automaatti lada?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
vivados

automaatti lada?

Viesti Kirjoittaja vivados »

turussa pyöris taannoin automaatti lada,jollai mummolla.ja oli kuulemma alkuperänen.onkos sitä laatuskaa saaanut joskus automaattina?en ole koskaan kuullut ite, joten hiukan epäilen kyllä,,,,
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

eh öh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

vientii jonnekin kanadaan asennettiin automaattia ja Suomessakin on ollut ainakin postin käytössä väärältäpuolelta ohjattava automaattivaihteinen Combi. Se oli kerran Mobilistissa mainittuna, oli huutokaupattu pilkkahintaan jossain.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Mitähän maksais venäjällä automaatti laatikko. Pitääpä kysellä. Vois olla aika retee peli.
Lada rules
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

öh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nykyisellään on tarjottu venäjällä Nivoihin perinteisen moottorin yhteyteen ZF:n jotain automaattia, tarttis löytää se lootan mallinumero jostain, vois helpottaa etsintää... 110 ja Samaraan on laitettu jotain japanilaista. mutta se perinteisin aikojen alussa ollut automaatti taisi olla GM:n
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
max40w

Viesti Kirjoittaja max40w »

Joo olis kyllä tosi letkee kulmapyöritykseen! moottoritien rampissa 1200 laata tomaatilla lähtis ku dumle tukasta... :roll:
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Muistan ko. jutun Mobilistissa. Ladaan oli käsittääkseni pantu Opelin automaattilaatikko. Automaatti ei tahtonut sopia yhteen automaattiryypyn kanssa, koska kylmän moottorin suurilla tyhjäkäyntikierroksilla vaihde piti rusauttaa väkisin päälle. Moottorin lämmettyä ja tyhjäkäyntikierrosten laskettua toiminta oli kaiketi moitteetonta.
Avatar
sakke
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1019
Liittynyt: 26.9.2003 0:02
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

Pannaanpas nyt vaikka tähän, vaikka asiaa on puitu monen otsikon alla. Löytyi Mobilisti 2/98, jossa oli Postin automaattifarkku.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kamaz kirjoitti:Automaatti ei tahtonut sopia yhteen automaattiryypyn kanssa, koska kylmän moottorin suurilla tyhjäkäyntikierroksilla vaihde piti rusauttaa väkisin päälle. Moottorin lämmettyä ja tyhjäkäyntikierrosten laskettua toiminta oli kaiketi moitteetonta.
Yleensäkin kaikkia vähänkin vanhempia automaattivaihteisia autoja pitäisi ennen ajoon lähtöä käyttää tyhjäkäynnillä 1-2 minsaa, että laatikkoöljyt lämpeäisi tarpeeksi ja laatikko toimisi paremmin. Luonnollisesti laatikko kuluisikin vähemmän mikäli sitä ei rasitettaisi hirveästi kylmänä...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Rizhto
Viestit: 221
Liittynyt: 9.9.2004 8:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

hmm... Mulla ois tuossa lojumassa Pösöstä aikanaan deponoitu 3-vaihteinen BW:n loota... Pitäsköhän se ottaa käyttöön?
ladoholisti
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Niinko ollan monasti jo täällä todettu, jotta tua TH-180 loota passais parahiten... tod. näk.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
katastrofv

Viesti Kirjoittaja katastrofv »

Vanha aihe, mutta yhden kaverin isoveli osti vissiin aikanaan sen postin automaatti-Ladan laatikon, ja vielä toisenkin varaosiksi jostain. Aikomuksena oli laittaa se 2106:teen, mutta projekti tais jäädä kesken..
Täytyypä Hannulta kysyä joskus kun sen näkee.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Fiatin automaatti käy takavetoladan koneeseen "heittämällä".
Kyse siis th-180 laatikosta.
Ei mitään järkeä laittaa kaasari autoon ja muutenkin vääntöä saisi olla enemmän kuin ladan koneissa. 1,7i on ehkä ainut mihin kannattaa laittaa. Kannattaako? Tuollasen pikku th:n kunnostus on pirun kallista. Täydellinen huolto maksaa 800-1200€ suomessa.. :?

Niin ja th on 3 vaihteinen ja 3 on suora vaihde. Eipä kulje kovin kovaa ladan pisimmällä 3,9 perälläkään.. Kone huutaa jo 120kmh nopeudessa aika paljon. Eli perävälityksen joutuu laittamaan harvemman, mistä sellaisen löytää.. Ei mistään ladan akseliin.

Eli ei ole kovin mielekäs muutos pelkkä laatikon vaihto, en ainakaan näe monta hyvää syytä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Eräällä sukulaisella oli automaattilada 80-luvulla.
Enpä tiedä sen tarkemmin, mutta piti kuulemma tilata erikseen venäjältä.
Vastaa Viestiin