Samara VM87, parhaat tulpat?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Samara VM87, parhaat tulpat?

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

Elikkäs mitkä tulpat Samaraan ostaisin, eräs joka näitten päälle tietää suositteli Bosch Yttrium tulppia, ja olen täältä vissiin lueskellut nelikärkitulpista?

noita yttriumeja katselinkin jo, mutta mikähän lienee se numero jonka mukaan ne valitaan? huomenna olis kaupungissa käyntiä vois samalla ostaa...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Siihen aikaan, kun olin huoltsikalla töissä, ei asiakkaan tarvinnut tietää, kuin autonsa tyyppi, myyjät kyllä katsoivat luettelosta sopivat tulpat. Minä olen ostanut autoihini varmaan enemmän kuin kymmenet tulpat ja vaatimuksena on ollut, että ne ovat uudet ja sopivat. Tietysti on näitä , joiden mielestä tulpissa on oltava viisi käsinhiottua iridiumkärkeä, mutta kuka huomaa käytössä mitään eroa?
Seuraavaksi joku kertoo ostaneensa X-merkkiset tulpat ja ne eivät kestäneet Y-merkkisessä autossa kuin Z-kilometriä, joten X-merkkisiä tulppia ei ainakaan kannata ostaa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

kappas, sama NGK käy kuin entiseen moposkootteriini. Noh, eiköhän ne kelpaa ihan erinomaisesti, turha kai 200e autoon on panostaa enempää euroja kuin on pakko.

pöristelemisiin.
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

suomessa ei taida mistään saada aitoja venäläisiä tulppia? nehän olisi tietysti parhaita ja voisivat olla edullisiakin
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Deltasta taitaa saada alkuperäisiä?

Omassani ainakin olivat kestäneet hyvin 50tkm, kärkiväli oli vaan suurentunut 1,2 milliin.

Sagem-tulppien kärkiväli kanssa venyy aika kyytiä, mutta sehän ei haittaa jos säätää niitä aika ajoin, densoissa taas ei pahemmin veny vaikka kuinka ajaisi.

Monikärkikärkitulpat on omiaan koneisiin jotka kastelee ja nokeaa tulppiaan. V-uratulpatkaan ei ole niiden veroisia niissä.
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

hmm.. nuo bp6es tulpat tuli ostettua, ja entisiä kun katselin, ne on bp5es, ja pienempi rikka välissä, eli syvemmälle tulee kuin 6ES.

Tulisiko ottaa rikat noista entisistä ja vaihtaa uusiin, jolloin syvyys sama. Vaiko omillaan...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
pressa
Viestit: 10515
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

samara
ilmeisesti nyt näet ensimmäiset uudet sytytystulpat??
se tiivisterengas painuu kasaan ensimmäisen asennuksen yhteydessä ja takaa 100% tiiviyden oikein kiristettynä
ja tarkkoja kun ollaan niin tiivistehän on kertakäyttöinen ja pitäisi vaihtaa aina kun tulppa otetaan auki
no kuitenkin uudelleenkäyttö onnistuu kun kiristys hieman ohjetta tiukemmalle
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:suomessa ei taida mistään saada aitoja venäläisiä tulppia? nehän olisi tietysti parhaita ja voisivat olla edullisiakin
Ylä-asteella(n.20v sitten) olin Lada liikkeessä työelämääntutustumis jakson. Siellä vaihdettiin kaikkiin myytäviin samaroihin ennen asiakkaalle luovutusta länsimaiset tulpat. Alkuperäiset pimenivät kuulemma ennen ensimmäsitä huoltoa. Pesuvadillinen ois ollut huoltohallin nurkassa käyttämättömiä alkuperäisiä :lol:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

eee on niitä tullu noihin mopedeihin vaihettua, mutta aikalailla noob noitten autojuttujen kanssa :oops:

nooh, kyllä se siitä. Kaikkee oppii ku vanhaksi elää...

Alkuperäisten sytytystulppien laadun voin kuvitella, koska vähän samaa laatua oli myös aikanaan skoden alkup Intialainen tulppa, joka toimi hyvin muutama sata km.
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Lada-Jussi kirjoitti:suomessa ei taida mistään saada aitoja venäläisiä tulppia? nehän olisi tietysti parhaita ja voisivat olla edullisiakin
Onneksi ei saa mistään. Kyllä alkuperäisiä tulppia sai Lada-liikkeeltä rasvapaperiin käärittyinä vielä 90-luvun alussa. Ei niitä kukaan toista kertaa ostanut. Eurosamaroiden ensimmäinen takuukorjauskin oli tulppien vaihto muutaman sadan kilometrin jälkeen. Eivät tajunneet Uudessakaupungissa vaihtaa niitä heti tehtaalla. Eivät tosin tajunneet sitäkään, ettei tubeles-renkaita voi laittaa tubetype-vanteelle.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mikähän vika noissa venäläisissä tulpissa lienee, neukkulassa tuskin muita saikaan ja en usko että ne siellä parin sadan välein tulppia vaihtelee, olihan tulpan vaihtoväli sielläkin määritelty tehtäväksi 10tkm välein. Johtuu viat suomen bensasta tai jostain muusta?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

R tarkoittaa muistaakseni häiriönpoistoa. eli siinä tulpassa joku häiriönpoistin. Turha, ainakin käsitykseni mukaan

eikös ollu kyse just neukkulan tulpista, 20v sitten?

sama juttu intialaisten tulppien kanssa, ei tehny mitään, liekö juuri bensa vai mikä erona...

ehkä jos sekoittaisi vettä n 15% tai jotain muuta vastaavaa bensiiniin saataisiin näillä tulpilla kestävyys jota on haettu :lol: liian hyvä bensa suomes...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Vastaa Viestiin