Kierrokset tippuu kylmänä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Lada1200L

Kierrokset tippuu kylmänä

Viesti Kirjoittaja Lada1200L »

Ongelma on se että kylmänä ryyppy päällä lähtee ajaan niin kierrokset pysyy normaalina mutta vähä ajan päästä kierrokset tippuu reilusti ja jos ottaa ryypyn pois päältä niin kone sammuu heti.Mutta kun koneen saa lämpöseks niin kierrokset palaa taas normaaliks.Ilmanputsarin kausisäätö on talvi asennossa.Mistäs tommonen vika voi johtua? on vaivannu jo jonkinaikaa niin ja auto on lada 1200L 87
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mun ladassa oli joskus samanlainen "ominaisuus", mutta en siihen jaksanut sen kummemmin kiinnittää huomiota :roll: kun ajattelin että yhtä huonosti ne kaikki käy kylmänä ilman ryyppyä :oops:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Mullakin on nyt tuota samaa alkanu ilmeneen. Ja sillonku kierrokset alkaa tippuun niin käy aika raskaanolosesti. Käy kumminkin kaikilla.. Saattaa joskus jopa sammuakkin kun antaa vain pikkuhiljaa kierrosten laskee. Ihan kuin alkais saamaan liikaa bensaa mutta toisaalta taas ei siihenkään viittais ku vastaa kumminkin heti tai melkein heti kaasuun.

Ei vaan oo jaksanu alkaa tutkiin tuota että missä vois vika olla kun ei talliinkaan pääse ku pyörä täysin levällään siellä eikä tuolla vesisateessa jaksa alkaa värkkään.
Avatar
Toveri
Viestit: 249
Liittynyt: 12.10.2003 22:44
Paikkakunta: Oravikoski

Viesti Kirjoittaja Toveri »

Minulla on parissakin takapotkussa joskus muinoin ollut samaa vikaa. Syynä oli ryyppyteleskooppi eli kun ryypyn veti päälle, ei systeemi antanutkaan lisää kaasua joten kävi liian rikkaalla=raskaasti. Säätö auttoi siihen.
ABC -Absolutely Boring Compromise
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Ja tuo ryyppyteleskooppi on se iskarinnäkönen osa siinä vivustossa?

Ja tulikin tuosta mieleen että mitenkä lie vaikuttaa se alipainekalvo mikä tulee siihen ryyppyvivustoon kiinni. Tuo taisi olla sellainen mikä kierrosten noustessa avaa ryyppyläppää vai menikös se sitten toistepäin että kun kierrokset alkaa tippuun niin avaa... Ei oo koskaan tullu niin tarkkaan mietittyä tuon kalvo systeemin sielunelämää. Siiäpä onkin taas itelle pähkäilemistä.
Lada1200L

Viesti Kirjoittaja Lada1200L »

Nyt kun tässä on tullu ajeltuu paljon ja on ollu kaameita vesikelejä niin jonkin verran se on tehny että kierrokset tippuu mutta jos on asteen pari pakkasta niin ei oireile mitenkään! :D On se kumma että ladat tykkää enemmän pakkasesta :lol: :lol:
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Sulla jäätää kaasari.

Onko sulla varmasti se paperiputki sieltä pakosarjalta siihen putsarille ehjä ja kiinni? ja se vipu varmasti oikeessa asennossa?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mulla on ihan samantyyppisiä oireita. Just tollasta epämääräistä kierrosten laskua ryyppy päällä ajaessa. Tosin kone ei nykyisellään sammu kovinkaan herkästi.
Kylmäkäynnistys ja yleinen toimivuus on kohdallaan pienten huoltelujen ansiosta, mut näillä ei ollut mitään vaikutusta tohon oikeaan "ongelmaan".

No en ole jaksanut edes miettiä asiaa. Tänään oli taas vaihteeksi hemmetin kostea ilma, sillointällöin pieniä nykimisiä kaasua painettaessa. Kuumakäynnistys sujuu kostealla ilmalla yhtä surkeasti kuin kesällä eli sahata saa. Kuivalla ja viileällä ilmalla ei ongelmia kuumakäynnistyksessä :shock:

Niin ja letku on pakosarjan päältä snorkkeliin ja termarisäätö toimii :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin