2107 purkaa akun ??
2107 purkaa akun ??
Hallussa on perikunnan 2107i -96 (ajettu alle 100000km), joka hukkaa virrat akusta eli jos "auto" seisoopi yli 3pv niin turha koittaa startilla käymään ! Laturi antaa virtaa mittarin mukaan reilusti vihreälle eli laapotti purkaa itse itseään ( Kello pitää kyllä sellaisen räminän, että luulisi virtojen siihen hukkuvan
) Mutta jos jollain zhigulistilla olis joku jippo tuohon niin saa kernaasti jakaa tietoa !

Etsimisen voit aloittaa kytkemällä yleismittarin mittaamaan virtaa. Kun se näyttää jonkin kulutuslukeman niin sitten vain alat irroittamaan sulakkeita yksi kerrallaan. Jonkin sulakkeen irroittamisesta kulutus todennäköisesti loppuu ja sen jälkeen voikin tutkia ohjekirjasta mitä sen sulakkeen takana on. Sitten vain tutkimaan laite kerrallaan mikä mahtaa olla syynä.
- Mosse-Aksu
Oletko varma, että Lada purkaa akkua. Akku alkaa vanhetessaan itse purkamaan itseänsä kennoston pohjaan keräytyvän sakan kautta. Ennen kuin alat mittailemaan auton virtapiirejä, tee yksinkertainen koe. Lataa akku täyteen. Irrota sitten kaapelit akun navoista. Jos akku tyhjenee siinäkin tapauksessa, se on tullut ongelmajäteikään.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Mulla oli ihan sama muka purkautumisongelma tässä jo vuosi sitten.. vasta tänä keväänä sitten auto käytettiin verstaalla ja todettava oli, että ei se mihinkään virtaa hukkaa, vaan se akku vaan oli jo niin huonossa kunnossa (3 vuotta vanha Biltema), että ei enää jaksanut antaa tarpeeks virtaa starttaukseen. Se alkoi kans tuommoisesta hellästä 3pv ja akku tyhjä meiningistä, kunnes nyt alkukeväästä kärjistyi siihen, että kun ajoi liki 100km moottoritietä ja sen jälkeen sammutti auton, niin ei jaksanut enää startata. Nyt on uusi Hankook merkkinen akku, joka poisti nuo ongelmat kertarysäyksellä.
Eli kannattaa mitata ensin, vuotaako se mitään mihinkään, jollei niin akku vaihtoon vaan. Itse maksoin Hankookista 40e.
Eli kannattaa mitata ensin, vuotaako se mitään mihinkään, jollei niin akku vaihtoon vaan. Itse maksoin Hankookista 40e.
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
- Lada-Jussi
hmm
Näyttäisi olevan varsin tyypillistä 1700i mallille toi akun itsestään purkautuminen, eli vika/aiheuttaja lienee noissa ruiskuosissa? sähkönen bensapumppu?

akun purkautuminen
Mulla ilmeni joskus Ladassa myös mystistä akun purkautumista. En oo asiasta ollenkaan varma, mutta luulen, tai ainakin epäilen, että se johtui jotenkin kanittamaan jääneestä lampun pesimestä joka ei ollut palautunut täydellisesti lepoasentoon.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
tuo virtahan oli kai amppeereita eli + johdon ja akun väliinkös sen laitan ?Jankos kirjoitti:Etsimisen voit aloittaa kytkemällä yleismittarin mittaamaan virtaa. Kun se näyttää jonkin kulutuslukeman niin sitten vain alat irroittamaan sulakkeita yksi kerrallaan. Jonkin sulakkeen irroittamisesta kulutus todennäköisesti loppuu ja sen jälkeen voikin tutkia ohjekirjasta mitä sen sulakkeen takana on. Sitten vain tutkimaan laite kerrallaan mikä mahtaa olla syynä.
Näyttäis mun "fluke skywalkerissa" olevan amppeerimittauskin 10A asti (joo en starttaa mittaria hyperavaruuteen