää tuohn ralliauton madallukseen, kun nuo muut ladaprojektit vie niin paljon aikaa... Mutta saipahan tarpeeksi ainakin tietoa mitä tekisi...
Ei siinä kauaa mene jos vain saa ne alkuperäiset äkkiä pois..pätkityt mäbän jouset menee asettamalla paikalleen
Vois kyllä ajatella että ostais vielä hiukan jäykemmät eli vaikka ne riisselin jos ajais vaan radalla eli kohtuu joustava etupää vielä
mikä ihan hyväkin näillä teillä 



124/2101 practical beauty
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Elikkäs.. Takapään madallus.. 99 Saabin jouset taakse, paljonko madaltuu? Käyköhän 900mallin jouset? Onko ne etu vai takajouset? Jostai luin että etujouset mut joku puhu että takajouset??
Kertokaa ketkä on näitä tehny!
Keula on onneks jo tehty..
Kertokaa ketkä on näitä tehny!
Keula on onneks jo tehty..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
99 etujouset taakse ja eiköhän ne 900 etujousetki sinne käy. Tarttis itekki laittaa 900 jouset tohonki lataan taa, kunhan viittis käydä ne vaa sieltä eka irrottamas..Elikkäs.. Takapään madallus.. 99 Saabin jouset taakse, paljonko madaltuu? Käyköhän 900mallin jouset? Onko ne etu vai takajouset? Jostai luin että etujouset mut joku puhu että takajouset??
Kertokaa ketkä on näitä tehny!
Keula on onneks jo tehty..

Re: katastus
Löytyykös mistään Ladaa käyvää lyhyempää iskaria? Ite nääs laikkasin eestä kaks kierrosta ja takaanta puoltoista poijes. Eessä pelaa ihan hyvin, mut takaanta saa jousen käsin irti, joten pitäis olla ikään kuin rajotin. Eli siis lyhyempi iskari?Jankos kirjoitti:Ulosjouston rajoittimenahan on normaalisti iskari eli lyhyempiä iskareita kun käyttää niin saa ulosjouston rajoitettua.
<?php
include "turbo.lada";
get_horsepower(+69);
?>
(Skoda 130LX '86) | (Seat Ibiza '91) | Lada 1200S '88 | Lada 1500S '92 | BMW 316 8?
include "turbo.lada";
get_horsepower(+69);
?>
(Skoda 130LX '86) | (Seat Ibiza '91) | Lada 1200S '88 | Lada 1500S '92 | BMW 316 8?
Re: katastus
Löytyykös mistään Ladaa käyvää lyhyempää iskaria? Ite nääs laikkasin eestä kaks kierrosta ja takaanta puoltoista poijes. Eessä pelaa ihan hyvin, mut takaanta saa jousen käsin irti, joten pitäis olla ikään kuin rajotin. Eli siis lyhyempi iskari?Jankos kirjoitti:Ulosjouston rajoittimenahan on normaalisti iskari eli lyhyempiä iskareita kun käyttää niin saa ulosjouston rajoitettua.
<?php
include "turbo.lada";
get_horsepower(+69);
?>
(Skoda 130LX '86) | (Seat Ibiza '91) | Lada 1200S '88 | Lada 1500S '92 | BMW 316 8?
include "turbo.lada";
get_horsepower(+69);
?>
(Skoda 130LX '86) | (Seat Ibiza '91) | Lada 1200S '88 | Lada 1500S '92 | BMW 316 8?