2105 -95 jätti tielle

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
ladismii

2105 -95 jätti tielle

Viesti Kirjoittaja ladismii »

Nyt se sitten jätti tielle. Ekana ei reagoinut kaasuun yhtään. 100km/h kun ajoin ja sit välillä taas toimi. n. kilometrin jälkeen hyyty kokonaan. Odotin vähän aikaan ja sain käyntiin, pääsin 100m sit taas tyssäs. Tyhjäkäyntiä jakso pyörittää ja sit kun lähti liikkeelle ja päästi kytkimen ylös niin heti hyytyy. Hinattiin auto pihaan ja Tällä hetkellä ei anna lupaustakaan että käynnistyis vaikka startti pyörii... Olisko polttoainesuod./kaasarissa jotain? Ihankuin ei sais bensaa mutta katoin kaasarista että kyll se jotain ruiskuttaa sinne. Viikko sitten kans pätki mut siitä se tokeni vähäksi aikaa :D
ladismii

.

Viesti Kirjoittaja ladismii »

otin larvasta kaasarin irti. Miten siellä pitäisi liikkua ne läpät/kurkut. Toinen läpistä ei aukea ollenkaan. Pitäisikö avautua?
Avatar
Lada1500SL
Viestit: 121
Liittynyt: 28.12.2005 12:22
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Lada1500SL »

Kakkoskurkku toimii alipaineella eli ei pidä liikkua kun kaasri irti autosta.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mitä se alipaine taas siihen vaikuttaa liikkuuko se läppä vai ei? Jos ei sitä saa liikkumaan mitenkään, niin se on jumissa... :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ladismii

.

Viesti Kirjoittaja ladismii »

sormilla saa avattua kyl sen kun painaa kunnolla. Solexin kaasari on
ladismii

tulille lähti

Viesti Kirjoittaja ladismii »

voitelin vähän läppiä jne kaasarista ja iskin takasin paikoilleen. Käyntiin lähti mutta kun pistää tallan pohjaan niin hyytyy. hitaasti jos painaa kaasua niin reagoi kyllä jotenkin. Vähän aikaa annoin kiekkoja niin rupes toimimaan normaalisti.. ? =/ en pistänyt viel ilmanputsaria paikoilleen ja katoi niitten läppien toimintaa. ---> ylempi läppä on kokoajan auki ja sitä ei mikään vipu näyttäis ohjaavan sitä? Sitten se alempi toisista läpistä ei aukea ollenkaan vaikka laitoin crc jne voiteita ja on nyt aika herkkä. Eli se kaasuläppä vain aukeilee ja sulkeutuu. Normaalia? Eka kaasari jonka oon purkanut joten en tiedä noista mitään jos joku vois ystävällisesti valaista... :?
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Tuon vuosimallin kaasari on ASTEEKKI jos on alkupeäinen kaasari.

Sen erottaa vanhemmista siitä että koneen vieressä tulipellin puolella ei ole alipaine kammiota ( sellainen 5 cm läpimitaltaan oleva pyöreä juttu johon ryyppyvijeri tulee).

Ja ASTEEKISSA ei ole ryyppyvaijeria.

Ryyppy toimii lämpötilan mukaan. Siis mainitsemasi ylempi läppä.

Alempi pitäisi olla sellainen että ensin aukeaa 1 kurkku ja kun se on 65% auki pitäisi 2 kurkun lähteä aukemaana. Siellä vivustossa on sellainen pikku lisävipu joka ei toimi (vaikuttaa myös rikastimeen) ja estää toimimattomuudellaan 2 kurkun mukaan tulon (tai hirttää 2 kurkun 100% auki.

Lue astek tuolta usein kysytyistä kysymyksitä.
Lada rules
Vastaa Viestiin