Kokemuksia kaupan käynnistä foorumissa

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
köhmä

Viesti Kirjoittaja köhmä »

En ole ostanut täältä mitään. Muutamia tarjouksia olen toki tehnyt. Luotettavia kauppakumppaneita tällä foorumilla on varmasti suurinosa, mutta huijareitakin täytyisi osata varoa.

Kaupankäynnistä on paljon kokemusta lähinnä KePön kautta ja itse suosin lähetyksissä matkahuoltoa. Muutamia huonoja kokemuksiakin on ihan vaan muille esimerkkinä:

1. Lähetin joskus pentuna EHJÄN nikkoauton postin kautta eteenpäin. Paketti tuli takaisin ja nikko oli laatikossa palasina. Soitin ostajalle ja kysyin, että oliko auto kappaleena hänelle tullessa..vastaus kuului, että oli. Oli (ilmeisesti?) postin kuljetuksessa kärsinyt nämä vahingot. Vinkki:pakkaa kunnolla ja laita lähetykseen maininta helposti särkyvää.

2. Lähetin mopon renkaan matkahuollon kautta. Kauppa tehtiin puhelimessa ja ostaja oli selvästi humalassa. Soittajan numero ei näkynyt, mutta hän antoi yhteystietonsa puhelinnumeroineen. Ostaja oli ns. tosi ostaja, mutta ei kännissä osannut sanoa puhelinnumeroaan oikein. Matkahuolto ei luonnollisesti saannut ostajaa kiinni ja paketti palautui minulle meno-paluu rahtineen. Muutaman viikon kuluttua ostaja soitti selvinpäin ja kysyi lähetystäni. Kerroin tilanteen ja ostaja sanoi, että pistä paketti uudelleen tulemaan tuplahintaan (kattoi tappioni helposti). Kysyi muuten miestä lähettää uudelleen, mutta lähetin kuitenkin. Ennen lähettämistä tarkistin kyllä ostajan puhelin numeron soittamalla hänelle. Kauppa onnistui. Vinkki:älä tee kauppaa päihtyneen henkilön kanssa, ja jos puhelin numero ei näy, niin tarkista kaverin antama numero ennen tavaran lähettämistä.

3. Möin mopon kaasuttimen "mersumiehelle". Hän sanoi, että poikansa lähettää rahat ennakkoon tililleni, koska poika hoitaa talousasiat!? En ollut koskaan aikaisemmin tätä maksutapaa kokeillut, koska posti/matkahuolto on toiminut luotettavasti. Ajattelin kuitenkin kokeilla, koska matka ostajan luo ei ollut pitkä (alle 100km). Rahoja ei tullut, mutta en lähettänyt pakettiakaan. Sen sijaan ajoin todellakin sinne ostajan luo ja näytin pankissa verkkotiliotettani aivan livenä, josta hän selvästi näki sen, että rahoja ei ollut tullut. Kaveri halusi kaasuttimen, joten hän maksoi paketin käteisellä ja minä kurvasin kotia. Matkakustannuksia en laskenut, koska olin liikenteessä moottoripyörällä ilta-ajelulla ja kauppapaikka oli sopivasti matkanvarrella. Vinkki:älä anna välikäsien vaikuttaa kaupantekoon tai raha-asioihin.

Jos joku hyötyy näistä neuvoista, niin hyvä on.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Mitään en ole täälää saanut myytyä,paitsi Fiatin 14tuuman vanteet kuluilla talvirenkailla.Kiikarimankkoja ei kukaan arvosta.Subbareita pitäisi saada 5:llä €urolla..niin tehokkaita että ne repii takakontin kappaleiksi 8).Kukaan ei mitään arvosta ja ilman pitäisi saada ja ilmaiseksi vielä viedä hornan kuuseen,eikä sittenkään ole paikalla.Esteitä ovat esim. kissan sterilisaatio,pitkä matka,huono keli, ja "katotaan vielä".
Vastaa Viestiin