Lada ei liiku!

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

dodii! Purkasin tänää ladasta kytkimen irti ja syy liikkumisen loppumisee löytyi. jokainen voi kuvista päätellä miks ei kule.

http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... at=0&pos=0

http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... at=0&pos=1

:lol:

http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... at=0&pos=2

Toiselta puolelta koko pinta lähteny kavelee.. ei se oo ihme jos ei lada kule!! :o
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Hienoa että laitoit nuo kuvat ja tiedot sivulle, ei jäänyt vika roikkumaan ilmaan.
warre 353w sedan,
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Voi ei :lol: Liekköhän ottanu paineasetelmakin tai jopa vauhtipyörä osumaa?? Hyvät oli kuvat. Nyt kannattaa ostaa purkki ihmeliimaa ja liimailla tuohon keraamisia palikoita...saat kotitekoisen sintterin :idea: :D
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

en kyllä ala mitää sintteriä väköstää! :lol: kyllä mä haen ihan uuen levyn :lol: on muuten hankalissa paikoissa ne pultit minkä pitää kytkinkopan kiinni lohkossa.. oli vähä vääntämistä ennenku tippu vaihelaatikko. meni jotai 4tuntia..

no pitää tässä käyä hakee uus levy ja laittaa takas kasaan. pääsee jatkaan rallia. 8) loppu viimeks niin huonosti että en ees jääradalle kerenny.. :cry:

edit: niin ja ei niis vauhti pyöräs tai asetelmas ainakaa näkyny mitää ylimääräsiä jälkiä. :?:
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

olba kirjoitti:en kyllä ala mitää sintteriä väköstää! :lol: kyllä mä haen ihan uuen levyn :lol: on muuten hankalissa paikoissa ne pultit minkä pitää kytkinkopan kiinni lohkossa.. oli vähä vääntämistä ennenku tippu vaihelaatikko. meni jotai 4tuntia..

no pitää tässä käyä hakee uus levy ja laittaa takas kasaan. pääsee jatkaan rallia. 8) loppu viimeks niin huonosti että en ees jääradalle kerenny.. :cry:

edit: niin ja ei niis vauhti pyöräs tai asetelmas ainakaa näkyny mitää ylimääräsiä jälkiä. :?:
Eihän tuo ole edes mahdollista edes että menis neljä tuntia?
ite vaihdoin ni meni 45min. painelaakeri,asetelma ja levy.
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

sa olet ehkä tehny tämän joskus ennenki... oli aika nätti ettiminen niissä pulteissa.. :lol:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

miksu kirjoitti:Eihän tuo ole edes mahdollista edes että menis neljä tuntia?
ite vaihdoin ni meni 45min. painelaakeri,asetelma ja levy.
Hienoa! Vaihdat mulle varmaan vaihdelaatikon, sanotaanko 20 minuuttiin? Onko parikymppiä sopiva korvaus?

Olballekin tiedoksi että täällä kaikki on ammattilaisia, joilta luonnistuu mikä tahansa tunnissa. Ei koneen vaihdossakaan kannata tuntia enempää tuhrata :lol:

Jos mä kävisin kytkintä vaihtaan niin ei varmaan viikko riittäs. En vihaa mitään enempää kuin tollasta selittelyä, että "mulla meni 10 minuuttia siinä ja siinä asiassa, miten sulla voi mennä 30?"
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

minä kulutin myös 4 tuntia ja kaveri oli auttamassa
toki välillä oli kolme muutakin kaveria
eli itse vaihtohan on nopeaa kun on hyvät tilat ja työkalut

minäkin juttelin kaverinkanssa, juotiin kahvia ja polteltiin tupakkia
välillä kiillotettiin keulamerkkikin

aikaa on mukava ladan ympärillä kuluttaa
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

Niinpä..:) ne on ne nopeat erikseen :lol:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mäkin tuhersin vaihteiston kiinnitystä irti 4 tuntia, kun irroitin moottoria autosta, että kyllä se sen vie. nää nopeemmat kaverit on sitten "parempien foorumin" porukkaa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kyllähän nyt Ladan vaihdelaatikko pitää vaihtua joka mieheltä 20minuuttiin, kun alle 8:aan sekunttiin vaihdetaan rengassarjojakin alle ja vielä samalla auto tankataankin. :shock:
:wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Minullekin yksi kaveri lupasi tuohon -74 Ladaan vaihtaa moottorin ja vaihdelaatikon viime kesänä puolessa päivässä. Edelleen moottori ja vaihdelaatikko on vaihtamatta... Suunnilleen kymmenen kertaa kyselin ennen kuin kyllästyin. Mutta eipä minultakaan enää löydy Ladan purkuosia jos tyyppi tulee kyselemään.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
olba

Viesti Kirjoittaja olba »

nonii!! edistyny homma! laitoin ladan kasaan uudella kykin levyllä ja nyt toimii taas!! ainut ongelma että tuntu että se kytkin ei ilmaantunu kunnolla. :?: kävin pyörittämässä sitä säätömutteria sieltä työsyliterin "päästä"/ "akselista" . pitäs vissiin vielä yrittää ilmata sitä kytkintä.

meni muuten yllättävän helposti takas paikalleen vaihe laatikko. ei tarvinnu alkaa pelleileen sen kanssa ko laitettiin tunkki siihen lootan alle ja sit vaan sovitteli paikalleen sen. kykin akseli meni ekalla paikallee.. :lol: HUOM!! oon alottelija.. :lol:

kiitos neuvoista kaikille!
Vastaa Viestiin