Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Omassa vm.02:ssa on toi pönttö kanssa ihan loppu. :cry:
corona
Viestit: 288
Liittynyt: 19.5.2004 14:36

Viesti Kirjoittaja corona »

pressa kirjoitti:tervehdys aksu
kuuntelemasi ääni tulee katossa olevasta termostaatti kotelosta ja tarkemmin sanottuna sielä olevan puhaltimen moottorista

kyseinen termostaattikotelo irtoaa vetämällä ja siinä on kaksi johto liitintä jotka irtoavat vatämällä

sen jälkeen ruuvimensselillä kangottamalla saat termostaattiyksikön auki
ota jotain crc tai vastaavaa ohutta öljyä ja ruiskuta sen pienen sähkömoottorin suojakumin välistä moottoriin
kokoa päinvastaisessa järjestyks3essä ja nauti äänettöpmästä autosta
( ääni oli todella inhottava ja minultakin meni muutama päivä että löysin äänen aiheuttajan )
Miten tämä tarkemmin lähtee irti, vedän ja kiskon, mutta varovasti ettei hajoa käsiin. Minne päin vedän? Nyt nimittäin sirisee ja jo aiemmin olen valittanut ettei lämmityslaite toimi oikein. Puskee vaan kuumaa säädöistä huolimatta, ei auta edestakaisin liikuttelut tms. Olisiko vika tuolla katossa, jossa tosiaan sirisee; aiemmin en ole huomannut kun Jazz pauhaa...
Avatar
110HB
Viestit: 534
Liittynyt: 11.10.2004 11:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 110HB »

110HB kirjoitti:reilu 35000km takana ja TÄMÄ alkoi pitämään meteliä.

Sehän läks nykäsemällä irti (varo johtoja) nyt on tuo kapistus saanut uutta liukastetta, eikun takas paikalleen ja kuuntelemaan hiljaisuutta :?:
Katso tosta kuvasta, jos siitä näet miten nuo klipsit on.
Lähtee helposti irti, itse käänsin ovenavaimen kannalla tuon auki.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

No nyt tuli rakenneltua takalasille tuuletin.Tuulettimet on asennettu kaiuttimen etulevylle,joihin on tehty aukot ilmanvirtausta varten.Virtansa se saa tupakansytyttimen pistokkeesta.Koska puolitetulla jännitteellä (sarjassa)toinen puhallin ei suostunut pelaamaan (puhaltimen sisäinen vastus erilainen ja toisessa herkemmät laakerit) niin kytkin ne rinnan.Nyt ne saa 14V kun käyttöjännite on 12V.Jos ne kärähtää niin vahinko ei ole suuri koska puhaltimet maksoi 50snt/kpl :lol:.Puhallin paketti tuli takaniskatuen taakse roikkumaan.Puhaltimen vaimea hurina muistuttaa päällä olemisesta.Ensialkuun näyttäisi toimivan.
Tarvikkeet:
-2kpl puhaltimia....1€
-kaiuttimen etupaneli....roskiksesta
-2-napaista kaiutinpiuhaa...jostakin
-teippiä
-tinaa
-tyhjä pyörän paikka rasia
-vipukytkin
-sidoslankaa
Esimerkiksi Biltema myy puhaltimia autoon 5-15€kpl.
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Lada-Jussi kirjoitti:Onko täällä kukaan muu huomannut että 110:n takalokarin sisäpuolella mätänee pommi kuljettajan puolella.
Tämä on ensimmäinen asia jonka kertovat, kun tilaat ruostesuojausta Auton Takuusuojaus Oy:stä Tampereelta. Tein nimittäin juuri vaimon autolle varauksen sieltä. Tuo säiliö käsitellään erikseen ja sisälokarit asentamalla se ei mätäne.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo velipojan auto on uusintakäsitelty ruostesuojauksen osalta ja siellä oli kyllä tuo pönttökin hyvin mustan suoja-aineen peitossa. Mutta suojauksista huolimatta alkaa olemaan takaluukun reunoissa mätää jonkin verran. Auto on vuoden 2000 mallia STW.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ostin uuden pyyhkijän sulan takalasille.Maksoi kutakuinkin 10€.Luulin että pyyhkijän voi vaihtaa pyyhkimen ollessa yläasennossa,mutta sepä ei käykkään koska pyyhkijän varsi osuu spoilerin reunaan.Seuraavaksi yritin irroittaa koko varren...no mutteri irtosi mutta varsi oli pooreissaan niin tiukassa että en alkanut sitä repimään koska ei ollut pientä ulosvetäjää.Pelkäsin näet lasin rikkoutuvan.Eihän siinä auttanut muuta kuin irroittaa spoileri ja näin sain pyyhkijän varren tarpeeksi ylös vaihtamista varten.

