Missä vika? Sytytyksessäkö?
- Lada-poliisi
Missä vika? Sytytyksessäkö?
Moro!
En ole kovin perehtynyt moottoreihin tai niiden korjaamiseen ja nyt on alkanut ilmetä kosteilla, muutaman asteen lämpötiloilla Ladassa (2105 vm. 93) käynnissä häiriöitä:
Auto ei vastaa kaasupolkimen painamiseen joka kerta normaalisti, vaan toisinaan auto hyytyy ja köhii. Menee hetki ja sen jälkeen moottori taas toimii normaalisti. Rauhallinen kaasunpainallus toimii yleensä normaalisti. On vain ikävää olla keskellä risteystä, kun auto hyytyy epämääräiseksi hetkeksi.
Muuten kaikki toimii normaalisti ja en ainakaan ole huomannut, että vikaa olisi ollut kesällä tai muutama viikko sitten olleilla pakkasilla. Se keskittyy näihin nykyisiin 1-10 asteen kosteisiin keleihin.
En ole varma, mutta epäilen, että kyseessä olisi ehkä sytytyspuolen vika. Kertokaa te viisaammat! Autossa on siis sähköinen kaasutin ja katalysaattori.
En ole kovin perehtynyt moottoreihin tai niiden korjaamiseen ja nyt on alkanut ilmetä kosteilla, muutaman asteen lämpötiloilla Ladassa (2105 vm. 93) käynnissä häiriöitä:
Auto ei vastaa kaasupolkimen painamiseen joka kerta normaalisti, vaan toisinaan auto hyytyy ja köhii. Menee hetki ja sen jälkeen moottori taas toimii normaalisti. Rauhallinen kaasunpainallus toimii yleensä normaalisti. On vain ikävää olla keskellä risteystä, kun auto hyytyy epämääräiseksi hetkeksi.
Muuten kaikki toimii normaalisti ja en ainakaan ole huomannut, että vikaa olisi ollut kesällä tai muutama viikko sitten olleilla pakkasilla. Se keskittyy näihin nykyisiin 1-10 asteen kosteisiin keleihin.
En ole varma, mutta epäilen, että kyseessä olisi ehkä sytytyspuolen vika. Kertokaa te viisaammat! Autossa on siis sähköinen kaasutin ja katalysaattori.
Miliisi-henkinen Ladisti
Toi imuilman "esilämmitys" vaikuttaa tosiaan yllättävän paljon. Mulla on tällä hetkellä kylläkin pelkkä alumiiniputki ilmanputsarilta pakosarjalle.
Myös kaasuttimessa voi olla häikkää, ainakin vivustoja voi huoltaa hiukan irrottamatta koko laitosta. Esim. tulpanhatutkin kannattaa kattoo, sielläkin voi kosteus aiheuttaa häiriöitä..
Myös kaasuttimessa voi olla häikkää, ainakin vivustoja voi huoltaa hiukan irrottamatta koko laitosta. Esim. tulpanhatutkin kannattaa kattoo, sielläkin voi kosteus aiheuttaa häiriöitä..
Mulla ei oo ollu mitään ongelmia ton ruiskupelin kanssa, vaikka kaikki esilämmitysvermeet puuttuvat. Osittain sen takia että kärsää termostaatteineen ei saa kunnolla kiinni tohon muoviseen koppaan ja jos saiskin niin letkulle tulee todella ahtaat oltavat
Kaasaripelillä ei kyllä pystyis ajeleen näillä keleillä, sellasta nykimistä että

Kaasaripelillä ei kyllä pystyis ajeleen näillä keleillä, sellasta nykimistä että

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
No mullaki on tollanen Pipercrossin sporttisempi filtteri, mutta ihan vakiokotelossa. Lisäks kesällä on samanlainen kärsä kiinni, mutta toinen pää maskissa. Luulis ihan yhtä "tehokas" olevan tollasessa matalaviritteisessä koneessa ku sellanen suoraan kaasariin kiinnitettävä..IlkkaHe kirjoitti:Mulla kun tulee tohon rojektiin läpivirtaus suodatin... pitänee sitten talvet pitää vakio putsaria
Ahdetuissa koneissa tietysti on tärkeempi rooli tolla ilmansuodatuksella, näkee usein sellasia hervottoman kokosia suodattimia.

Mä en tosiaan saanu koko termostaattilaitosta auton mukana ollenkaan, oli kyllä se muvitötterö, johon oli porattu pari reikää. Wanha alumiiniputki hajos, ja ostin Biltemasta uutta. Siellä ei tietenkään ollu ku jotain ~3" putkee, mikä taas oli liian isoo siihen tötteröön. Nyt mulla on kiinni siis pelkkä haitariputki, mikä on ilmanputsarikotelossa aika hyvin kiinni ja toinen pää pakosarjan suunnassa.
Tollahan ei tosiaan niin prikulleen oo merkitystä, tää Suomen talvi kun on tällästä vähän vaihtelevaa. Ihan turhaan pistin nastarenkaatkin..