Lämmityslaitteen kirkuva puhallinmoottori.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lämmityslaitteen kirkuva puhallinmoottori.
Jouduin uusimaan puhallinmoottorin Ladaan. Entinen "kirkui" kytkettäessä toimintaan. Luulin että ongelmasta pääsee, kun uusii moottorin. Kun oli aste pari pakkasta, kirkuminen alkoi. Juuri kun tarvitsi kipeästi puhallusta tuulilasille. Vuoden kuluttua, kun olin asentanut uuden puhallinmoottorin. Se mokoma alkoi toimia kuten kuuluukin. Ennen se toimi, kun oli ensin hieman lämmennyt. Nyt toimii heti kylmänä. Eikä tarvi odottaa lämpenemistä. Eikä enää pidä kirkuvaa ääntä. 

Re: Lämmityslaitteen kirkuva puhallinmoottori.
minulla monessa ladassa ollut sama ongelma.en ole välittänyt,olen ajellut menemäänLada kirjoitti:Jouduin uusimaan puhallinmoottorin Ladaan. Entinen "kirkui" kytkettäessä toimintaan. Luulin että ongelmasta pääsee, kun uusii moottorin. Kun oli aste pari pakkasta, kirkuminen alkoi. Juuri kun tarvitsi kipeästi puhallusta tuulilasille. Vuoden kuluttua, kun olin asentanut uuden puhallinmoottorin. Se mokoma alkoi toimia kuten kuuluukin. Ennen se toimi, kun oli ensin hieman lämmennyt. Nyt toimii heti kylmänä. Eikä tarvi odottaa lämpenemistä. Eikä enää pidä kirkuvaa ääntä.

Mullakin vinkuu se moottori ja hananvaihdon yhteydessä tarkistin samalla moottorin, kun puhallus teho tuntui heikolta, kun irroitin lämmittimenkennon niin ongelma ratkesi oli viis senttiä havunneulasia siinä kennon päällä, niin eihän se ole ihme jos ei oikeen puhalla
Niin moottorista en löytänyt mitään vikaa enkä väliää.

Niin moottorista en löytänyt mitään vikaa enkä väliää.
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Täysin samaa mieltä.IlkkaHe kirjoitti:Nuissa kaikissa vanhoissa se rääkyy
Mulla talbotissa kans, että ensimmäiset 5-10km kylmällä ylleensä huutaa, mutta vähenee taas. Potkasemalla loppuu joksikin aikaa kyllä.
Ei tollasta jaksa korjata. Kun se kuitenki (jotenki) puhaltaa.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
- Lada-Jussi
joo ei se kirkuminen mikään vika ole, se on ominaisuus, itelläkin usein kirkunut, koskaan ei ole rikki kuitenkaan mennyt, sen moottorin irrotelu ja huolto on kuitenkin niin työlästä, että ei viitsi ryhtyä hommaan

Ja eipä niihin väljiin laakereihin rasva paljoa auta. Toi puhaltimen paikka on niin kuuma, ettei siinä tavan vaseliini kauaa voitelukykyisenä pysy. Pitäisi olla suht juoksevaa ja kuumankestävää mömmöä.Lada-Jussi kirjoitti:joo ei se kirkuminen mikään vika ole, se on ominaisuus, itelläkin usein kirkunut, koskaan ei ole rikki kuitenkaan mennyt, sen moottorin irrotelu ja huolto on kuitenkin niin työlästä, että ei viitsi ryhtyä hommaan
Itse huomasin, että silloin kun toi puhallin rupesi huutamaan, puhallusteho tippui noin puoleen siitä mitä ilman rääkynää. Joten vaihtoa ei paljoa tarvinnut miettiä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™