Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
corona
Viestit: 288
Liittynyt: 19.5.2004 14:36

Viesti Kirjoittaja corona »

Juu tämä on näitä maahantuojalle varastoon jääneitä Xsara 1,6 Break esittelyautoja. Malliahan ei enää valmisteta, joten "halvalla" myydään viimeiset. Netissä näyttäisi olevan jokunen 10tkm ajettu farmari vielä, itse ostin 5tkm ajetun eli uusihan se käytännössä on, vaikkakin vm 05. Mitä kaikkea tässä nyt on; ainakin Abs, airbag, automaattivaihteet, vakionopeudensäädin, automaattinen ilmastointi, cd radio 6 kaiuttimella ja ohjauspyörän säädöillä, keskuslukitus, sähköikkunat ja peilit... Aivan varma en vielä ole, onko siinä myös ESP...
Porvoossa kävimme kääntymässä, vaimo luki käyttöohjetta ja esim tuon vakionopeuden säätimen löysimme kohta Sipoon jälkeen. Mainio vehje!
(eli ostimme aika pikaisesti, tarkaan tietämättä mitä saimme :)) Auto on melkoisen hiljainen joten musiikin kuuntelu on jotain aivan muuta kuin 110:ssä. Automaattivaihteistossa oli tottumista, mutta kivahan se lopultakin on.
Sen verran olen jo citroen foorumilla vieraillut, etten varmaankaan Veholle huoltoon vie (vrt Delta) vaan näyttäisi olevan valtuutettuja huoltoja muitakin.
Ei se ero aivan valtava ollut kun Ladalla menimme ja Citikalla palasimme, mutta melkoinen kuitenkin. Toivottavasti löytää Latuska hyvän kodin eläkepäivilleen!
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Eipä tarvi edes valtuutettuun huoltoon enään viedä. Ihan mikä tahansa nyrkkipaja melkein riittää. Tietenkin kannattaa katsoa että siellä saa piuhan päähän katsomaan mitä auton tietsikka sanoo. Tosin ainakin Fiatissa jää huoltovaroitin varoittelemaan, sitä kun ei saa nollattua kuin Deltassa, jonne äitini ei autoaan enään vie.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

corona kirjoitti: Automaattivaihteistossa oli tottumista, mutta kivahan se lopultakin on.
Noin päin tottuu päivässä, takaisin käsivaihteeseen et ikinä.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
KALERVO 1963
Viestit: 318
Liittynyt: 12.6.2004 14:30
Paikkakunta: Hämeenperä

Viesti Kirjoittaja KALERVO 1963 »

Hengissä ollaan vaikka olen ajanut Ladalla Mossella Warrella Skodalla yli 40 vuotta eli satojatuhansia kilometrejä,joskus on tullut vähän kolairoituakin mutta en ole edes itseäni koskaan niissä loukannu.Että ovat tuntuneet hyvinkin turvallisita ajopeleiltä.
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

,_,/ukka kirjoitti:
corona kirjoitti: Automaattivaihteistossa oli tottumista, mutta kivahan se lopultakin on.
Noin päin tottuu päivässä, takaisin käsivaihteeseen et ikinä.

,_,/ukka


Jaa? Lienee yksilökohtaista. Ajelin kesällä serkun automaattimersulla eikä se mitään ihmeempää totuttelua vaatinut. Samoin takaisin Ladaan siirtyminen, muistui kyllä nopeasti mieleen :lol:
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Kimmo86 kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:
corona kirjoitti: Automaattivaihteistossa oli tottumista, mutta kivahan se lopultakin on.
Noin päin tottuu päivässä, takaisin käsivaihteeseen et ikinä.

,_,/ukka


Jaa? Lienee yksilökohtaista. Ajelin kesällä serkun automaattimersulla eikä se mitään ihmeempää totuttelua vaatinut. Samoin takaisin Ladaan siirtyminen, muistui kyllä nopeasti mieleen :lol:
Näinhän juuri kirjoitin, automaattivaihteiseen tottuu helposti. Mutta hankippa vuosien ajokokemus ainoastaan automaattivaihteisella ja yritä sitten lainata päiväksi manuaalivaihteista autoa. Siinä karstat palaa ja venttiilit sakkaa monesti, ennen kuin muistuu mieleen sen kytkimen painamisen ja kepin heiluttelun merkitys. Liikkeelle lähdöt kans osaa olla yllättävän vaikeita. Kokemusta on, ku kaks vuotta ajoin ennen ladaa vain automaattivaihteisella autolla.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Itse säikähdin aikoinaan tota automaattia, kun käytiin joskus muinoin tarjoamassa kaverin Granadaa Helsingissä yhteen pieneen autoliikkeeseen vaihdossa - niin jobbari tivasi jo ennen kuin ehdittiin mitään kysymään, että - "ei kai se vaan ole automaatti?" - no olihan se :lol: Pelästy automaattia silloin niin pahasti, ettei vieläkään uskalla ostaa. 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Ja jos granada olisi ollut manuaali, niin "no voi voi, ei ole kyllä yhtään kysyntää näille manuaaleille, saisitta niin ja niin paljon jos olis automaatti" :-)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Vilkkurele meni pimeäksi satakympissä, oikutteli jo jonkun aikaa. Jyväskylän deltassa rele maksoi 34 euroa, n.2,5 cm kanttiinsa oleva palikka. Kyllä nyt kelpaa vilkutella. Mitähän hintaluokkaa itärajan takana, vilkkurele :?:
warre 353w sedan,
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Viesti Kirjoittaja mam »

