
Kokemuksia Jaguaarista
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Eipä taida tehdä mitään noilla X-typen painoilla tässä ??? Täysin eri mallista kysymys, jopa eri vuosituhannelta. Arkistoa selailin ja omapainoksi löytyi -95 XJ6 Sovereignille 1800kg. Vm. 90 XJ12:kin jää himpun verran alle 2000 kg:n. Näin siis TM:n autokatalookien mukaan. Autotalli.com:in (Grey-Hen Oy:n tietokanta) kertoo arvoiksi 1740kg (-94) ja 1870kg (-95).
Kamaz: oliko tuo 94 vai 95 valmistetty? Moottorin teho nousi juuri tuossa kohtaa 223 -> 249hv.
Ihan mukava kauppakassihan tuo oli, itsekin kyydissä olin. Ei vaan sopisi kaltaselleni ujolle kaupunkilaispojalle, auton huomioarvo nääs sitä luokkaa.
Kamaz: oliko tuo 94 vai 95 valmistetty? Moottorin teho nousi juuri tuossa kohtaa 223 -> 249hv.
Ihan mukava kauppakassihan tuo oli, itsekin kyydissä olin. Ei vaan sopisi kaltaselleni ujolle kaupunkilaispojalle, auton huomioarvo nääs sitä luokkaa.

Ainakin rekisteriotteessa luki vuosimallin kohdalla 1995. Todennäköisesti se on myös valmistevuosi. Eipä tullut tarkasteltua auton tyyppikilpeä kun autossa oli kaikkea muutakin tutkailtavaa. Näin talvikelillähän noilla hevosvoimilla ei paljoa päässyt pröystäilemään kun takapyörien pito tiehen tahtoi karata jo pintakaasullakin.
Mieleeni muistuu hauska anekdootti toiselta testipäivältä, kun olimme päivällisen jälkeen lähdössä jo ties kuinka monetta kertaa liikkeelle ABC Lahdesjärven parkkipaikalta. Jaguarin vieressä oli joukko nuoria kaljottelemassa lauantai-illan kunniaksi. Koko joukko kohahti huomatessaan meidän (allekirjoittanut, Lada-Jussi ja Lada Kardaan) astuvan Jaggeen. Yksi heikäläisistä kehaisi autoamme ja pyysi polkaisemaan vähän kaasua. Lähtiessämme ilmoitin tälle iloiselle seurueelle, että olemme muuten Lada-kerholaisia kaikki kolme. Nuoriso jäi ihmeissään sulattelemaan tätä täysin puun takaa yllättäen tullutta informaatiota.
Mieleeni muistuu hauska anekdootti toiselta testipäivältä, kun olimme päivällisen jälkeen lähdössä jo ties kuinka monetta kertaa liikkeelle ABC Lahdesjärven parkkipaikalta. Jaguarin vieressä oli joukko nuoria kaljottelemassa lauantai-illan kunniaksi. Koko joukko kohahti huomatessaan meidän (allekirjoittanut, Lada-Jussi ja Lada Kardaan) astuvan Jaggeen. Yksi heikäläisistä kehaisi autoamme ja pyysi polkaisemaan vähän kaasua. Lähtiessämme ilmoitin tälle iloiselle seurueelle, että olemme muuten Lada-kerholaisia kaikki kolme. Nuoriso jäi ihmeissään sulattelemaan tätä täysin puun takaa yllättäen tullutta informaatiota.
Jaguarin surkeasta laadusta olen tehnyt havainnon meidän autotallissa, jossa oli vierekkäin datsun 100An lattiamatto ja jaguarin (ilmeisesti x-typen) matto, molemmat keskeltä taitettuna. Lojuivat siinä noin pari kuukautta, kun matot taas laitettiin varsinaiseen tarkoitukseen eli polvia suojaamaan vaakatasoon lattialle oli jaguarin matto murtunut keskeltä, mutta datsunin matto ei ollut muuttunut miksikään.. eipä paljoa kannata noukkia jaguareiden mattoja kyytiin jos sattuu eteen sattumaan 
