Neuvoa kaipalis takajarruista

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Mika-75

Neuvoa kaipalis takajarruista

Viesti Kirjoittaja Mika-75 »

Miten saa takajarrut säädettyä ilman rummun irroitusta vai saako... pitäis käyttää leimalla ja takajarru on kaukana...
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

eikös ne säädy itestää? vaihda palat kaikista helpointa..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei ole minkäänlaista säätöä ulkopuolelta, lukuunottamatta tietty käkkäriä. Ei muutakuin rummut pois ja kattelemaan. Pelkkä rumpujen puhdistus pölystä ja paskasta saattaa auttaa jo paljon.

Tietysti jos kengät finaalissa niin kasaus uusilla osilla ja asennussarjalla. Samalla kannattaa tarkistaa etteivät jarrusylkät ole jumissa....jos ovat niin uutta tilalle, niitä vanhoja ei paljoa kannata rassailla...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mika-75

Viesti Kirjoittaja Mika-75 »

Varmaan täytyy hakea uudet kengät ja asennus sarja... poljin menee aika syvälle kun käsijarru on pois ja vastaavasti käsijarru ylhäällä poljin ei painu juuri yhtään...
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Hommaan auttaa käsijarrun säätö. Samalla hihnat takana menee lähemmäs rumpuja eikä jouset vedä niitä sylintereitä enään kiinimmäksi.

Eli auton alle ja 2*13mm avaimet (muistaakseni) ja pihdit mukaan.
Lada rules
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

RTJN65 kirjoitti:Hommaan auttaa käsijarrun säätö. Samalla hihnat takana menee lähemmäs rumpuja eikä jouset vedä niitä sylintereitä enään kiinimmäksi.

Eli auton alle ja 2*13mm avaimet (muistaakseni) ja pihdit mukaan.
Nyt ei voi olla kuittaamatta, kun on tuo takatuuppari Sotka tuossa pihassa. Siinä ko. operaatio suoritetaan sisätilassa. Avataan takapenkin jalkotilan kohdalta keskitunnelin luukku ja säätö on siinä kätevästi käsillä... :wink:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
pressa
Viestit: 10523
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ja skodassahan on tuokin huoltokohde lämmitetty kun vesiputket menevät samaa tunnelia
ja takapenkin alta huoltoluukku vaihdelaatikolle
ja 14" renkaila menee lumessa kuin peto
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Nyt ku meni ot:ksi, niin kerrompa että Tojotasa(ainakin joissakin vanhemmissa) käsijarru säädetään kahavan juuresta, eli onnistuu vaikka ajaessa :lol:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

ja vaikempaa ei ole tullut vastaan, kun, muistaakseni Renu 19 josta piti ottaa pakoputken peltisuoja irti ja sitten pääsi käsiksi käsijarrun säätöön.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

,_,/ukka kirjoitti:Nyt ku meni ot:ksi, niin kerrompa että Tojotasa(ainakin joissakin vanhemmissa) käsijarru säädetään kahavan juuresta, eli onnistuu vaikka ajaessa :lol:

,_,/ukka
---ja samalla kännykkään puhuessa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Takanahan kuluu yleensä vain ensiökenkä. Ja Ladassahan on symmetriset kengät (mitä ei ole kaikissa) - eli vaihtaa toisiokengän ensiökengäksi- vaikuttaa heti käsijarruun. Rumpu ja kengät on luonnollisesti silloin irrotettava.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

,_,/ukka kirjoitti:Nyt ku meni ot:ksi, niin kerrompa että Tojotasa(ainakin joissakin vanhemmissa) käsijarru säädetään kahavan juuresta, eli onnistuu vaikka ajaessa :lol:

,_,/ukka
Sama homma 80 luvun 626:ssa
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

samarai kirjoitti:Takanahan kuluu yleensä vain ensiökenkä. Ja Ladassahan on symmetriset kengät (mitä ei ole kaikissa) - eli vaihtaa toisiokengän ensiökengäksi- vaikuttaa heti käsijarruun. Rumpu ja kengät on luonnollisesti silloin irrotettava.
Tarkoitat ensiökengällä ilmeisesti itsetehostavaa. Sehän ladassa kuluu, toinen kenkä ei juuri ollenkaan. Eipä sille tule samanlaista voimaakaan.

Joskus yhdessä ladassa pelasin jarrujen kanssa kun en saanut niitä tasapainoisiksi. Helppoa on saada toiselle puolelle lisää tehoa kun katkaisee sen puolen itsetehostavasta kengästä jarruhihnaa yläpäästä palan pois. Sen mukaan mitä enemmän jarrut puoltavat. Tällä saa kyseiselle puolelle lisää tehoa ja katsastusmies onnelliseksi.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Mika-75

Viesti Kirjoittaja Mika-75 »

noose01 kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:Nyt ku meni ot:ksi, niin kerrompa että Tojotasa(ainakin joissakin vanhemmissa) käsijarru säädetään kahavan juuresta, eli onnistuu vaikka ajaessa :lol:

,_,/ukka
Sama homma 80 luvun 626:ssa
Dx rollo oli kyllä helppo ku ei tarvinnut kuin ajon aikana pyörittää kahvan takaa säätöruuvia...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Käsijarrun säätö on vain ns. perussäätöä varten - ei sitä varten, että sieltä säädetään kokoajan takajarrukenkiä lähemmäksi! Jos käsijarrun kahva nousee liian "ylös" - se on yleensä merkki siitä, että kengät ovat vaihtorajassa. Siis tuo "itsetehostuva ensiökenkä".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin