Lämppärin säätöalue

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Joen musikka
Viestit: 2029
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Lämppärin säätöalue

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Onko kellään patenttia,millä lämmityslaitteen nestevirtausta voisi säätää vähän tarkemmin kuin kylmä - kuuma ?
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Eipä kait kenelläkään.

Sepessä (2104 1700i) keraaminen hana ja säätö liian kuumasta/kylmästä millien työtä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos ajat pitkää matkaa tasanopeudella eikä ilman lämpö vaihtele paljoa, niin on mahdollisuus saada suht siedettävän lämpöistä ilmaa. Sekin tosin vaatii vivun pitkäaikaista rämppäystä, säätötarkkuutena noin ½ milliä :)

Keraaminen hana mullakin, ennen oli orkkishana ja kummallakin sama ominaisuus.

Muutenkin tuo Latan lämpö on sellaista, että jos haluat lämmintä, niin se tuntuu pakostakin hieman kuumalta. Muissa kehittyneemmällä lämmitysjärjestelmällä varustetuissa vanhemmissa autoissa ei ole tämmöistä ominaisuutta, vaan lämmintä piisaa ilman ladamaista kuumuuden tunnetta. Ja tämä on ihan tosijuttu.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Joen musikka
Viestit: 2029
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Entäpä lisäkuristin konepellin alle letkuun?
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Jos viitsii askarrella, niin jostakin toisesta autosta sellainen sekoittajasysteemi, joka säätää lämpötilaa sekoittamalla kuumaan ilmaan kylmää ilmaa. Joo, ei riittäisi itsellä kyllä inspiraatio...
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Jonkinverran pystyy myös pelaan sillä mikä säätää sitä sisälle tulevan ilman määrää.
Joen musikka
Viestit: 2029
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

No eihän tää voi olla näin mahdoton yhtälö!Pobedassa v.1954 säätö toimi.Jos insinöörin poika hukkasi tietotaidon 60-luvulla,niin jostain se pitää löytää!Mites mossessa,volgassa,zastavassa tai näissä samaroissa ja 110:eissä?vai käytetäänkö kaukoidän osia?
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
LADACAT
Viestit: 637
Liittynyt: 16.11.2005 10:32
Paikkakunta: Lahti,Uusikylä

Viesti Kirjoittaja LADACAT »

Laita konehuoneen puolelle lämmityslaitteen letkuun lisäksi
toinen hana(vaikka takaveto-Kadetin).Vaijerilla käytettävä.
Ladan hanalla säädät kylmä/kuuma,toisella sopivan lämmön. :)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Käsittääkseni edes Lada 110:ssa ei ole kuuman ja kylmän säätömahdollisuutta.Lämpö ylös,keskelle tai alas ja automatiikka hoitelee loput.Harmittaa kun säätö toimii parhaiten kun säädin on täysin ala asennossa.
Vastaa Viestiin