Vasemmanpuoleisessa peräkaukalossa oli taas vettä.Mutta kaukalon alla oleva pelti kuiva.Olisko mahdollista että vesi tulee pyyhkijän akselin kumitiivisteen kautta,joka on kiinnitetty lasiin.Pyyhkijä on näet vasemmalla.
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Jaska HKI kirjoitti:Ostin uuden pyyhkijän sulan takalasille.Maksoi kutakuinkin 10€.Luulin että pyyhkijän voi vaihtaa pyyhkimen ollessa yläasennossa,mutta sepä ei käykkään koska pyyhkijän varsi osuu spoilerin reunaan.Seuraavaksi yritin irroittaa koko varren...no mutteri irtosi mutta varsi oli pooreissaan niin tiukassa että en alkanut sitä repimään koska ei ollut pientä ulosvetäjää.Pelkäsin näet lasin rikkoutuvan.Eihän siinä auttanut muuta kuin irroittaa spoileri ja näin sain pyyhkijän varren tarpeeksi ylös vaihtamista varten.

Vasemmanpuoleisessa peräkaukalossa oli taas vettä.Mutta kaukalon alla oleva pelti kuiva.Olisko mahdollista että vesi tulee pyyhkijän akselin kumitiivisteen kautta,joka on kiinnitetty lasiin.Pyyhkijä on näet vasemmalla.
Mulla sama vesiongelma..... mä olen pariin otteeseen vaihdellu takasulkaa enkä kertaakaan ole irrottanu mitään tieltä.. ala asennossa vaihto onnistuu...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Vettä löytyy multakin, siis hb mallista.
warre 353w sedan,
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

HB:hän mullakin.Näyttäisi että pyyhkijän akselin läpivientikumi näyttäisi olevan ilman huulitiivistettä.Mitenkähän tiivistys tapahtuu? Taitaa lorottaa läpi kuin rikkinäinen Oraksen laskuputken huulitiiviste :?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ensiksi aion tiivistää takapyyhkijänakselin läpivientikumin vaseliinilla ja olla käyttämättä takapyyhkijää.Näin saa yhden mahdollisen vuotokohdan eliminoitua. Ei muuta kuin seuraavaa sadetta odottelemaan :?
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

110:n öljynvaihdon jälkeen ilmeni,, että öljynpaine paloi kylmänä jonkun aikaa ja ilmeisesti venttiilinnostaja samalla hieman naputti. Syyksi paljastui niin kuin ounasteltiin viallinen öljyputsari (venäläinen valmiste-sama aikaisemmin toiminut). Vaihtamalla putsari ongelma poistui.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vaihdoin sitten talvirenkaat taskulamppu hampaissa räntäsateessa.Samalla kiinnitin irronneen takaroiskeläpän joka lähti irti peruuttaessani korkean korokkeen yli.Huomasin että auto oli massattu roiskeläppien päälle ja alkavaa ruostetta löytyi lokasuojan kaaresta.Massaus on tehty kait Suomessa.Täytyy ensi kesänä irroittaa roiskeläpät ja massata niiden alustat.
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Kyllästyin jarrujen kiljumiseen ja kävin Deltassa. Sain ajan nopeasti, veloituksetta sijaisauton käyttöön ja palat vaihdettiin uusiin, jotka eivät vingu kuin jenkkipoliisiautossa. Samalla käskin tarkistaa lootaöljyn ja sitä olikin lisätty 0,2 litraa.

Lähtiessä meinasivat ruveta rahaa kyselemään, kun ei ollut kuulemma takuu voimassa enää... No sitten referoin tämän myyntipuolen kanssa käymäni matsin ja takuu olikin voimassa :)
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Nyt kun alkoi liukkaat niin Ladalla ajo on yhtä juhlaa.Tuntuma tiehen tarkka,ohjaus kevyt.Koko ajan tunto siitä missä mennään.Renkaina Pirellin Winter Carving.Kolme vuotta sitten viidenneksi parhaat.Tänä vuonna yhdeksännet.En tarvitse sipejä abseja enkä subseja.Jos tällä en uskalla ajaa liukkailla niin seuraava ajoneuvo saa olla rullaattori vanhainkodin käytävällä.

Juhlasta sitten arkeen.Lukkojen jäätymisominaisuus vakiona.Jopa apukuskin lukko oli ovimekanismeista jäässä,koska ovi ei avautunut edes sisältä vasta kun sulattamisen jälkeen.Oikea takalukko avaa lähes joka kerta,mutta harvoin muistaa sulkea (ovimoottorin vaihto odottaa??)
Vastaa Viestiin