Releen hinta Venäjällä lienee 3-5 Euroa.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

No toi Deltan vilkkurele maksoi suunnilleen saman kuin koko 110:n sulakeboxi sulakkeineen ja releineen Tallinnassa :) -oli jotain vähän yli 600kr, kun niitä viime reissulla katselin. Samaran vanhempi sulakeboximalli oli kaikkein kallein 700kr. ja se uudempi malli jotain vähän yli 600kr.

Jostain ven. katalogista katselin, että 110:n vilkkurele malli "495.3747" - hinta 80rub.

Deltahan on pelkkä vitsi - kaikkihan sen nyt tietää. 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

ff8728 kirjoitti:Vilkkurele meni pimeäksi satakympissä, oikutteli jo jonkun aikaa. Jyväskylän deltassa rele maksoi 34 euroa, n.2,5 cm kanttiinsa oleva palikka. Kyllä nyt kelpaa vilkutella. Mitähän hintaluokkaa itärajan takana, vilkkurele :?:
ostin tarvike releen omaani n.6ekee....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ajotietokoneissa malleihin Vaz 2110,211,2112 (lada 110 kaikki mallit)on
tavattu seuraavanlaista vikaa:

-näyttö tiltissä,mitään ei tapahdu vaikka mitä nappuloita painaisi.
-ulkolämpötilan näyttö saattaa näyttää -30 pakkasta vaikka ulkona sataisi vettä.
-kellon näytössä osa segmenteistä puuttuu,osa vilkkuu,minuuttiviisareita saattaa olla 10-15kpl,jotka jotka menevät ees taa kuin lammaslauma verenhimoisen suden ahdistamina.
-näyttö vaihtaa koko ajan eri näyttötilaan ja siihen ei voi vaikuttaa.
-huoltovaroituksen symboli,työkalut ristissä jää päälle eikä poistu,vaikka mitä tekisi.
-kello ei pysy ajassa,vaan edistää
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Huurtumisteorian jatko-osa,ehkä viimeinen??

Ainakin Lada 110Hb:ssä katolta ajoviiman mukana kulkeutuva vesi ohjautuu suoraan peräluukun pystysaumasta luukun alla takapaneelissa olevien takavalojen päälle.Koska lampun kotelossa on täysin vaakasuorassa oleva pinta niin korin ja lampun välinen tiiviste on oltava ehdottoman tiivis ettei vesi pääse auton sisään.Jos näin ei ole,vesi valuu takpeilin pintaa vasten takapyöräkaukaloihin ja peräkonttiin tunnetuin seurauksin.
Ladaism

Viesti Kirjoittaja Ladaism »

Jaska HKI kirjoitti:Huurtumisteorian jatko-osa,ehkä viimeinen??

Ainakin Lada 110Hb:ssä katolta ajoviiman mukana kulkeutuva vesi ohjautuu suoraan peräluukun pystysaumasta luukun alla takapaneelissa olevien takavalojen päälle.Koska lampun kotelossa on täysin vaakasuorassa oleva pinta niin korin ja lampun välinen tiiviste on oltava ehdottoman tiivis ettei vesi pääse auton sisään.Jos näin ei ole,vesi valuu takpeilin pintaa vasten takapyöräkaukaloihin ja peräkonttiin tunnetuin seurauksin.
Totta!
Vanhassa 112:ssa kävi just noin. Irroitin takavalot, puhdistin molemmat pinnat ja laitoin silikoni-sauman tiivisteiden päälle.
Jo loppu veden tulo takakoteloihin.

Tuskin koskaan tarvitsee enää niitä irroittaa, kun lamppujen vaihto on ladassa tehty helpoksi.
Ruostumisvaaraa tuskin on koska käyttämäni silikoni ei sisällä etikkaa yms. syövyttävää.
Vastaa Viestiin