kun tuo ladani mallia 2105 jossa on 1500 cc kone vaihettu, syö öljyä ihan tajuttomasti, olisko tippunu viidelläkytä kilsalla ylärajasta melkein alarajaan. mitä kannattaisi tehä kun kone ei ainakaan ole väljä mutta onko ne venttiilien kumit sit menny vituiks? onko paha homma vaihtaa, vai onko koko kone helpompi vaihtaa? mites sit kun nokkaketju pitää ihan kamalaa ääntä alle 2000:en kierroksen, onko paha korjata? kyseessä on sit lada mallia hiekkakuoppa-ralliauto, niin mahdollisimman halvala olis kiva selvitä..
niin ja onko mitään apua jos ottaa palotiloja työstämättä millin tai kaks kannesta pois?
öljyn syönti
Ei noin suuri öljyn kulutus voi johtua pelkistä ohjurin kumeista, joku yläraja->alaraja/500km vielä selittyisi jos niitä ei olisi ollenkaan. joten luultavasti menee ainakin männänrenkaat uusiksi. ellei sitten venttiilin ohjurit ole väljät.
Ääntäpitävä nokka ketju on luultavasti vaan löysällä mutta kannattaa kurkata venakopan allekin että ketjun kireänpuolen laahain kisko ei ole hajonnu.
Ääntäpitävä nokka ketju on luultavasti vaan löysällä mutta kannattaa kurkata venakopan allekin että ketjun kireänpuolen laahain kisko ei ole hajonnu.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Savuttaako vai ei. Jos savuttaa niin ohjurin kumit on loppu. Jose ein niin homma on pahempi. Jätäppä joskus ajelun jälkeen auton koneen ja laatikon alle sanomalehti. Jos se on tunnin päästä aivan öljyssä niin epäilen joko etu tai taka kampiakselin stefa on loppu. Voi vaihtaa kun ottaa motin irti.
Ketjun voi yrittää kiristää koneen etupäässä imusarjan alla olevasta mutterista. Mutteri löysälle, Kierrä konetta pari kierrosta ja kiristä mutteri.
Jos kirivara on loppu niin laahamimen/ketjun vaihto edessä. Jos laahain ei ole aivan loppu niin voihan siihen tangon päähän lisätä materiaalia mutta eipä oikein hyvä ratkaisu.
Kannen lasku... Joku muu kyllä tietää enempi.
Ketjun voi yrittää kiristää koneen etupäässä imusarjan alla olevasta mutterista. Mutteri löysälle, Kierrä konetta pari kierrosta ja kiristä mutteri.
Jos kirivara on loppu niin laahamimen/ketjun vaihto edessä. Jos laahain ei ole aivan loppu niin voihan siihen tangon päähän lisätä materiaalia mutta eipä oikein hyvä ratkaisu.
Kannen lasku... Joku muu kyllä tietää enempi.
Lada rules
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
jos auton käyttö on tyyliä hiekkakuoppa niin silloinhan kyseessä voi olla ihan joku vaurio mikä valuttaa öljyjä jonnekin koneesta ulos?

-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala