Puristukset kateissa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Puristukset kateissa

Viesti Kirjoittaja Mara »

No niin. Tilanne on siis se, että totesin 3. pytyn puristuksista puuttuvan n. puolet: 1. 10,5 2. 10.8 3. 5,5! 4. 11.5
Nesteet oli puhtaat eikä sitä hävinny ollenkaan.
Ei muuta, kun reippaasti kansi auki, venttiilien tarkistus ja hionta, mäntien ja sylinterien ja kannen/ palotilojen silmämääräinen tarkistus ja kaikki OK.
Kansipahvikin vaikutti ehjältä.
Sitten pintojen viiminen puhdistus, kone takasin kasaan ja puristusten uusintamittaus..
..Ja pas*at!! Samat tulokset edelleen! :evil:
Voiko Ladasta haljeta kansi?! :shock:
Onko vastaavia kokemuksia tai hyviä ideoita?
[/b]
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Puristukset kateissa

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Mara kirjoitti:No niin. Tilanne on siis se, että totesin 3. pytyn puristuksista puuttuvan n. puolet: 1. 10,5 2. 10.8 3. 5,5! 4. 11.5
Nesteet oli puhtaat eikä sitä hävinny ollenkaan.
Ei muuta, kun reippaasti kansi auki, venttiilien tarkistus ja hionta, mäntien ja sylinterien ja kannen/ palotilojen silmämääräinen tarkistus ja kaikki OK.
Kansipahvikin vaikutti ehjältä.
Sitten pintojen viiminen puhdistus, kone takasin kasaan ja puristusten uusintamittaus..
..Ja pas*at!! Samat tulokset edelleen! :evil:
Voiko Ladasta haljeta kansi?! :shock:
Onko vastaavia kokemuksia tai hyviä ideoita?
[/b]
voihan se kansi olla halki, tai sitten yks pytty on vaan pirusti muita väljempi :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Tai sitten on kolmosesta männänrenkaat menny.
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

En usko, et olis paljoakaan väljistyny kun koko moottorilla on ajettu alle 90 tkm, minkäänlaista olkapäätä ei sylinterien yläreunassa tunnu ja muutenkin kaikkien sylinterien seinämien (pienet) jäljet samankaltaisia.

Ja tein vieläpä ns. diesel-testin, eli kannen ollessa auki pyöritin 2. ja 3. männän n. 2 cm alle YKK:n ja lorautin molempien mäntien päälle n. puoli senttiä diiseliä.
Saman jutun tein myös kannelle, ja pakoventtiili olikin päästäny läpi oltuaan n. tunnin likoomassa ja sen takia hioinkin 3sen venttiilit.

Ainakaan kolmeen tuntiin sylintereissä ei havaittavaa vajumista tapahtunut, kummassakaan. Oli tosin seuraavana iltana molemmista valunu pois. (n.20 tuntia myöh.)

Voisko se siltikin olla männänrengasvika, ei kyllä uskois, että niin paljo häviää puristuksia! :shock:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Kannattaa varmaankin tässä vaiheessa ennenkuin alka taas purkaan niin ohivuoto mittaukset. Selviää että minne päin ne paineet karkaa.
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

No ainoa paikka, mikä kohisee ohivuotomittauksessa, on kampikammio.. :cry:
Jos ei nafta valu läpi sen pahemmin kun ehjässäkään, ei ymmärrä. :?
Ajattelin kyllä skottina avata koneen alakautta, ettei uusi hieno kanspahvi mene ihan hukkaan. :roll:
Nii, ja kone on tosiaan 1500nen, eli muistaakseni männät mahtuu tulemaan laakeripukkien välistä ulos, vai.. :?:
2102 16V ex.
2103 -75
vazili 2107
Viestit: 150
Liittynyt: 3.10.2003 23:31
Paikkakunta: tampere

vuoto.

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

Jeps, kannattaisi tosiaan tehdä tuo moottoriöljy-testi ettei ole venttiili- tai
kansivika :?
Vastaa Viestiin