110:n hiipuva kylmäkäynnistyvyys

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Artsi

110:n hiipuva kylmäkäynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja Artsi »

Toissa talvena yöpakkaset, viime talvena -10astetta, nyt riitti -4 startatessa esilämmittämättömän syttymättömyyteen. Startatessa kone on pyörinyt uudesta, kesät talvet 100- sarjan Volvomaisen laiskasti. Olisiko vm.03 akku syntyjään susi, vai olisiko vikana kylmässä ties missä hiljalleen lisääntynyt kosketushäiriö. Auto on -03 stw.
110HB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 110HB »

Mun nollakolmonen sai viime talvena uuden akun, kun vanha ei jassanu enää pakkasilla, tosin mun ajot on niin lyhyitä, ettei varmaan kerkiä edes akku latautua.

Eikä ole lohkolämmitintä mulla.
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

En tiedä,tuntuu että 110 pyörii vaan laiskasti startatessa. Mulla on 110 -01, uusin akun viime talvena, ei kovin vauhdikkaasti pyöri startatessa. Olin viikon pohjanmaalla, lata pari vuorokautta -10...-15 asteen pakkasessa, kevyesti käyntiin ilman lämmitystä.
warre 353w sedan,
Artsi

Viesti Kirjoittaja Artsi »

Pomon kyydillä jo töihin hankkiuduttuani, muija kiersi tunnin päästä Ladan avaimella tulille, oli lauhtunut nollaan. Ja tarkemmin asiaan syvennyttyäni startti pyörittää lämmintä konetta pikkisen vähemmän laiskasti. Elikkä akkukauppaan tuli asiaa...
Vastaa Viestiin