Kardaaniremppa tehty ja tärisee...

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tänään vähän parempi koeajo eikä valittamista. Käytännössä voi sanoa ettei täristä yhtään. Jotain "täristävää" ääntä kyllä kuulu silloin tällöin, muttei huomaa mitään.

Viimeinkin saatu päätökseen tämäkin perkeleen rumba :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Nostoa. Ladalla ajettu yli 1000 km rempan jälkeen. Joku 500 kilsaa sitten kävin ihmettelemään kun taas vaihtaessa kolahtelee, varsinkin 1->2. Tohon saakka ei siis mitään kolinoita.

Tarkempi syynäys osoitti että vain takapäässä on uusi nipallinen risti. Keskellä on edelleen sama vanha nipaton ja likainen&ruosteinen risti kuin ennenkin, kupit aivan murjottuina. Eli joko piripää korjaaja on turannut uuden ristin paskaksi tai ei ole viitsinyt vaihtaa keskiristiä, tietenkin luullen etten huomaa mitään. VOI S**TANA että syö miestä!! :evil: :evil:

Täristys on melko pientä ajaessa, mutta voi perse tota jyrinää, se on pahentunut paljon. Ei varmana ole kummoisessa kunnossa ristin neulat jos on hakattu pois ja turattu takaisin. Tai sitten väljä risti muuten tiukan kardaaniin kanssa aiheuttaa tuon.
Ei tarvi mitään autoa viedä enää koskaan eräälle korjaamolle. Sen vannon että mitään hyvää en tule tästä puhumaan. Pahinta kieroilua vähään aikaan :evil:

Ja ei, en ota enää yhteyttä sinne, koska sen äijän kanssa ei tunnu pystyvän kommunikoimaan mitenkään...pitäkööt tunkkinsa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllähän mä vein Ladan sinne silloin suht pian rempan jälkeen, mut ei se mitään osannu tehdä. Viikon se seiso siellä.
Ja alusta asti kiisti että kardaani ei_voi_olla epätasapainossa. Siinä vaiheessa alko jo epäilyttämään.
Väitti muka ottaneensa kardaanin uudelleen irti ja tarkistaneensa sen, luulen että oli vaan kääntäny auton toisinpäin pihamaalla jotta näyttäs muka että olis tallista siihen peruutettu.
Äijä lupas että silloin seuraavalla viikolla olis aikaa kattoa Ladaa, vannoi soittavansa. Silloin jo tiesin ettei mitään soittoa koskaan tule, eikä tullutkaan :lol:

Jos tämä olis joku isompi firma, niin satavarmana menisin takasin ja vaatisin korjausta, mutta tämä oli tälläinen kaikkien nyrkkipajojen äiti, yhden miehen korjaamo. Että ihan turhaa touhua käydä enää mitään vaatimaan...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Että taas tälläsiä pajoja. Ja liekkö käyny silleen sillä korjaajalla ettei oo yksinkertasesti saanu irti sitä ristiniveltä ja kun ollu vielä väärät työkalut niin jääny sitten vaihtamatta. Tuppaa väliin oleen aika lujassa nuo vanhat nivelet.

Toivottavasti nyt et sitten tuosta valohoidosta kovin paljoa joutunu köyhtyyn. Ja vaikka kyseessä ois kuinka pieni firma tahansa niin aina kannattaa nostaa meteli.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No onneksi ei maksanut kuin viiskymppiä. Tukilaakerin kiinnitys oli jääny ihan löysälle ja sen kirrasin, mut ei muuten mitään valittamista työssä.

Ja lähinnä sen takia ei huvita enää käydä valittamaan kun äijä tekee töitä millon viittii/jaksaa jne. niin siinä sais taas olla viikon ilman autoa, ja se ei käy päinsä.

Mutta eihän suomalainen korjaamoäijä voi myöntää ettei pysty tekemään jotain, vaan pitää sluibailla ja olla sanomatta asioista, se mua ottaa päähän p*rkeleesti.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mika-75

Viesti Kirjoittaja Mika-75 »

jta kirjoitti:Että taas tälläsiä pajoja. Ja liekkö käyny silleen sillä korjaajalla ettei oo yksinkertasesti saanu irti sitä ristiniveltä ja kun ollu vielä väärät työkalut niin jääny sitten vaihtamatta. Tuppaa väliin oleen aika lujassa nuo vanhat nivelet.

Toivottavasti nyt et sitten tuosta valohoidosta kovin paljoa joutunu köyhtyyn. Ja vaikka kyseessä ois kuinka pieni firma tahansa niin aina kannattaa nostaa meteli.
Hakkaa äkkiä uuden kannatin laakerin ja perän-ja laatikon laakerit hajalle jos on ristikko jumissa... vaikuttais että olis. Neula laakerin neula jäänyt/pudonnut väärään väliin ... normaali virhe...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Juu sehän se todennäkösesti on, ne kun ei oo kuin vaseliinilla siellä, niin tippuvat aika herkästi jos on sohlo asentaja. Ja niinkuin eräs kokenut asentaja sanoi, ristien asennus on taitolaji eikä se ole mikään 10 kg lekalla tehtävä toimenpide :D

Ei tuo kardaani mitenkään jyristele, vaan se ääni on enemmän sellasta "turinaa" jota helposti luulee tärinäksi. Kyllä se vähän täriseekin, mut suurin osa on ääntä vaan.

Tai mistä sitä tietää vaikka siinä takaristissä olis häikkää. Ei oikein pysty toteamaan mitenkään, kun on kardaani kiinni autossa.

Täytyyhän toi kuntoon laittaa. On sillä jo reilusti yli tonni veivailtu sen jälkeen, että ei kai siellä vielä mikään oo pahemmin paskana...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
meedio74

Viesti Kirjoittaja meedio74 »

Juuri saman remontin tein itsekin. Takimmaisessa ristikossa oli väljää ja etummaisen ristikon neulalaakerit olivat menneet aivan sököksi.Remontin aikana huomattua:
Jos ei meinaa kumilimppua vaihtaa, kannattaa kardaani vetää limpun booreilta ulos niin säästyy muutaman pultin irroitukselta. Etummaisen kardaanin haaran ja kannatinlaakerin irroitus tuntui onnistuvan parhaiten ulosvetäjällä kiertäen + samaan aikaan moskalla hakaten ulosvetäjän tappiin. Crc ja varovainen lämmittäminenkin taisi auttaa. Etummainen ristikko oli vielä alkuperäinen ja sekin tarvitsi moskalla suostuttelua. Kannattaa merkitä takimmaiseen kardaaniin muiden kohdistumerkkien lisäksi kumpi pää menee etu- ja kumpi takapuolelle. Kannatinkumen kiinnitysmutterit kannattaa kiristää vasta kun kannatinrauta on kiinni pohjassa niin kumi + laakeri menee automaattisesti oikeaan asentoon.

Kumma homma, kun Oulusta ei edes delta-autosta saanut kannatinlaakerin tukikumea vaan se piti tilata motonetista. Ainoastaan laakeria myivät. Pikaisen testiajon päätteeksi ei tuntunut ylimääräisiä värinöitä tms. = ei muuta kuin kovaa ajoa :D
Vastaa Viestiin