1700i ylimääräinen liitin putsarin alla? (vikaa on)
1700i ylimääräinen liitin putsarin alla? (vikaa on)
Niin tuota ruiskua syynätessä pisti silmään ilmanputsarin kotelon alta möllöttövä n. 10 cm johdonpätkä jossa sininen 2-napainen liitin päässä. Johto menee siinä lähellä kulkevaan isompaan johtosatsiin. Kuvaa ei ole, mutta voin huomenissa räpsiä jos kukaan ei jummarra.
Eli siis mikä liitin, pitääkö olla kiinni jossain? Mitään järjellistä paikkaa en käsikopelolla onnistunut löytämään siitä lähistöltä.
Eli siis mikä liitin, pitääkö olla kiinni jossain? Mitään järjellistä paikkaa en käsikopelolla onnistunut löytämään siitä lähistöltä.
Viimeksi muokannut Jokari, 28.8.2006 22:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™

Tuommoinen lipare siis. Liittimessä olikin vain sini/lila tuo haitarikumi. Johdot musta+valkoinen.
Joku vastakappaleen paikka tuntuu putsarikotelon pohjassa, mutta en saanut liitintä jäämään sinne kovasta yrityksestä huolimatta. Lähinnä vain kiinnostaisi tuon virka, ohjekirjakaan ei liiemmin asiaa valottanut.
Koitin huvikseni katsoa olisiko ruiskuboksin muistiin jäänyt jotain vikakoodeja. Lada-Infon ohjeen mukaan pitäisi CE-valon syttyä ja vilkuttaa koodi 12, mutta ainoa asia mitä tapahtuu virtojen kääntämisen jälkeen on se että flekti käy vain hurisemaan. CE-valo ei siis syty. Normaalia toimintaa vai jotain venäläisen sähköinsinöörin jekkuja?

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kiitoksia tiedosta. Pitänee vielä mennä koittaman josko sen saisi kiinni.RTJN65 kirjoitti:Pitäisi mennä sen ilmanputsarin sisässä (alapuolella liitin) olevaan ilman läpötila anturiin. Jaakkimalla toi oli rikkoontunut. Pitäisi olla ruiskulle tärkeätä infoa. Vaikuttaa polttoaineen kulutukseen.
Auton toimintaan tuo ei mun mielestä ole vaikuttanut mitenkään. Eli pistääkö ohjausboksi seosta rikkaammalle jonkun varaohjelman mukaan kun tuo anturi ei ole käytössä? Tosin lörttiä katoaa aika rivakkaan tahtiin, vaikea sanoa tarkasti. Mutta minkähän takia tuo on sitten irroitettu, nuo liittimet kun on sellaisia etteivät ne irtoa itsestään...

E: sain liittimen kiinnitettyä eikä ainakaan CE-valo syttynyt. Liekö korjaamoäijältä jäänyt kiinnittämättä kun venttiilit on säädetty viime lokakuussa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
CE-valo ei syty mitenkään. Ihan sama onko testausliittimessä lenkkiä tai ei, tai onko kärri käynnissä tahi ei. Tosiaan ainoastaan flektin saa huutamaan tuolla johdonpätkällä.
Eihän tuo mikään ihme olisi että se ois paskana ja polttimo irroitettu. Voin tsekkailla joku kerta tota polttimoa, kunhan joku kertoo kuinka siihen pääsee käsiksi? Pitääkö koko keskikonsoli irroittaa (miten pääsee käsiksi niihin yläosan pultteihin?) vai lähteekö se kahden lampun muovi siitä jotenkin irti
Tietääkö kukaan onko tuolla sitten suurta väliä koko anturilla. Tokihan se on osa järjestelmää mutta siihen mun tietämys loppuukin...joku viisaampi voisi valaista asiaa?
Eihän tuo mikään ihme olisi että se ois paskana ja polttimo irroitettu. Voin tsekkailla joku kerta tota polttimoa, kunhan joku kertoo kuinka siihen pääsee käsiksi? Pitääkö koko keskikonsoli irroittaa (miten pääsee käsiksi niihin yläosan pultteihin?) vai lähteekö se kahden lampun muovi siitä jotenkin irti

Tietääkö kukaan onko tuolla sitten suurta väliä koko anturilla. Tokihan se on osa järjestelmää mutta siihen mun tietämys loppuukin...joku viisaampi voisi valaista asiaa?
Viimeksi muokannut Jokari, 28.8.2006 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Juu, lähtee paneeli kokonaisena irti eli koko keskikonsolia ei tarvi purkaa.
Sitä en tiedä miten järjestelmään vaikuttaa, mutta kun omassani meni rikki ja vilkutti koodia 22 tai 23 niin samalla kulutus nousi lähelle 10 l/100 km. Hakusessa on uusi anturi, Viipurista kyllä löytyy Samaran antureita muttei takapotkun/Nivan vastaavaa. Keskusruiskun eli yksipisteruiskun kyllä tunnistavat ja tietävät.
Sitä en tiedä miten järjestelmään vaikuttaa, mutta kun omassani meni rikki ja vilkutti koodia 22 tai 23 niin samalla kulutus nousi lähelle 10 l/100 km. Hakusessa on uusi anturi, Viipurista kyllä löytyy Samaran antureita muttei takapotkun/Nivan vastaavaa. Keskusruiskun eli yksipisteruiskun kyllä tunnistavat ja tietävät.
Jaakkimalle 10p oikeasta diagnoosista. Kävin tuossa pikaisesti räpeltämässä ja eihän siellä mitään polttimoa ollut tietenkään. Johdotkin pyörivät irtonaisina keskikonsolin sisässä josta sain ne ongittua esille. Kumpainenkin päällystetty maalarinteipillä (perhana mitä "korjauksia"
)
No ei muutakuin virtakynä kiinni ja kattelemaan. Ja sieltähän putkahti vikakoodi 23 eli "imuilman lämpötila - signaalijännite liian korkea" Kuinkakohan kauan tuokin vika on ollut...
Eli Jaakkima jos sieltä Pietarista löytyy uusi anturi niin mullekin saa tuoda, makso mitä makso. Mitähän toi maksaisi deltassa...100€?

No ei muutakuin virtakynä kiinni ja kattelemaan. Ja sieltähän putkahti vikakoodi 23 eli "imuilman lämpötila - signaalijännite liian korkea" Kuinkakohan kauan tuokin vika on ollut...

Eli Jaakkima jos sieltä Pietarista löytyy uusi anturi niin mullekin saa tuoda, makso mitä makso. Mitähän toi maksaisi deltassa...100€?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™