Taxin entisöinti

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
1500 S-75

Taxin entisöinti

Viesti Kirjoittaja 1500 S-75 »

Kannattaanko ruveta entisöimään v. 1975 1500 S:ää. Auto seissyt pukkien päällä vuodesta -87 alkaen. Entinen taxi, vaikka onkin ajattu vain 101 tkm. Helmat on kyllä näin maallikon silmään aika pahan näköisesti ruosteessa ja sylinterit varmaan tiukasti kiinni, koska tosiaan seissyt ladossa sen 20 v. En ole autonikkari mutta ajatusta olisi mahdollisesti entisöidä papan vanha rauta menneen ajan loistoon. Sisältä auto on kyllä "nahka"penkkeineen siistin näköinen ja maalipinta ehjällä alueella ei ihme kyllä paljon häpeä uudesta. Tietääkö kukaan onko auton ruostumisella tai muuten näin pitkällä seisottamisella piste, jonka jälkeen ei ole enää toivoa uudelleensyntymisestä? Rahaa en kyllä laita entisöintiin älyttömiä mutta jos suht pienellä satsauksella siitä saisi ajokuntoisen niin voisi kannattaa. S:ssä lepää Keski-Suomessa ehkä seuraavatkin 20 v... :roll:
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Re: Taxin entisöinti

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

1500 S-75 kirjoitti:Tietääkö kukaan onko auton ruostumisella tai muuten näin pitkällä seisottamisella piste, jonka jälkeen ei ole enää toivoa uudelleensyntymisestä? Rahaa en kyllä laita entisöintiin älyttömiä mutta jos suht pienellä satsauksella siitä saisi ajokuntoisen niin voisi kannattaa. S:ssä lepää Keski-Suomessa ehkä seuraavatkin 20 v... :roll:
Siis,kyllähän auton tekee vaikka mistä läpilahosta raadosta,mutta se vaatii rahaa ja aikaa.
Ihan itsestä ja omista taidoista on kiinni mistä haluaa ruveta autoa tekemään.
Tuo ei ainakaan kuulosta kovin laholta, mutta tosiasia taitaa olla se,
että sitä ruostetta yleensä löytyy enemmän mitä aluksi antaa ymmärtää..
:D
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Taxin entisöinti

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

1500 S-75 kirjoitti:Kannattaanko ruveta entisöimään.
Tähän kysymykseen voi aina vastata EI. Entisöinnissä on kyse siitä, että tykkää rassata ja rapata. Oppia ja opetella. Loppuksi palkintona odottaa entisöity ajoneuvo johon aikaa ja rahaa on palanut 10-100x se mitä valmis olisi maksanut. Sen verran iso työmaa, että yleensä alkuinnostuksen jälkeen jäljelle jää osiin purettu ja sitten unohdetu aihio. Eli lopputulos on huonompi kuin lähtökohta.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Toisaalta kun puhutaan harrasteautosta ja Ladasta, on osia ja peltejä saatavissa varsin edullisesti.
Kallein juttu on varmaankin maalaus, jos muun ropaamisen pystyy tekemään itse.

Siis mihin haluaa aikaansa käyttää on varmaankin oleellisin kysymys.
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

^^harrastushan se on, ja enitenhän biilillä on/tulee olemaan sitä tunnearvoa.
Mutta sinänsä lada entisöintiaihiona on varmasti helpompi/halvempi kuin esim. jenkki. Eli jos sormet syyhyää rassaamaan niin projekti odottaa jo valmiina, siinä suhteessa hyvä tilanne :wink:
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

noita 1500S malleja on jo museorekisterit pullollaan, että välttämättä hirveen huonosta ei kannata ryhtyä tekemään. Lisäksi noihin ei tosiaankaan saa enää osaa kovin helpolla ja halvalla, jos esim. alkuperäisiä sisustuksen osia tai esim. puskurit on huonossa kunnossa.

mutta tuo seikka, että se on ollut taxi, se tekee yksilöstä vähän erikoisemman ja osaavan kaverin kannattaisi se entisöidä 70-luvun taxi-lookkiin kaikkine taxi varustein.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Jos auton entisöinti tuntuu kiinnostavalta harrastukselta, niin tuskinpa tuon parempaa aloituskohdetta löytyy. Lueskelepa esim vanhoja Mobilisti-lehtiä. Siellä on yllin kyllin esimerkkejä entisöidyistä harvinaisuuksta, joiden osia sitten haetaan hirmuisella hinnalla maailman ääristä ja sitten joitakin osia teetetään kevytmetallivaluina ynnä muina ei varmasti halpoina käsitöinä.
Iske kiinni vain!
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Lada-Jussi kirjoitti:noita 1500S malleja on jo museorekisterit pullollaan, että välttämättä hirveen huonosta ei kannata ryhtyä tekemään. Lisäksi noihin ei tosiaankaan saa enää osaa kovin helpolla ja halvalla, jos esim. alkuperäisiä sisustuksen osia tai esim. puskurit on huonossa kunnossa.

mutta tuo seikka, että se on ollut taxi, se tekee yksilöstä vähän erikoisemman ja osaavan kaverin kannattaisi se entisöidä 70-luvun taxi-lookkiin kaikkine taxi varustein.



Jos ei kiinnosta alkaa pullistelemaan museorekisteriä enempää :lol: , niin tarjoudun kyllä ostamaan sen aihion.. :wink:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Mara kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:noita 1500S malleja on jo museorekisterit pullollaan, että välttämättä hirveen huonosta ei kannata ryhtyä tekemään. Lisäksi noihin ei tosiaankaan saa enää osaa kovin helpolla ja halvalla, jos esim. alkuperäisiä sisustuksen osia tai esim. puskurit on huonossa kunnossa.

mutta tuo seikka, että se on ollut taxi, se tekee yksilöstä vähän erikoisemman ja osaavan kaverin kannattaisi se entisöidä 70-luvun taxi-lookkiin kaikkine taxi varustein.



Jos ei kiinnosta alkaa pullistelemaan museorekisteriä enempää :lol: , niin tarjoudun kyllä ostamaan sen aihion.. :wink:
Mara alat kohta olemaan kilpailija jussille " piha täysi klassikoita" :wink:
Kari 67

Viesti Kirjoittaja Kari 67 »

Tere
Harrastamisesta on loppu pelissä ihan sama mitä harrastaa lopputulos
on sama aina yhtä tyhjät taskut :roll:

T:Kari
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Toki kannattaa, voishan ne rahat huonomminkin käyttää :wink:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Vastaa Viestiin