110:llan imuilman otto?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
panzer

110:llan imuilman otto?

Viesti Kirjoittaja panzer »

Onko imuilman otolle tehtävissä jotain "säätojä" näin pakkasilla vai imeekö se koko ajan "raakaa" ilmaa moottoriin?? Nyt kovien pakkasten aikana olen havainnut moottorin hyytymistä ajettuani pitkiä matkoja, lyhyillä ajoilla tätä ei tapahdu???
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

No empä tiennytkään että satakympissä menee suora putki eteenpäin.Eikös jo Samarassa ollut automaattinen imuilman säätö jo 23 vuotta sitten?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

110:ä ei ole täällä myyty kuin ruiskuna ja Samarassa aina ollut automaattinen imuilman säätö, joka myöhemmin lainattiin ruiskulla varustettuihin takavetoihin ja luulisin että Nivaankin.

Nyt veikkaus ongelmaan on, että tämä automaattinen säätö on mennyt jumiin, eikä imuilma lämpiä tarpeeksi pitkillä matkoilla. Lyhyillä matkoilla tätä ongelmaa ei ole, koska imuilman esilämmitin lämmittää ilman tarpeeksi lämpimäksi.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Satakympissä ei ole imuilman esilämmitystä eikä ruiskusamarassa.
Jäätyminen estetään lämmitettävällä "kaasuläppärungolla".

Molemmissa imuilma otetaan raakana puskurin takaa. iSamarassa ja 110:ssä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Vastaa Viestiin