Missä vika? Sytytyksessäkö?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada-poliisi
Viestit: 152
Liittynyt: 6.6.2005 10:57
Paikkakunta: Tampere

Missä vika? Sytytyksessäkö?

Viesti Kirjoittaja Lada-poliisi »

Moro!
En ole kovin perehtynyt moottoreihin tai niiden korjaamiseen ja nyt on alkanut ilmetä kosteilla, muutaman asteen lämpötiloilla Ladassa (2105 vm. 93) käynnissä häiriöitä:

Auto ei vastaa kaasupolkimen painamiseen joka kerta normaalisti, vaan toisinaan auto hyytyy ja köhii. Menee hetki ja sen jälkeen moottori taas toimii normaalisti. Rauhallinen kaasunpainallus toimii yleensä normaalisti. On vain ikävää olla keskellä risteystä, kun auto hyytyy epämääräiseksi hetkeksi.

Muuten kaikki toimii normaalisti ja en ainakaan ole huomannut, että vikaa olisi ollut kesällä tai muutama viikko sitten olleilla pakkasilla. Se keskittyy näihin nykyisiin 1-10 asteen kosteisiin keleihin.

En ole varma, mutta epäilen, että kyseessä olisi ehkä sytytyspuolen vika. Kertokaa te viisaammat! Autossa on siis sähköinen kaasutin ja katalysaattori.
Miliisi-henkinen Ladisti
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Kuulostaa kaasarin jäätymiseltä.. Onko ilmanputsarilta pakosarjalle menevä haitariputki paikallaan? Ja tarkistapa vielä, että se ilmaohjausläppä sulkee kylmän ilman tulon.
hiawis

Viesti Kirjoittaja hiawis »

Toi imuilman "esilämmitys" vaikuttaa tosiaan yllättävän paljon. Mulla on tällä hetkellä kylläkin pelkkä alumiiniputki ilmanputsarilta pakosarjalle.

Myös kaasuttimessa voi olla häikkää, ainakin vivustoja voi huoltaa hiukan irrottamatta koko laitosta. Esim. tulpanhatutkin kannattaa kattoo, sielläkin voi kosteus aiheuttaa häiriöitä..
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Ai tuo ilman esilämmityskö on nuinkin tärkeä? :?

Mulla kun tulee tohon rojektiin läpivirtaus suodatin... pitänee sitten talvet pitää vakio putsaria :oops:
Avatar
Hazka
Viestit: 189
Liittynyt: 30.5.2005 12:10
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Hazka »

Joo se on tärkeä, Mullaki hyyty jo muutaman pakkasasteen jälkeen, ku ei ollu letku paikoillaan. Ruiskupelit taitaakin jo tykätä kylmästä ilmasta.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ei ruisku täysin jäätymis vaaraa poista, varsinkaan 1pisteruiskut joissa bensa ruiskutetaan kaasuläpän aiheuttamaan kuristukseen.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mulla ei oo ollu mitään ongelmia ton ruiskupelin kanssa, vaikka kaikki esilämmitysvermeet puuttuvat. Osittain sen takia että kärsää termostaatteineen ei saa kunnolla kiinni tohon muoviseen koppaan ja jos saiskin niin letkulle tulee todella ahtaat oltavat :?

Kaasaripelillä ei kyllä pystyis ajeleen näillä keleillä, sellasta nykimistä että :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
hiawis

Viesti Kirjoittaja hiawis »

IlkkaHe kirjoitti:Mulla kun tulee tohon rojektiin läpivirtaus suodatin... pitänee sitten talvet pitää vakio putsaria :oops:
No mullaki on tollanen Pipercrossin sporttisempi filtteri, mutta ihan vakiokotelossa. Lisäks kesällä on samanlainen kärsä kiinni, mutta toinen pää maskissa. Luulis ihan yhtä "tehokas" olevan tollasessa matalaviritteisessä koneessa ku sellanen suoraan kaasariin kiinnitettävä..

Ahdetuissa koneissa tietysti on tärkeempi rooli tolla ilmansuodatuksella, näkee usein sellasia hervottoman kokosia suodattimia. :D

Mä en tosiaan saanu koko termostaattilaitosta auton mukana ollenkaan, oli kyllä se muvitötterö, johon oli porattu pari reikää. Wanha alumiiniputki hajos, ja ostin Biltemasta uutta. Siellä ei tietenkään ollu ku jotain ~3" putkee, mikä taas oli liian isoo siihen tötteröön. Nyt mulla on kiinni siis pelkkä haitariputki, mikä on ilmanputsarikotelossa aika hyvin kiinni ja toinen pää pakosarjan suunnassa.

Tollahan ei tosiaan niin prikulleen oo merkitystä, tää Suomen talvi kun on tällästä vähän vaihtelevaa. Ihan turhaan pistin nastarenkaatkin.. :)
Vastaa Viestiin