Tehobensiini

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
99

Tehobensiini

Viesti Kirjoittaja 99 »

Onkos kukaan kokeillut virimallin ladassa sitä tehopensaa?
ja onkos hyötyä turbokoneessa,kallistahan se on mutta
oktaani luku on se 99.7 shellin bensaa hintaa taitaa olla yli 1.40€/L
99
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Nykyaikaiset autot joissa on nakutuksen tunnistin osaavat säätää sytytystä bensiinin mukaan. Tälläisessä tapauksessa voidaan saavuttaa muutaman %-yksikön tehon nousu vakio 95E bensaan nähden. Viritetyissä koneissa siitä saa enemmän hyötyä, mutta en sitten tiedä onko tuo bensa mitenkään järkevä vaihtoehto jos sitä verrataan vaikka kunnon rallibensoihin.
RussianTUNER

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

juu onhan sitä täällä Laitilassakin myynnissä, hintaa oli kerran kun katoin niin 1,45€. Harmittaa kun ei saa Shellistä enää 98:sia kun sitä tarttis mopoon tankata kun on parempaa siihen. Vaikea ostaa automaatista setelillä kun 5€ tulee liian vähän ja 10€ liikaa kun ei aina ole tankki täysin tyhjä, pakko käydä kaverin kanssa tankilla että loput sitten hänen tankkiinsa. Shellissä kun sai maksaa sisälle niin sai ostettua tarkasti oikean määrän ettei liikaa tai liian vähän. Mutta kyllä tohon tottuu. :D
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

[

joo toi on hitsi :P
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
TOVERI NIVA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Mulla oli kans sillon joskus mopoaikoia ihan sama ongelma kun PV:n tankkiin meni se 3,6l niin oli pakko pitää litran pulloo penkin alla johon sai laitettua "ylimääräset" kun automaatista osti.

Sama tilanne siis sillä pienellä erotuksella että automaattiin laitettiin 20markan seteli :cry:

Nykyhinnoilla ei sillä 20 markalla paljoo enää saa.

20MK ~ 3,4€
3,4€ / 1,34€/l = 2,5l :cry:
Viimeksi muokannut TOVERI NIVA, 26.6.2006 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
RussianTUNER

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

[
PV:ssä se onkin hyvä kun penkin alle mahtuu pullo mutta eihän noihin nykyajan muovileluihin mitään mahdu. :? Tyttöystäväni skootterilla kun ajelin pari viikkoa niin totesin että kyllä se on kätevä kun saa penkin alle tavaraa, ei vaan enää jaksa itse vaihtaa skotuun tota Derbiä. :?
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Se riippuu aivan koneen logiikasta. Auto saattaa tarvita akunkengän irroituksen käytettäessä suurempioktaanista polttoainetta jotta ohjausboksi saa haettua nakutuksen tunnistimen perusteella sytyksen kohdalleen. Kovin monessa autossa ei valitettavasti ole tälläistä hakevaa sytytystä jolloin sytkän aikaistaminen jää lähinnä kuljettajan vastuulle siirryttäessä suurempioktaaniseen bensiiniin. Kuljettaja kääntää itse sytystä aikaisemmalle jonka jälkeen nakutuksen tunnistin tarkistaa jottei se ole liian aikaisella ja myöhäistää sitä tarvittaessa ohjelmallisesti.

Hyödyt ja säätövarat riippuvat täysin ohjausyksiköstä, joten mitään tarkkoja hv lukuja ei voi sanoa. Viritetty kone kuitenkin antaa huomattavan lisätehon jos sille antaa kunnon polttoainetta ja saa siten sytystä aikaistettua.
lata mies

Viesti Kirjoittaja lata mies »

joo lata mies sanoo,että olis potkuu shellin pemsassa kun mun latassa ole muutenkaa potkua.mä oon ajanut yli 20.v latalla.on ollut 1800 tc kones latas kyllä tekiterrää!
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Tuulilasissa testasivat parissa modernissa autossa, ei vaikuttanu millään tavalla tehoihin taikka kulutukseen.

Tiedä sitten vaikuttaako vanhanaikaissa moottoreissa?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Vastaa Viestiin