Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tuskin yhtä helppoa ja yksinkertaista kuin voisi kuvitella. Millä vehkeellä saa kotioloissa lämmitettyä esim auton kannen tai lohkon 380asteeseen? Varsinkin niin, ettei muuta muotoaan. Tuon vaatima puhtauskin on varmasti eri luokkaa TIG:n verrattuna? Riittoisuus? ja hintaakin on.
Mutta eipä sillä, jossakin kohden voi olla korvaamaton apu.
Tämä on ihan nykypäivää monien merkkien kolarikorjausten kohdalla.
Eli kun vakuutusyhtiö myy kolariautoa ja ilmoituksessa on maininta uutta koritekniikkaa niin usein se tarkoittaa juuri Mig-juottamista.
Tiedän ainakin yhden -06 Opelin, josta tuli h*****in kallis peltoauto, kun korjaaja veti kaikki uudet peltiosat kiinni perinteiseen tyyliin hitsaamalla ja "runko"-aisatkin oli katkottu täysin tehtaan ohjeen vastaisesti.
-Jimi-
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?
Kyllä ainakin Opelin,Peugeutin sekä VW:n tuotteiden osalta.Mutta muihinkin merkkeihin pätevä tapa "hitsata",sillä kyse on nimenomaan juottamisesta.
Lisäaine on kalliimpaa kuin tavallinen lanka mutta edut ovat moninkertaiset ja ohutlevy-hommiin käy ihan tavallinen Mig-hitsauslaite.Suuremmilla tehoilla hitsatessa laitteesta pitää löytymän kattavammat säätömahdollisuudet.