Neuvoa kaipalis takajarruista
Neuvoa kaipalis takajarruista
Miten saa takajarrut säädettyä ilman rummun irroitusta vai saako... pitäis käyttää leimalla ja takajarru on kaukana...
eikös ne säädy itestää? vaihda palat kaikista helpointa..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Ei ole minkäänlaista säätöä ulkopuolelta, lukuunottamatta tietty käkkäriä. Ei muutakuin rummut pois ja kattelemaan. Pelkkä rumpujen puhdistus pölystä ja paskasta saattaa auttaa jo paljon.
Tietysti jos kengät finaalissa niin kasaus uusilla osilla ja asennussarjalla. Samalla kannattaa tarkistaa etteivät jarrusylkät ole jumissa....jos ovat niin uutta tilalle, niitä vanhoja ei paljoa kannata rassailla...
Tietysti jos kengät finaalissa niin kasaus uusilla osilla ja asennussarjalla. Samalla kannattaa tarkistaa etteivät jarrusylkät ole jumissa....jos ovat niin uutta tilalle, niitä vanhoja ei paljoa kannata rassailla...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Nyt ei voi olla kuittaamatta, kun on tuo takatuuppari Sotka tuossa pihassa. Siinä ko. operaatio suoritetaan sisätilassa. Avataan takapenkin jalkotilan kohdalta keskitunnelin luukku ja säätö on siinä kätevästi käsillä...RTJN65 kirjoitti:Hommaan auttaa käsijarrun säätö. Samalla hihnat takana menee lähemmäs rumpuja eikä jouset vedä niitä sylintereitä enään kiinimmäksi.
Eli auton alle ja 2*13mm avaimet (muistaakseni) ja pihdit mukaan.

* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Takanahan kuluu yleensä vain ensiökenkä. Ja Ladassahan on symmetriset kengät (mitä ei ole kaikissa) - eli vaihtaa toisiokengän ensiökengäksi- vaikuttaa heti käsijarruun. Rumpu ja kengät on luonnollisesti silloin irrotettava.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Tarkoitat ensiökengällä ilmeisesti itsetehostavaa. Sehän ladassa kuluu, toinen kenkä ei juuri ollenkaan. Eipä sille tule samanlaista voimaakaan.samarai kirjoitti:Takanahan kuluu yleensä vain ensiökenkä. Ja Ladassahan on symmetriset kengät (mitä ei ole kaikissa) - eli vaihtaa toisiokengän ensiökengäksi- vaikuttaa heti käsijarruun. Rumpu ja kengät on luonnollisesti silloin irrotettava.
Joskus yhdessä ladassa pelasin jarrujen kanssa kun en saanut niitä tasapainoisiksi. Helppoa on saada toiselle puolelle lisää tehoa kun katkaisee sen puolen itsetehostavasta kengästä jarruhihnaa yläpäästä palan pois. Sen mukaan mitä enemmän jarrut puoltavat. Tällä saa kyseiselle puolelle lisää tehoa ja katsastusmies onnelliseksi.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Dx rollo oli kyllä helppo ku ei tarvinnut kuin ajon aikana pyörittää kahvan takaa säätöruuvia...noose01 kirjoitti:Sama homma 80 luvun 626:ssa,_,/ukka kirjoitti:Nyt ku meni ot:ksi, niin kerrompa että Tojotasa(ainakin joissakin vanhemmissa) käsijarru säädetään kahavan juuresta, eli onnistuu vaikka ajaessa![]()
,_,/ukka
Käsijarrun säätö on vain ns. perussäätöä varten - ei sitä varten, että sieltä säädetään kokoajan takajarrukenkiä lähemmäksi! Jos käsijarrun kahva nousee liian "ylös" - se on yleensä merkki siitä, että kengät ovat vaihtorajassa. Siis tuo "itsetehostuva ensiökenkä".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»