Samara ja pakkanen

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

OT, mutta itellä mopedi teki aina välillä vähän samanlaista :D

Hurja tunne kun keskellä yötä ja 400km kotiin matkaa, alkaa kiemurrella ja vakautuu sitten, kysyn emännältä, mitäs tuo oli. Vastaa en tiedä...

Eikä sitä vielä tänäkään päivänä kukaan varmaan tiedä.


Tuskin oli lumi/jää peitettä siellä missä tuo ladan sekoilu tapahtui, mutta isukin Chryslerin kyydissä ollessa, olivat raapanneet jollain ihme raapalla tien, veti ihan pirusti oikealle, monta kertaa pysäytettiin 20km matkalla ihmettelemään että mitä hemmettiä se vetää, sai ihan kunnolla pidellä että pysyi käsissä 80kmh. Ja se auto on pirun paljo vakaampi kuin samara tai luultavasti moni muukaan lada.

ja kaikki johtui tien raappauksesta(?)
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

vanteessa on myös voinut jäätä tasaisesti koko kehällä ja sitten jostain kohdasta irronnut ja tullut rajusti epätasapainoon.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
paulipate

Samara ja Pakkanen

Viesti Kirjoittaja paulipate »

Laittakaa auton keulaan maskin suojaa,lämpenee paremmin.Ei auto ole kylmä, vaan ilma se on kylmä.
laadatar

Re: Samara ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja laadatar »

Minä taas! Nyt meni lohkolämmitin rikki. Kohta leviää koko auto... :x Paljonko lohkolämmitin maksaa? Entä asentaminen? Missä kannattaisi korjauttaa Oulussa?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

oho, miksiköhän GM ruiskuseen ei käy sama lohkolämmitin kuin Bosch ruiskuiseen (ton idän ihmeen listan mukaan) eihän koneissa pitäisi mitään eroa olla, itelläkin on GM ruiskuisessa kiinni lohkolämppäri, jota ei tietenkään käytetä, ton paljastuslistan jälkeen sitä ei tosiaan uskallakaan käyttää, jos se ei olekaan autoon sopiva :roll:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jos Avtoexportin Samara mainokseen on uskomista, ei Samaran pitäisi olla kovin kylmä auto. Mukavuusvarusteluna mainitaan lämmityslaite, jonka ansiosta autossa on huonelämpötila, vaikka ulkona on -30 astetta.

huonelämpötilojakin on niin monenlaisia, mutta en mä olohuoneessa tarvii talvitakkia ja pipoa niinkuin Samarassa, että kyllä jossain on vikaa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

kenties siinä viitataan venäläiseen/neuvostoliittolaiseen huoneenlämpötilaan joka useissa asunnoissa laskee alle veden jäätymisrajan :lol:

voihan olla että siellä vaan jokin pitemmän päälle kusee. Ku auto valmistui 20v sitten ei oo mahdolisuutta ollu uudella ajaa :?
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
laadatar

Re: Samara ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja laadatar »

Minä täällä taas. Tällä kertaa ilouutisia. Vaikka lohkolämmitin mäsänä, niin auto on lähtenyt käyntiin aamuisin tikkana. Oulussa ollut pakkasta öisin yli -20-astetta. Eikä auto ole edes temppuillut (kop kop :lol:). Ensi viikolla vien kaaran amikselle korjattavaksi. Siis lohkolämmitin vaihtoon. Laitan infoa, kun saan samarani takaisin.
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Paineisiinhan tuo viittaa. Mahdollista myös että vanteessa joku kuramöykky, jääpala hiukan liikkunut, sotkenut tasapainoitusta, tippunut pois juuri ennen pysähtymistä. Mulla tyhjeni rengas ajossa sillon kovilla pakkasilla, mielestäni paineet oli kohdallaan. Pohdittiin asentajan kanssa, mahdollisesti pyörä ollut jonkun murikan päällä auton seisoessa. Liikkeele lähtiessä rengas ei ennättänyt palautua "pyöreään" muotoon, ilma karkasi. Sama rengas käytössä, ja toimii. Katson nyt aina etta mikään pyörä ei ole epätasaisella pinnalla kun jätän auton parkkiin.
warre 353w sedan,
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Joskus vetoakselin nivelen väljistyminen etuvetoisessa saa aikaan vaaputusta joka välillä katoaa ja ilmestyy taas.
Vastaa Viestiin