eli siis miten pallomallin ohjaus kiristetään? klappia on että kännykkä mahtuu väliin.
voiko ratin suoristaa löysyttämällä "simpukan" kokonaan ja kiristämällä uuteen asentoon..
jos tieto löytyy jo foorumista, niin millähän hakusanalla? kiitos.
ladan ohjauksen kiristys
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Laitetaas kuva selventään selitystä:

Elikkäs, simpukkaa kiristetään tuosta ruuvista nro. 27, ensin löysätään ruuvin lukitusmutteri ja sen jälkeen pyörität talttapääruuvarilla sitä ruuvia ja sitten lukitusmutteri taas tiukalle.
Simpukan säätö kannattaa tehdä niin että tunkkaa auton keulaa vähän, sillain että keventyy jolloin saat rattiin todellisemman tuntuman. Pieni klappi kannattaa jättää ettei mee simpukka liian tiukaks! Tarkasta samalla että simpukassa on öljyä, itellä ainakin on jokainen simpukka hiljaksiin oksentanu öljynsä pihalle.
Ratin suoristat sitten irrottamalla sen ja laittamalla oikeessa asennossa takasin booreilleen ja kiinni! Yksinkertaista mutta helppoa!
Elikkäs, simpukkaa kiristetään tuosta ruuvista nro. 27, ensin löysätään ruuvin lukitusmutteri ja sen jälkeen pyörität talttapääruuvarilla sitä ruuvia ja sitten lukitusmutteri taas tiukalle.
Simpukan säätö kannattaa tehdä niin että tunkkaa auton keulaa vähän, sillain että keventyy jolloin saat rattiin todellisemman tuntuman. Pieni klappi kannattaa jättää ettei mee simpukka liian tiukaks! Tarkasta samalla että simpukassa on öljyä, itellä ainakin on jokainen simpukka hiljaksiin oksentanu öljynsä pihalle.
Ratin suoristat sitten irrottamalla sen ja laittamalla oikeessa asennossa takasin booreilleen ja kiinni! Yksinkertaista mutta helppoa!
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Riippuu missä se 5 cm välys on! Jos se on akselilla keskiöstäkatsottuna pituus tai poikittaissuunnassa niin tuskin kelpaa katsastuksessa!
Jos taas on 5cm kehällä niin ei haittaa.
Tuo säätö kannattaa tehdä keula ilmaan nostettuna jolloin tuntee tarkasti tuon keskivaiheen tiukan kohdan. Se ohjaushan on vain ja ainoastaan suoraan ajettaessa välyksetön! Kun kääntää renkaita niin sektoriakselin rulla kääntyy välittömästi vinoon kierukkaan nähden ja tulee heti välystä!
Eli ne renkaat ehdottoman suorassa ennen säätöä. Se säätö tapahtuu siitä kannen keskellä olevasta ruuvista kun ensin löysää mutterin.
Automaatti öljyä kannattaa käyttää mikäli sitä haluaa välillä lisätä, se liru ei siellä pitkään kestä vaikka vaihtais uuet stefat.
Jos taas on 5cm kehällä niin ei haittaa.
Tuo säätö kannattaa tehdä keula ilmaan nostettuna jolloin tuntee tarkasti tuon keskivaiheen tiukan kohdan. Se ohjaushan on vain ja ainoastaan suoraan ajettaessa välyksetön! Kun kääntää renkaita niin sektoriakselin rulla kääntyy välittömästi vinoon kierukkaan nähden ja tulee heti välystä!
Eli ne renkaat ehdottoman suorassa ennen säätöä. Se säätö tapahtuu siitä kannen keskellä olevasta ruuvista kun ensin löysää mutterin.
Automaatti öljyä kannattaa käyttää mikäli sitä haluaa välillä lisätä, se liru ei siellä pitkään kestä vaikka vaihtais uuet stefat.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129