Ladan flekti

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

ladaracing pori kirjoitti: Samalla tavalla kuin lisävalot voi kytkeä flektinkin,omassa kilpurissa juuri noin kytketty. Koetaulussa oma katkaisija flektille.
Ja jos ei tahdo katkaisijaa itse naksutella, niin kytkee vain sen anturin ohjaamaan sitä relettä tuon katkaisimen sijaan. Itsellä on näin.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Minä ratkaisin sähkö ongelmat ostamalla uuden sulakerasian ja ihan nykyaikaisille sulakkeille olevan mallin.Asennuskin oli autosähkö asentajalle sopiva (oman auton sähköjen kanssa ei jakssa taistella) eli pistokkeet irti ja samaan järjestykseen uuteen värikooditkin samoin. Ei ole sen jälkeen ollu sähköissä ongelmia (paitsi takavaloissa).
Viimeksi muokannut Turbiini, 22.11.2005 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Niinno, eipä ole mullakaan sähköissä mitään alkuperäistä jäljellä, ei edes johdot :roll: Eipä ole kyllä ollut mitään ongelmiakaan.
Vauhdin tae - alamäki
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Stefa kirjoitti:
ladaracing pori kirjoitti: Samalla tavalla kuin lisävalot voi kytkeä flektinkin,omassa kilpurissa juuri noin kytketty. Koetaulussa oma katkaisija flektille.
Ja jos ei tahdo katkaisijaa itse naksutella, niin kytkee vain sen anturin ohjaamaan sitä relettä tuon katkaisimen sijaan. Itsellä on näin.
Kilpurissa ei ole yhtään alkuperäistä johdon pätkää jäljellä.
tuolla katkaisijalla onkin tarkoitus kun pistää käymään niin samala pistää flektin päälle ja antaa myös olla sen koko ajan päällä.
Toi termari on kilpakäytössä huono.
pakoaukko

Sulake

Viesti Kirjoittaja pakoaukko »

Turbiini kirjoitti:Tai sitten rele tai jopa sulake mulla ainakin on meinannu jo hermo mennä tuohon sulakerasiaan ja sen hapettumiin.
Jos sulakkeet hapettuu niin kokeile tinata klunssi joka sulakkeen kumpaankin päähän. Mulla se auttoi pitkäks aikaa, muttei ikuisesti :arrow:
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: Sulake

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

pakoaukko kirjoitti:
Turbiini kirjoitti:Tai sitten rele tai jopa sulake mulla ainakin on meinannu jo hermo mennä tuohon sulakerasiaan ja sen hapettumiin.
Jos sulakkeet hapettuu niin kokeile tinata klunssi joka sulakkeen kumpaankin päähän. Mulla se auttoi pitkäks aikaa, muttei ikuisesti :arrow:
kaiken moista ensiapua tulikokeiltuamutta aina jokusen viikon jälkeenjoku sulake rupesi häröilemään, mutta tuo rasian vaihto uudempaan auttoi.
Kuva
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
maurichia
Viestit: 708
Liittynyt: 21.1.2005 14:11
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja maurichia »

nyt kun asiaa olen tutkinut niin sulakerasian metalli nypykät joissa sulakkeet on kiinni ovat vääntyneet eikä näin saa kontaktia että varmaan pitää vaihtaa sulakerasia ja kokeilla. onko muuten paha homma vaihtaa?
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

pienellä ruuvimensselillä pystyt taivuttamaan niitä kontakteja siinä rasiassa
eli ei tarvitse välttämättä vaihtaa
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

pressa kirjoitti:pienellä ruuvimensselillä pystyt taivuttamaan niitä kontakteja siinä rasiassa
eli ei tarvitse välttämättä vaihtaa
Sulake hapettuu herkemmin huonosta kontaktista johtuen ja vaikka väli olisi tiukkakin niin se "hapettuma" haittaa virrankulkua, eli kun olet taivuttanut niitä sulakekantoja ja mahdollisesti uusinut sulakkeet (vesihioma-paperilla voit hioa kosketuspinnat ja näin on varasulakkeita vähintäänkin riittävästi)senjälkeen hieman kontakti-spraytä tai sähkö-suoja-spraytä, rele-kannat voi myös käsitellä samoin tavoin, eikä niitä tarvi uittaa niissä aineissa. :wink:
Kyllä lähtee..!
Mikko K

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Onko nyt niin että minulla on flektin anturi risa? Laitoin johdot yhteen, niin pyörii hyvin. Muuten ei pelaa, siis ajossa. Lämpenee turhan paljon kaupungissa. Maksaa varmaan alle 20€? Uusi. anturi siis.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mikko K kirjoitti:Onko nyt niin että minulla on flektin anturi risa? Laitoin johdot yhteen, niin pyörii hyvin. Muuten ei pelaa, siis ajossa. Lämpenee turhan paljon kaupungissa. Maksaa varmaan alle 20€? Uusi. anturi siis.
Ei oo mitään hajua millon sen pitäisi tärähtää tulille, mutta ajon jälkeen saa kyllä olla pirun pitkään tyhjäkäynnillä että rupeaa pyörimään. Normaaliajossa ei ole vielä kertaakaan toiminut.

Tosin normaalisti viisari on jonkunverran oikealle kallellaan, lieneekö mittarissa pientä heittoa tms...aika monessa ladassa se kyllä jämähtää ihan suoraan pystyyn.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mikko K

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Vaihdoin anturin, ainakin tyhjäkäynnillä rupes pyörimään. Ennen oli jo melkein punaisella mittari eikä pyörinny, nyt vähän yli puolen välin rupes pyörimään. 8)
JUHO

flekti

Viesti Kirjoittaja JUHO »

Mulla lopetti flekti pyörimisen, suoraan jos virran laittaa nii se pyörii.
Anturin piuhat laitoin yhteen nii rele napsuu.
Onko tuosa rele vai anturi paskana???
Kostaja

Viesti Kirjoittaja Kostaja »

Mun ladassa flekti pyörii koko ajan. Heti ku virrat laittaa päälle niin se alka pyörimään. Ilmeisesti suoraan otettu virta jostain sille. Toimiipahan ainakin. Ääni on vaan kova ku hurraa kaiken aikaa.
Vastaa Viestiin