öljyn syönti

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
tekso

öljyn syönti

Viesti Kirjoittaja tekso »

kun tuo ladani mallia 2105 jossa on 1500 cc kone vaihettu, syö öljyä ihan tajuttomasti, olisko tippunu viidelläkytä kilsalla ylärajasta melkein alarajaan. mitä kannattaisi tehä kun kone ei ainakaan ole väljä mutta onko ne venttiilien kumit sit menny vituiks? onko paha homma vaihtaa, vai onko koko kone helpompi vaihtaa? mites sit kun nokkaketju pitää ihan kamalaa ääntä alle 2000:en kierroksen, onko paha korjata? kyseessä on sit lada mallia hiekkakuoppa-ralliauto, niin mahdollisimman halvala olis kiva selvitä..

niin ja onko mitään apua jos ottaa palotiloja työstämättä millin tai kaks kannesta pois?
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ei noin suuri öljyn kulutus voi johtua pelkistä ohjurin kumeista, joku yläraja->alaraja/500km vielä selittyisi jos niitä ei olisi ollenkaan. joten luultavasti menee ainakin männänrenkaat uusiksi. ellei sitten venttiilin ohjurit ole väljät.

Ääntäpitävä nokka ketju on luultavasti vaan löysällä mutta kannattaa kurkata venakopan allekin että ketjun kireänpuolen laahain kisko ei ole hajonnu.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Savuttaako vai ei. Jos savuttaa niin ohjurin kumit on loppu. Jose ein niin homma on pahempi. Jätäppä joskus ajelun jälkeen auton koneen ja laatikon alle sanomalehti. Jos se on tunnin päästä aivan öljyssä niin epäilen joko etu tai taka kampiakselin stefa on loppu. Voi vaihtaa kun ottaa motin irti.

Ketjun voi yrittää kiristää koneen etupäässä imusarjan alla olevasta mutterista. Mutteri löysälle, Kierrä konetta pari kierrosta ja kiristä mutteri.

Jos kirivara on loppu niin laahamimen/ketjun vaihto edessä. Jos laahain ei ole aivan loppu niin voihan siihen tangon päähän lisätä materiaalia mutta eipä oikein hyvä ratkaisu.

Kannen lasku... Joku muu kyllä tietää enempi.
Lada rules
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jos auton käyttö on tyyliä hiekkakuoppa niin silloinhan kyseessä voi olla ihan joku vaurio mikä valuttaa öljyjä jonnekin koneesta ulos?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
tekso

Viesti Kirjoittaja tekso »

savuttaa niin sinistä savua kun vaan on mahollista!! ei se vuoda öljyä koneesta ulos eli ei sieltä oo stefat menny. miten se laahain ja ketju vaihetaan, kun ei oo kokemusta?
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

tekso_ kirjoitti:savuttaa niin sinistä savua kun vaan on mahollista!!
No niin; siis öljyä palaa, arvoitus ratkaistu! :D :D :D :D
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Vastaa Viestiin