Renkaiden tasapainoitusongelmat

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
pinpate

Renkaiden tasapainoitusongelmat

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Vaihdoin 110:n kesärenkaat. Joudun ajamaan edestakaisin 3 km: hiekkatieosuuden, joka hoitovirheen takia on jotakin suon ja lietelannalla päällystetyn tien sekamuotoa vastaavasssa tilassa.

Olen aiemmin talvella ollut tyytyväinen renkaiden toimintaan, ei tärinää eikä muitakaan haittoja. Sitten se alkoi, oli tärinää ja jumputusta haitaksi asti!
Ja epäilyni syystä osoittautuvat oikeiksi; rengasvalssien sisäpuolelle oli kertynyt saven ja hiekan muodostamat uudet tasapainoitus-painot.

Olen pessyt autoa jokseenkin säännöllisesti, mutta pesusuihku ei kipeäselkäiseltä yllä sinne minne pitäisi. Kuitenkin myös valssin sisäpinta kastuu jolloin painovoima valuttaa saviliuoksen alaosaan. Siinä se sitten kuivuttuaan istuu kuin se kuuluisa paska Junttilan tuvan seinässä.

En tiedä mikä on oikeiden tasapainoituspainojen pienin paino, mutta olen varma että tuollainen märkä saven ja hiekan sekainen jopa sentin vahvuinen kerros kilpailee sen kanssa!

Joten: Jos renkaat väpättää, tarkista kurat pois valsseista! Voi olla että Kamat ovatkin pyöreät :lol: !

Kuivaa kuratonta kevättä!
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
liukastelija

Viesti Kirjoittaja liukastelija »

pienin paino 5 grammaa, joka ei vielä juuri tunnu. Kympistä ylöspäin alkaa jo ajossa tuntumaan..
Vastaa Viestiin