vm.1981 kierroslukumittari

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Eki-

vm.1981 kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja Eki- »

Kierroslukumittari ei toimi autossa ollenkaan; melko varmasti "anturi", joka lukee kierrokset (ottaa lukeman ilmeisesti vaihdelaatikosta?) on rikki.

Onko kenelläkään tietoa, miten iso homma tämä olisi korjata? Ja missä itse anturi ylipäätänsäkään sijaitsee.

1300S -81 siis autona. Vastauksista iso kiitos jo etukäteen.
Viimeksi muokannut Eki-, 30.8.2006 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Eikös nuo kiekkamittarit yleensä ota signaalin puolalta?
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

eihän vaihdelaatikosta voi saada kierroslukemaa?
onhan mittarin toimittava kytkin pohjassakin?
eivätköhän lähes kaikki kierrosmittarit ole sähköisiä.
paitsi trahtoreissa joissa tunti-mittari samassa
21013 2300tic
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Sähköinenhän tuo Ladan varvikello on, mittarissa tai johdoissa lienee vikaa.Vähän offtopic, mutta missähän suomeentuotavassa henkilö-autossa oli viimeisimmäksi mekaaninen kierroslukumittari?En ole varma vastauksesta, mutta kuunnellaan ehdotuksia.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Patu925
Viestit: 177
Liittynyt: 18.5.2005 21:31

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

Honda Quintet 82 siinä oli ainakin mekaaninen varvikello...
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Patu925 kirjoitti:Honda Quintet 82 siinä oli ainakin mekaaninen varvikello...
Samanvuotisissa Civiceissä myös.Yllättäen Japanilainen taisi olla viimeinen, joka uskoi mekaaniseen varvikelloon.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Eki-

Viesti Kirjoittaja Eki- »

Hmm, no oli kierroslukumittari sähköinen tai mekaaninen, haluaisin sen vaihtaa, mutta mietin vaan, että mitenköhän iso homma se on? Pääseekö johtoihin miten helposti käsiksi, vai pitääkö kovinkin paljon purkaa edestä tavaraa?

Vielä en siis itse ole katsonut mitään, kun maalaushommat on kesken ja kuitenkin siinä huolimattomuuttaan sitten pilaisi maalipintaa.
Patu925
Viestit: 177
Liittynyt: 18.5.2005 21:31

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

Toveri Sladimir kirjoitti: Samanvuotisissa Civiceissä myös.Yllättäen Japanilainen taisi olla viimeinen, joka uskoi mekaaniseen varvikelloon.
Olipa se yllätys kun kummassakin oli hyvin pitkälti sama kone... Ja kärjetön sytytys.
Vastaa Viestiin