110:llan imuilman otto?
110:llan imuilman otto?
Onko imuilman otolle tehtävissä jotain "säätojä" näin pakkasilla vai imeekö se koko ajan "raakaa" ilmaa moottoriin?? Nyt kovien pakkasten aikana olen havainnut moottorin hyytymistä ajettuani pitkiä matkoja, lyhyillä ajoilla tätä ei tapahdu???
110:ä ei ole täällä myyty kuin ruiskuna ja Samarassa aina ollut automaattinen imuilman säätö, joka myöhemmin lainattiin ruiskulla varustettuihin takavetoihin ja luulisin että Nivaankin.
Nyt veikkaus ongelmaan on, että tämä automaattinen säätö on mennyt jumiin, eikä imuilma lämpiä tarpeeksi pitkillä matkoilla. Lyhyillä matkoilla tätä ongelmaa ei ole, koska imuilman esilämmitin lämmittää ilman tarpeeksi lämpimäksi.
Nyt veikkaus ongelmaan on, että tämä automaattinen säätö on mennyt jumiin, eikä imuilma lämpiä tarpeeksi pitkillä matkoilla. Lyhyillä matkoilla tätä ongelmaa ei ole, koska imuilman esilämmitin lämmittää ilman tarpeeksi lämpimäksi.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Satakympissä ei ole imuilman esilämmitystä eikä ruiskusamarassa.
Jäätyminen estetään lämmitettävällä "kaasuläppärungolla".
Molemmissa imuilma otetaan raakana puskurin takaa. iSamarassa ja 110:ssä.
Jäätyminen estetään lämmitettävällä "kaasuläppärungolla".
Molemmissa imuilma otetaan raakana puskurin takaa. iSamarassa ja 110:ssä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129