110 :n Lämmityslaitteen moottori
110 :n Lämmityslaitteen moottori
Aamulla auto käynnistyi, mutta lämppärin puhallin ei.
Voiko puhaltimen moottori noin vain sanoa sopimuksen irti yön aikana ja lakata toimimasta vai olisko vika jossan muualla.
Sulakkeet on kunnossa.
Kumpaa kautta 110:pissä kannattas lähtee sitä kyseistä moottoria ettimään, konehuoneenpuolelta vai kojelaudan alta.
Voiko puhaltimen moottori noin vain sanoa sopimuksen irti yön aikana ja lakata toimimasta vai olisko vika jossan muualla.
Sulakkeet on kunnossa.
Kumpaa kautta 110:pissä kannattas lähtee sitä kyseistä moottoria ettimään, konehuoneenpuolelta vai kojelaudan alta.
Jos sulakkeet ja vastukset on kunnossa, vika voi olla puhaltimen moottorissa aka moottorin hiilet lopussa.
Ensiapuna laita puhallin 3-asentoon ja kopauta (lue lyö nyrkillä) puhaltimen kohdalle konehuoneen puolelta. Puhallin sijaitsee about keskellä, sen paksun eristematon takana.
Jos lähtee käyntiin niin edessä on uusien hiilien (n. pari €) vaihto, jos on halukkuutta halpaan näperrys remppaan tai ostat uuden moottorin puhaltimeen (13-1766) 44.08 € Motonetistä.
Kannattaa myös tarkistaa se puhaltimen moottorin liitin konehuoneen puolelta olisko irronnut.
Sijaitsee jarrusylinterin lähistöllä.
Ensiapuna laita puhallin 3-asentoon ja kopauta (lue lyö nyrkillä) puhaltimen kohdalle konehuoneen puolelta. Puhallin sijaitsee about keskellä, sen paksun eristematon takana.
Jos lähtee käyntiin niin edessä on uusien hiilien (n. pari €) vaihto, jos on halukkuutta halpaan näperrys remppaan tai ostat uuden moottorin puhaltimeen (13-1766) 44.08 € Motonetistä.
Kannattaa myös tarkistaa se puhaltimen moottorin liitin konehuoneen puolelta olisko irronnut.
Sijaitsee jarrusylinterin lähistöllä.
Viimeksi muokannut Ladaism, 29.12.2006 21:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Puhaltimeen pääsee käsiksi poistamalla ensin pyyhkijänvarret, sitten ne kaksi muovi härpäkettä tuulilasin ja konepellin välistä jotka on kiinni ruuveilla ja muttereilla. Samalla pitää irroittaa pissapojan letku suuttimista.
Homman pitäis onnistua ilman että sitä eristemattoa tarvitsee irroittaa.
Lämmityslaitteen kotelo on kiinni muistaakseni niillä metalli klipseillä..tais olla pari ruuviakin? en ole varma.
Siivekkeet on samoilla klipsellä moottorissa kiinni.
Samalla kannattaa öljytä pyyhkijän vivustot ja puhdistaa kaikki vedenpoisto reijät.
Itse rakensin pidemmät poistoputket, joten vedet valuvat nyt kumiputkea pitkin maahan, eivätkä jää sinne kenehuoneeseen tekemään tuhojaan.
Homman pitäis onnistua ilman että sitä eristemattoa tarvitsee irroittaa.
Lämmityslaitteen kotelo on kiinni muistaakseni niillä metalli klipseillä..tais olla pari ruuviakin? en ole varma.
Siivekkeet on samoilla klipsellä moottorissa kiinni.
Samalla kannattaa öljytä pyyhkijän vivustot ja puhdistaa kaikki vedenpoisto reijät.
Itse rakensin pidemmät poistoputket, joten vedet valuvat nyt kumiputkea pitkin maahan, eivätkä jää sinne kenehuoneeseen tekemään tuhojaan.
- larssi21074
On niitä klipsejä muistaakseni 2 siellä allakin.
Yksi ruuvi jää helposti huomaamatta siellä alla kun on hitsi kolossa, peili auttaa!
Ei muuten kannata säästää sen puhaltimen laadussa. Itse luottaisin vain orkkikseen, aikamoinen homma vaihtaa se moottori.
Yksi ruuvi jää helposti huomaamatta siellä alla kun on hitsi kolossa, peili auttaa!
Ei muuten kannata säästää sen puhaltimen laadussa. Itse luottaisin vain orkkikseen, aikamoinen homma vaihtaa se moottori.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Mulla
Mulla oil vielä yksi ja pitkä ruuvi keskellä alalaudassa. Ei nähnyt muuta kuin peilillä. Ihan keskellä. Sitten suojus irtosi helposti. Vuosimalli oli 2001 itsellä.