Minäpäs laitan tänne vähän asiaa tästä, jos jotakuta kiinnostaa.
Eli käytin ladan korin pesussa, jossa pestiin pohjasta massa pois.
Paikkana oli Oulun viemärihuolto, ja kalustona kuorma-auton perässä oleva korkeapainepesuri.
Työpainetta 580 baria ja kuuma vesi.
Massa lähti pohjasta ihan kiitettävän hyvin ja alkuperäinen pohjamaali jäi pintaan. Pyöräkoteloista massa ei suostunut irtoamaan millään.Korihan kannattaa tyhjentää kokonaan koska vesi tunkeutuu joka paikkaan ni kaikki pitää päästä kuivaamaan ja puhdistamaan.
Kori kannattaa olla vartaassa, jotta saa pohjan pestyä hyvin.
Korkeapainepesu
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Juu parempi massojen irrotukseen, mutta ei maalin.
Mutta sanoi kaveri, että on ladassa kaikista kovimmassa massa kiinni. Fordit ja tojotat lähtee pienemmälläkin pesurilla.
Listahinta on 100 euroa+alv/tunti ja pelkän pohjan pesemiseen menee noin 2 tuntia ja jos sisältä ja kaaret ni noin 4-5 tuntia.
Mutta ainakin oulussa hintakin on sovittavissa tapauksen mukaan.
Mutta sanoi kaveri, että on ladassa kaikista kovimmassa massa kiinni. Fordit ja tojotat lähtee pienemmälläkin pesurilla.
Listahinta on 100 euroa+alv/tunti ja pelkän pohjan pesemiseen menee noin 2 tuntia ja jos sisältä ja kaaret ni noin 4-5 tuntia.
Mutta ainakin oulussa hintakin on sovittavissa tapauksen mukaan.
On olemassa myös sellainen painepesusysteemi, jolla auto saadaan puhtaalle peltipinnalle eli maalitkin lähtevät. Tästä oli vuosia sitten artikkeli Mobilisti-lehdessä. Menetelmän eduksi hiekkapuhallukseen nähden mainittiin se, että laajoja peltipintoja puhdistettaessa pelti ei pyri venymään ja sitä kautta aaltoilemaan.
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa