
Taxin entisöinti
Taxin entisöinti
Kannattaanko ruveta entisöimään v. 1975 1500 S:ää. Auto seissyt pukkien päällä vuodesta -87 alkaen. Entinen taxi, vaikka onkin ajattu vain 101 tkm. Helmat on kyllä näin maallikon silmään aika pahan näköisesti ruosteessa ja sylinterit varmaan tiukasti kiinni, koska tosiaan seissyt ladossa sen 20 v. En ole autonikkari mutta ajatusta olisi mahdollisesti entisöidä papan vanha rauta menneen ajan loistoon. Sisältä auto on kyllä "nahka"penkkeineen siistin näköinen ja maalipinta ehjällä alueella ei ihme kyllä paljon häpeä uudesta. Tietääkö kukaan onko auton ruostumisella tai muuten näin pitkällä seisottamisella piste, jonka jälkeen ei ole enää toivoa uudelleensyntymisestä? Rahaa en kyllä laita entisöintiin älyttömiä mutta jos suht pienellä satsauksella siitä saisi ajokuntoisen niin voisi kannattaa. S:ssä lepää Keski-Suomessa ehkä seuraavatkin 20 v... 

Re: Taxin entisöinti
Siis,kyllähän auton tekee vaikka mistä läpilahosta raadosta,mutta se vaatii rahaa ja aikaa.1500 S-75 kirjoitti:Tietääkö kukaan onko auton ruostumisella tai muuten näin pitkällä seisottamisella piste, jonka jälkeen ei ole enää toivoa uudelleensyntymisestä? Rahaa en kyllä laita entisöintiin älyttömiä mutta jos suht pienellä satsauksella siitä saisi ajokuntoisen niin voisi kannattaa. S:ssä lepää Keski-Suomessa ehkä seuraavatkin 20 v...
Ihan itsestä ja omista taidoista on kiinni mistä haluaa ruveta autoa tekemään.
Tuo ei ainakaan kuulosta kovin laholta, mutta tosiasia taitaa olla se,
että sitä ruostetta yleensä löytyy enemmän mitä aluksi antaa ymmärtää..

Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Re: Taxin entisöinti
Tähän kysymykseen voi aina vastata EI. Entisöinnissä on kyse siitä, että tykkää rassata ja rapata. Oppia ja opetella. Loppuksi palkintona odottaa entisöity ajoneuvo johon aikaa ja rahaa on palanut 10-100x se mitä valmis olisi maksanut. Sen verran iso työmaa, että yleensä alkuinnostuksen jälkeen jäljelle jää osiin purettu ja sitten unohdetu aihio. Eli lopputulos on huonompi kuin lähtökohta.1500 S-75 kirjoitti:Kannattaanko ruveta entisöimään.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
^^harrastushan se on, ja enitenhän biilillä on/tulee olemaan sitä tunnearvoa.
Mutta sinänsä lada entisöintiaihiona on varmasti helpompi/halvempi kuin esim. jenkki. Eli jos sormet syyhyää rassaamaan niin projekti odottaa jo valmiina, siinä suhteessa hyvä tilanne
Mutta sinänsä lada entisöintiaihiona on varmasti helpompi/halvempi kuin esim. jenkki. Eli jos sormet syyhyää rassaamaan niin projekti odottaa jo valmiina, siinä suhteessa hyvä tilanne

Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
noita 1500S malleja on jo museorekisterit pullollaan, että välttämättä hirveen huonosta ei kannata ryhtyä tekemään. Lisäksi noihin ei tosiaankaan saa enää osaa kovin helpolla ja halvalla, jos esim. alkuperäisiä sisustuksen osia tai esim. puskurit on huonossa kunnossa.
mutta tuo seikka, että se on ollut taxi, se tekee yksilöstä vähän erikoisemman ja osaavan kaverin kannattaisi se entisöidä 70-luvun taxi-lookkiin kaikkine taxi varustein.
mutta tuo seikka, että se on ollut taxi, se tekee yksilöstä vähän erikoisemman ja osaavan kaverin kannattaisi se entisöidä 70-luvun taxi-lookkiin kaikkine taxi varustein.

Jos auton entisöinti tuntuu kiinnostavalta harrastukselta, niin tuskinpa tuon parempaa aloituskohdetta löytyy. Lueskelepa esim vanhoja Mobilisti-lehtiä. Siellä on yllin kyllin esimerkkejä entisöidyistä harvinaisuuksta, joiden osia sitten haetaan hirmuisella hinnalla maailman ääristä ja sitten joitakin osia teetetään kevytmetallivaluina ynnä muina ei varmasti halpoina käsitöinä.
Iske kiinni vain!
Iske kiinni vain!
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Lada-Jussi kirjoitti:noita 1500S malleja on jo museorekisterit pullollaan, että välttämättä hirveen huonosta ei kannata ryhtyä tekemään. Lisäksi noihin ei tosiaankaan saa enää osaa kovin helpolla ja halvalla, jos esim. alkuperäisiä sisustuksen osia tai esim. puskurit on huonossa kunnossa.
mutta tuo seikka, että se on ollut taxi, se tekee yksilöstä vähän erikoisemman ja osaavan kaverin kannattaisi se entisöidä 70-luvun taxi-lookkiin kaikkine taxi varustein.
Jos ei kiinnosta alkaa pullistelemaan museorekisteriä enempää


2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Mara alat kohta olemaan kilpailija jussille " piha täysi klassikoita"Mara kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:noita 1500S malleja on jo museorekisterit pullollaan, että välttämättä hirveen huonosta ei kannata ryhtyä tekemään. Lisäksi noihin ei tosiaankaan saa enää osaa kovin helpolla ja halvalla, jos esim. alkuperäisiä sisustuksen osia tai esim. puskurit on huonossa kunnossa.
mutta tuo seikka, että se on ollut taxi, se tekee yksilöstä vähän erikoisemman ja osaavan kaverin kannattaisi se entisöidä 70-luvun taxi-lookkiin kaikkine taxi varustein.
Jos ei kiinnosta alkaa pullistelemaan museorekisteriä enempää, niin tarjoudun kyllä ostamaan sen aihion..
