Lämmityslaitteen kirkuva puhallinmoottori.

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada

Lämmityslaitteen kirkuva puhallinmoottori.

Viesti Kirjoittaja Lada »

Jouduin uusimaan puhallinmoottorin Ladaan. Entinen "kirkui" kytkettäessä toimintaan. Luulin että ongelmasta pääsee, kun uusii moottorin. Kun oli aste pari pakkasta, kirkuminen alkoi. Juuri kun tarvitsi kipeästi puhallusta tuulilasille. Vuoden kuluttua, kun olin asentanut uuden puhallinmoottorin. Se mokoma alkoi toimia kuten kuuluukin. Ennen se toimi, kun oli ensin hieman lämmennyt. Nyt toimii heti kylmänä. Eikä tarvi odottaa lämpenemistä. Eikä enää pidä kirkuvaa ääntä. :!:
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Autokeiju oli tällä kertaa vaan vähän hidas :wink:

Ladahan on auto joka usein korjaa itsensä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
loukusa91

Re: Lämmityslaitteen kirkuva puhallinmoottori.

Viesti Kirjoittaja loukusa91 »

Lada kirjoitti:Jouduin uusimaan puhallinmoottorin Ladaan. Entinen "kirkui" kytkettäessä toimintaan. Luulin että ongelmasta pääsee, kun uusii moottorin. Kun oli aste pari pakkasta, kirkuminen alkoi. Juuri kun tarvitsi kipeästi puhallusta tuulilasille. Vuoden kuluttua, kun olin asentanut uuden puhallinmoottorin. Se mokoma alkoi toimia kuten kuuluukin. Ennen se toimi, kun oli ensin hieman lämmennyt. Nyt toimii heti kylmänä. Eikä tarvi odottaa lämpenemistä. Eikä enää pidä kirkuvaa ääntä. :!:
minulla monessa ladassa ollut sama ongelma.en ole välittänyt,olen ajellut menemään :D
Mäntä

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Mullakin vinkuu se moottori ja hananvaihdon yhteydessä tarkistin samalla moottorin, kun puhallus teho tuntui heikolta, kun irroitin lämmittimenkennon niin ongelma ratkesi oli viis senttiä havunneulasia siinä kennon päällä, niin eihän se ole ihme jos ei oikeen puhalla :D
Niin moottorista en löytänyt mitään vikaa enkä väliää.
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Qulle

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Siis luulin että tuo kiljuminen pakkasella on ihan ominaisuus... ei se tänä aamunakaan kiljunu kuin 5 sekunita max.
Sehän vain herättää kuskin, kun rääkäsee aamurähmät silmistä :D
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Jokari

Ei se toimiva motti rääy... :lol:

Mun ruiskupelissä puhallin piti niin kovaa rääkynää, ettei koneen ääntä kuullut ollenkaan vaikka kiihytti kaasu pohjassa... :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

aropupu

Viesti Kirjoittaja aropupu »

laakeri kuiva sieltä :roll:
Minulla kanssa se piti aikamoisen rääkymisen joskus,mutta se helpotti kun antoi vanhan pikakorjauksen -> nyrkillä kojelautaan :lol:
IlkkaHe

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Nuissa kaikissa vanhoissa se rääkyy :D

Mulla talbotissa kans, että ensimmäiset 5-10km kylmällä ylleensä huutaa, mutta vähenee taas. Potkasemalla loppuu joksikin aikaa kyllä.

Ei tollasta jaksa korjata. Kun se kuitenki (jotenki) puhaltaa.
Qulle

Viesti Kirjoittaja Qulle »

IlkkaHe kirjoitti:Nuissa kaikissa vanhoissa se rääkyy :D

Mulla talbotissa kans, että ensimmäiset 5-10km kylmällä ylleensä huutaa, mutta vähenee taas. Potkasemalla loppuu joksikin aikaa kyllä.

Ei tollasta jaksa korjata. Kun se kuitenki (jotenki) puhaltaa.
Täysin samaa mieltä.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo ei se kirkuminen mikään vika ole, se on ominaisuus, itelläkin usein kirkunut, koskaan ei ole rikki kuitenkaan mennyt, sen moottorin irrotelu ja huolto on kuitenkin niin työlästä, että ei viitsi ryhtyä hommaan
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jokari

Lada-Jussi kirjoitti:joo ei se kirkuminen mikään vika ole, se on ominaisuus, itelläkin usein kirkunut, koskaan ei ole rikki kuitenkaan mennyt, sen moottorin irrotelu ja huolto on kuitenkin niin työlästä, että ei viitsi ryhtyä hommaan
Ja eipä niihin väljiin laakereihin rasva paljoa auta. Toi puhaltimen paikka on niin kuuma, ettei siinä tavan vaseliini kauaa voitelukykyisenä pysy. Pitäisi olla suht juoksevaa ja kuumankestävää mömmöä.

Itse huomasin, että silloin kun toi puhallin rupesi huutamaan, puhallusteho tippui noin puoleen siitä mitä ilman rääkynää. Joten vaihtoa ei paljoa tarvinnut miettiä.

Vastaa Viestiin