TECHNO-WELD

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
ihkulainen
Viestit: 160
Liittynyt: 29.3.2006 17:30
Paikkakunta: SuurSalo

TECHNO-WELD

Viesti Kirjoittaja ihkulainen »

http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
TECHNO-WELD on moderni alumiinin sulahitsausmenetelmä, jossa ei tarvita kalliita laitteita tai hyvää hitsaustaitoa
onko kellään kokemuksia kyseisestä juotos/hitsausmenetelmästä.
Vois olla kiva esim. kannen korjaukseen, imusarjan tekoon, syylärin paikkaukseen, kierteiden korjaamiseen. ym...

käykää kurkkaa noi sivut. sieltä saa lisäinfoo.
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80

vaz 2106 - 1600 -87
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Tuskin yhtä helppoa ja yksinkertaista kuin voisi kuvitella. Millä vehkeellä saa kotioloissa lämmitettyä esim auton kannen tai lohkon 380asteeseen? Varsinkin niin, ettei muuta muotoaan. Tuon vaatima puhtauskin on varmasti eri luokkaa TIG:n verrattuna? Riittoisuus? ja hintaakin on.
Mutta eipä sillä, jossakin kohden voi olla korvaamaton apu.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Eipä tuo sarja ollut kovin kallis,kannataisihan tuota kokeilla.Peltikorjauksissa tullaan käyttämään tulevaisuudessa Mig-juottamista.

http://www.ohutlevy.com/images/mig.pdf
Avatar
jimi
Viestit: 254
Liittynyt: 31.8.2006 21:29
Paikkakunta: Panttila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jimi »

Warreossi kirjoitti:...Peltikorjauksissa tullaan käyttämään tulevaisuudessa Mig-juottamista.

http://www.ohutlevy.com/images/mig.pdf
Tämä on ihan nykypäivää monien merkkien kolarikorjausten kohdalla.

Eli kun vakuutusyhtiö myy kolariautoa ja ilmoituksessa on maininta uutta koritekniikkaa niin usein se tarkoittaa juuri Mig-juottamista.

Tiedän ainakin yhden -06 Opelin, josta tuli h*****in kallis peltoauto, kun korjaaja veti kaikki uudet peltiosat kiinni perinteiseen tyyliin hitsaamalla ja "runko"-aisatkin oli katkottu täysin tehtaan ohjeen vastaisesti.

-Jimi-
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kuva

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Kyllä ainakin Opelin,Peugeutin sekä VW:n tuotteiden osalta.Mutta muihinkin merkkeihin pätevä tapa "hitsata",sillä kyse on nimenomaan juottamisesta.
Lisäaine on kalliimpaa kuin tavallinen lanka mutta edut ovat moninkertaiset ja ohutlevy-hommiin käy ihan tavallinen Mig-hitsauslaite.Suuremmilla tehoilla hitsatessa laitteesta pitää löytymän kattavammat säätömahdollisuudet.
Vastaa Viestiin